Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 65684 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

gerteventura, rikmulder, Koeman038, jaap verheij, Jenkie, NLLM77, JKleinjan, henkensjoeke, Youp goedhee, Henny, wkeijzer, billzzz, TuinkabouterVenlo en 11 gasten bekijken dit topic.

Zynex

Alles krult weer netjes om Alkmaar heen hoor. Weet niet wie ik ooit wat heb aangedaan maar sorry daarvoor.

Nou de pluimen zijn eindelijk eensgezind. Ze blijven exact hetzelfde (Jammer genoeg).

bzsv

Onderweg vanuit Hoogeveen naar Hengelo van alles gehad qua neerslag. Ijsregen, dikke sneeuwvlokken natte sneeuw en nu in Hengelo weer regen. Ben benieuwd hoe laag die sneeuwlijn uiteindelijk gaat komen

olivetomato

Ohhh... .Sneeuw in Almere!
Shine on you crazy Diamond

TMCThomas

Harmonie overschat overigens wel fors de hoeveelheid sneeuw die er nog ligt. Als ik harmonie moet geloven ligt hier nog minimaal 20cm. In realiteit is er nauwelijks nog een gebroken sneeuwdek over.

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

olivetomato

Citaat van: TMCThomas op Gisteren om 16:41Harmonie overschat overigens wel fors de hoeveelheid sneeuw die er nog ligt. Als ik harmonie moet geloven ligt hier nog minimaal 20cm. In realiteit is er nauwelijks nog een gebroken sneeuwdek over.

Ja... Die is inderdaad wat overdreven :)
Shine on you crazy Diamond

Lothiriel

Hier ligt al sinds vannacht toen het kort even bijna 8 graden aantikte al geen sneeuw meer dus dat is inderdaad een hopeloze overschatting  :o
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

SH-FR

Het sneeuwt al een tijdje in Huizen, maar helaas is het wel vrij lichte sneeuwval. De intensievere sneeuw draait helaas vooral ten noorden en westen rond..

Markvb90

Schoonhoven meld droge sneeuw bij 1.0 graad. Blijft liggen op auto's en ijsplaten op de straat.

X-treme

Citaat van: Zynex op Gisteren om 16:22Alles krult weer netjes om Alkmaar heen hoor. Weet niet wie ik ooit wat heb aangedaan maar sorry daarvoor.

Nou de pluimen zijn eindelijk eensgezind. Ze blijven exact hetzelfde (Jammer genoeg).

Ik leef met je mee, ik woon er naast 😄
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Energizer85

Citaat van: X-treme op Gisteren om 16:56Ik leef met je mee, ik woon er naast 😄

Ook hier in Velserbroek de zelfde ervaring dus ook ik voel mee 🤣

jansen 1980

Lees op fb dat gfs de kans op kou later deze week weer kan komen (laaste uitdraai) hoge druk gaat tegen gas geven en laagjes gaan weer onder ons door zou de kans op sneeuw en kou weer toe laten nemen. Maar hoor zo wel of dat klopt dus gooi mij niet voor de bus  ;D

Noordenwind

Toch nog een nipt gesloten dek van zon 2cm, en inmiddels valt er al natte sneeuw tussen de druppels door. Nog een uurtje uitzingen, en dan hopelijk nog een paar cm aan verse sneeuw a la harmonie. Zou dus net goed kunnen aflopen hier.
Niets is zo schoon dan een vers sneeuwdek in winterwonderland. Het meest komt dit tot zijn recht in de lage wijdse vlakten.

flyineddy

Citaat van: jansen 1980 op Gisteren om 17:39Lees op fb dat gfs de kans op kou later deze week weer kan komen (laaste uitdraai) hoge druk gaat tegen gas geven en laagjes gaan weer onder ons door zou de kans op sneeuw en kou weer toe laten nemen. Maar hoor zo wel of dat klopt dus gooi mij niet voor de bus  ;D

Las net iets soortgelijks in een Discord groep. De kou zit na dit weekend niet heel ver weg, dus als er een gunstig (duikend) laagje langs komt dan kan het snel weer winters zijn. Maar dan moeten we natuurlijk wel dat geluk hebben, en niet dat de kou alsnog verder weg wordt gedrukt. Dat wordt afwachten.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Energizer85

Citaat van: flyineddy op Gisteren om 17:51Las net iets soortgelijks in een Discord groep. De kou zit na dit weekend niet heel ver weg, dus als er een gunstig (duikend) laagje langs komt dan kan het snel weer winters zijn. Maar dan moeten we natuurlijk wel dat geluk hebben, en niet dat de kou alsnog verder weg wordt gedrukt. Dat wordt afwachten.

Eddy.

Het verschil met andere jaren is dat er ongelofelijk veel sneeuw momenteel in het grootste deel van Europa ligt...

Der RoX

Berekoude wind trouwens buiten. Merk wel dat er iets aan zit te komen (Natte Scheet van de Russische, maar koud zat)

Citaat van: Energizer85 op Gisteren om 17:57Het verschil met andere jaren is dat er ongelofelijk veel sneeuw momenteel in het grootste deel van Europa ligt...

Wat heel goed kan uitpakken, als, ALS de wind even gunstig draait binnenkort!

Citaat van: Zynex op Gisteren om 16:22Alles krult weer netjes om Alkmaar heen hoor. Weet niet wie ik ooit wat heb aangedaan maar sorry daarvoor.

Je bent van harte welkom in de zomer als alle onweerskansen hier vakkundig om zeep geholpen worden
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Citaat van: jansen 1980 op Gisteren om 17:39Lees op fb dat gfs de kans op kou later deze week weer kan komen (laaste uitdraai) hoge druk gaat tegen gas geven en laagjes gaan weer onder ons door zou de kans op sneeuw en kou weer toe laten nemen. Maar hoor zo wel of dat klopt dus gooi mij niet voor de bus  ;D

Sorry, maar volgens mij is dat gewoon wishful thinking. Ik zie totaal geen realistische potentie op dergelijke scenario's, noch in de 6z, noch jn de 12z. Van hogedruk is nauwelijks meer sprake en het imposante sneeuwdek ten oosten van ons gaat in vrijwel alle berekeningen verdwijnen tot ten noorden van Moskou. Ook de koude lucht wordt teruggedrongen tot de poolcirkel. Dus nee, voorlopig was dit het wel na zondag met winterweer.

Er zijn wat kleine lichtpuntjes op MT, maar die worden er steeds minder. Ik zou het graag anders zien, echt waar!

Hier in Hoorn zou je de sneeuw op het Markermeer kunnen zien vallen, maar in de stad is het gewoon droog. Heel af een toe een verdwaald sneeuwvlokje, maar voor de rest droog hier. Wel is de vorst er weer ingekomen. Gelukkig is het meeste weggedooid inmiddels, waardoor de gladheid beperkt blijft.

Stephanie

Regio Waawlijk meldt weer sneeuw. Blijft meteen al liggen op de auto en op de oprit. We zitten hier precies in de krul, net als in de buien van afgelopen dagen.

SH-FR

In Huizen inmiddels ook flinke sneeuwval. We zitten hier ook in de krul, waardoor het voorlopig ook niet lijkt te stoppen met sneeuwen.

Tower

Veel wind in het noorden  ::)

Jeroen22

Waarom is er nog geen code rood in het noorden afgegeven.?? Snelwegen worden afgesloten door extreme sneeuwval en wind. Op sommige plekken liggen sneeuwduinen van 75cm hoog langs de wegen. Ook een ijzige wind waardoor het extreem koud voelt buiten.