Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 65135 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Joep

GFS laat de sneeuw al in de middag naar het zuiden trekken EC, ICON begin avond.
KNMI Guidance geeft aan 1 tot 3 cm sneeuw.
In Limburg mogelijk meer omdat die dichter bij de kern zitten.

flyineddy

Citaat van: RicardoDimm op Gisteren om 09:54Regen in Emmen bij 0,3 graad. Vannacht wel flink gesneeuwd, maar nu helaas regen. Dat was niet echt voorspeld dat het hier zou regenen volgensmij...

EC en Harmonie kwamen er allebei mee dat de neerslag hier een paar uurtjes in vloeibare vorm zou vallen. Als straks het laag weer zuidwaarts keert en de koude lucht binnen komt gaat het weer over in sneeuw.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

flyineddy

Citaat van: Lothiriel op Gisteren om 10:03Voordeel aan de storm boven ons hoofd hier is dat de sneeuwresten meteen weg zijn en niet zieltogend blijven liggen.

Blijft wel iets treurig aan 2-3 graden en een hele bak regen er bovenop. Als er sneeuw valt moeten we altijd maar zien of er een paar cm gaat vallen maar voor regen gaat het altijd wat makkelijker  ;D

Nou, zo vaak zie ik anders niet een paar centimeter regen vallen.  :P  ;D
Vaak blijft het dan bij millimeters.  ;)

Eddy.

Zynex

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Johan B.

Hier ook nattigheid en de sneeuw dooit in snel tempo. De binnenwegen zijn hier en daar spekglad ondanks de dooi. Ik zou vanavond weggaan, maar of het doorgaat........... ;)

X-treme

De temperatuur zakt momenteel weer vanuit het noordoosten.
Ik ben benieuwd hoe snel dat naar het zuiden uitbreid en wanneer de regen weer overgaat in sneeuw.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Bernardo

Code oranje verlengd tot 21:00 voor Friesland, Groningen en de Waddeneilanden

xzaz

Lijkt me sterk dat dit gebied nog 't noorden gaat aandoen?
De winter is nog niet eens begonnen!

bzsv

Hier in Hoogeveen een mix van (ijs)regen en natte sneeuw

Energizer85

Hier de regen weer getransformeerd naar natte sneeuw

Lucas

Natte sneeuw hier. Temp daalt snel.
Aanhoudende sneeuwval

flyineddy

Citaat van: xzaz op Gisteren om 13:58Lijkt me sterk dat dit gebied nog 't noorden gaat aandoen?
Het is juist het gebied wat nu net boven de waddeneilanden zit (in de Duitse bocht), plus de huidige buien in het noorden, die zometeen weer terug naar het zuiden gaan. En daar zal ook weer sneeuw uit gaan vallen.

Eddy.

riddler

Sneeuw in Oostzaan nu bij 1 graad +
Temperatuur daalt en de wind nu aantrekkend uit oostelijke richting. Helaas is net het laatste beetje sneeuw wat er lag weggedooit en er blijft nu nog niets liggen

Energizer85

Bijzonder hoe die temperatuur nu toch wel snel aan het dalen is. Wat een verschil tussen zuidwest en noordoost!

Extremissimorum

Mooi artikel van het KNMI over de afgelopen week vol sneeuwsituaties, de zeldzaamheid ervan en het sombere vooruitzicht in een opwarmend klimaat als van Nederland:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/knmi-klimaatbericht-climate-change-snow-netherlands-klimaatverandering-sneeuw-nederland

Der RoX

Het is zeiknat hier, wordt het hier geen grote ijsbaan als het gaat vriezen?
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Mooi te zien op buienradar hoe de regen vanaf 4/5 uur in sneeuw over gaat.

Edit op dit moment valt er al natte sneeuw bij 1,2 graden

Lucas

Daken, gras, auto's en zelfs stoepen (waar het langst sneeuw lag) worden weer wit. Gaat ontzettend snel.
Aanhoudende sneeuwval

Der RoX

En daar is de natte sneeuw!  8)
WiNtEr!!11!1!@

grizzrh

Harmonie run voor de neerslag

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login
Doenrade, Limburg