Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 65205 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Erwin1988, Aern, Korrelsneeuw, whmvld, Elmar, kasdebrouwer en 5 gasten bekijken dit topic.

Tower

Citaat van: Jeroen22 op Gisteren om 19:26Waarom is er nog geen code rood in het noorden afgegeven.?? Snelwegen worden afgesloten door extreme sneeuwval en wind. Op sommige plekken liggen sneeuwduinen van 75cm hoog langs de wegen. Ook een ijzige wind waardoor het extreem koud voelt buiten.

Ik hoorde het inderdaad. Ik dat het nog wel door gaat, code oranje is tot 21.00

jelliiee

Citaat van: ??? op Gisteren om 17:16Ook hier in Velserbroek de zelfde ervaring dus ook ik voel mee 🤣

Ik doe mee :'(

Nog weinig echt kunnen genieten de afgelopen dagen helaas

Extremissimorum

Citaat van: Jeroen22 op Gisteren om 19:26Waarom is er nog geen code rood in het noorden afgegeven.?? Snelwegen worden afgesloten door extreme sneeuwval en wind. Op sommige plekken liggen sneeuwduinen van 75cm hoog langs de wegen. Ook een ijzige wind waardoor het extreem koud voelt buiten.

Impact. Avondspits is voorbij en wie woont er nou in die noordelijke provincies?  ;D  :-X

Maar dat is wel de reden vermoed ik. Het weer is niet anders voor code rood of oranje. Alleen de verwachte impact is anders. En dan is die niet groot genoeg in de verwachting.

Bernardo

Code oranje verlengd tot zaterdagochtend 9.00 uur

Energizer85

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 19:40Impact. Avondspits is voorbij en wie woont er nou in die noordelijke provincies?  ;D  :-X

Maar dat is wel de reden vermoed ik. Het weer is niet anders voor code rood od oranje. Alleen de verwachte impact is anders. En dan is die niet groot genoeg in de verwachting.

Inderdaad. Je zou zeggen de omstandigheden zijn code rood waardig maar de impact is in t noorden op dit moment anders dan in de Randstad 🤣

jansen 1980

Alles draait om ede heen hoopte op misschien een cm of 3 voor morgen ochtend . Nog effe een wit weekend maar denk dat het bij kou blijft. Of alles uit Duitsland moet nog goed indraaien.

vivalavida

Citaat van: jansen 1980 op Gisteren om 20:01Alles draait om ede heen hoopte op misschien een cm of 3 voor morgen ochtend . Nog effe een wit weekend maar denk dat het bij kou blijft. Of alles uit Duitsland moet nog goed indraaien.

Idem hier ja haha. Ach we hebben al veel dagen sneeuw gehad

Maxim

In noord België sneeuwt het sinds een uur. Het ziet ao terug wit. Totaal niet verwacht na die bak water.

Polarflow85

Citaat van: Maxim op Gisteren om 20:38In noord België sneeuwt het sinds een uur. Het ziet ao terug wit. Totaal niet verwacht na die bak water.

nog steeds regen in brussel  ;)

vossejongk

Hier af en toe een verdwaalde vlok, de krul lost precies voor de deur op 🤣. Wel genoeg sneeuw gezien afgelopen week met mn werk door de Benelux, dus laat het maar weer 25 graden worden 😜

Der RoX

Het is hier -1. Dat wordt glijden straks, want er komt wellicht nog neerslag
WiNtEr!!11!1!@

BartR

Veiligheidsregio Groningen naar GRIP 2

Civiccoupe

Hier in Stiens sneeuwt het de hele avond al. Rond 1830 de oprit sneeuwvrij gemaakt en er ligt zeker alweer 5 cm op

Energizer85

Alsof er hier geen sneeuw mag vallen... Echt super frustrerend. Maar t is wat t is...

Extremissimorum

Toch nog wat motsneeuw hier nu. Niet te zien op de radar. Zo komt er weer een poedersuikerlaagje overal. Laatste stuiptrekkingen van koning winter. En die twee daagjes vorst natuurlijk.

Lucas

Boven verwachting deze sneeuwavond. Alles weer prachtig wit. Bijna 4 cm in de tuin.
Aanhoudende sneeuwval

SH-FR

Citaat van: Lucas op Gisteren om 22:54Boven verwachting deze sneeuwavond. Alles weer prachtig wit. Bijna 4 cm in de tuin.

Dat redden we hier helaas niet, maar desondanks is alles wel weer mooi wit geworden. Het sneeuwt regelmatig ook licht, lijkt nu vanuit het oosten ook weer een en ander te activeren.

Stephanie

Regio Waalwijk weer droog. De vanavond gevallen sneeuw is alleen op auto's en daken blijven liggen (en op de sneeuwresten die er nog lagen). Eigenlijk wel blij om, gezien de aangekondigde vorst.

TMCThomas

Hier nog vrijwel geen vlok gevallen helaas, op het moment dat de temperatuur begon te dalen stopte hier ook de neerslag helaas. Wellicht dat er zo nog wat valt maar het zal niet veel zijn.

Na dit weekend lijkt het toch echt weer even gedaan te zijn met het winterweer. Op de ULT komen zo nu en dan wel weer leuke kaarten voorbij maar dan hebben we het ook over +360h. We zullen weer gewoon even moeten afwachten. Dat scandihoog die ons red wordt hem vrees ik niet, de oceaan is net wat te sterk. Dat scenario komt ook eigenlijk niet meer voor in de modellen. We zien wel dat hogedruk boven Siberië tegengas blijft geven, uiteindelijk zou daar toch weer een Scandihoog uit kunnen ontstaan zoals bij EC op de lange termijn gebeurd, maar vooralsnog lijkt het even klaar te zijn met winter.

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login