Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 65096 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Timn, Patrick928, gaz753 en 10 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

Sneek tot nu toe 3 Cm nieuwe sneeuw, redelijk nat.. -0.6 C nu

Roan

Hier in Leek op de plekken waar het gisteren had gedooid weer een laagje van 4cm sneeuw. Valt me ietwat tegen  :-[

Akito

Hier toch sinds 2,5u enkele cm gevallen. Straat die gestrooid wordt is ook weer helemaal wit. Maar je merkt dat het rond 0 bungelt, want de sneeuw smelt bij het vasthouden vrijwel direct.
Als het goed is nu een uurtje of 2 lang geen sneeuw, en daarna weer dooooor  ;D

Der RoX

Hier regen wat de klok slaat. Krul en waar er wel sneeuw is, mooi te zien op de radar:

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login
WiNtEr!!11!1!@

Tower

met het sneeuw valt het mee, maar de ondergrond op sommige plekken is ijs ;) zeker hier in de straat. Locatie Marum

Ubachsberg

Ben benieuwd, onze lokale nieuws site meld:Morgen

In de nacht zijn er bij -2 graden lange perioden met sneeuw bij een matige koude wind uit N tot NW. De meeste sneeuw valt in Zuid-Limburg.
Zaterdagochtend zijn er nog perioden met sneeuw: het langst in Zuid-Limburg en daar komt uiteindelijk 8 tot ruim 15 centimeter sneeuw te liggen; dit laatste in de regio Vijlen-Vaals. In Noord- en Midden-Limburg is dat naar verwachting minder met 1 tot 5 centimeter verse sneeuw.

Klopt dit?

lionking

Bovenop de tafel in de tuin ligt nu 18 cm sneeuw,nu even rustig,na tienen zal het weer beginnen,straks even de oprit sneeuwvrij maken.

flyineddy

Vannacht vanaf ongeveer 3:30u tot ongeveer 7:00u lekker met de auto door de sneeuw gereden hier in de omgeving. Was erg leuk!  ;D Uiteraard wel rustig aan gedaan, want het was op sommige plekken wel echt glad.  :o Soms hele grote sneeuwvlokken gezien, hier en daar kleine sneeuwduinen en soms lekkere stuifsneeuw.

Om 6:30 veranderde de neerslag naar een vloeibare vorm, regen of ijzel. Geen grote hoeveelheden gelukkig en vlak daarna werd het droog.

Hier in zuidoost Drenthe is er denk ik iets meer dan 5 cm bij gevallen. Leuk, al had ik natuurlijk wel op ietsje meer gehoopt (maar niet verwacht, we krijgen hier al de hele week te maken met schamp-schoten  :-X ).

Nu even afwachten of het indraaien van het laagje nog wat gaat brengen.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

xzaz

Citaat van: flyineddy op Gisteren om 08:34Vannacht vanaf ongeveer 3:30u tot ongeveer 7:00u lekker met de auto door de sneeuw gereden hier in de omgeving. Was erg leuk!  ;D Uiteraard wel rustig aan gedaan, want het was op sommige plekken wel echt glad.  :o Soms hele grote sneeuwvlokken gezien, hier en daar kleine sneeuwduinen en soms lekkere stuifsneeuw.

Om 6:30 veranderde de neerslag naar een vloeibare vorm, regen of ijzel. Geen grote hoeveelheden gelukkig en vlak daarna werd het droog.

Hier in zuidoost Drenthe is er denk ik iets meer dan 5 cm bij gevallen. Leuk, al had ik natuurlijk wel op ietsje meer gehoopt (maar niet verwacht, we krijgen hier al de hele week te maken met schamp-schoten  :-X ).

Nu even afwachten of het indraaien van het laagje nog wat gaat brengen.

Eddy.
En nu regent het :)
De winter is nog niet eens begonnen!

raymon76

Sneeuwlijn uiteindelijk toch veel noordelijker als voorspeld ?

Jeroen22

Welke sneeuw?? Valt gewoon op dit moment een mix van regen/ijzel. Dus het sneeuwgrens zit veel noordelijke dan berekend.??

gaz753

Rustig, windstil en droog. In het oog dan.

vivalavida

Hier is het echt spekglad op de binnenweggetjes. Onze all wheel drive met winterbanden ging zelfs aan de glij in de bocht  :o

Extremissimorum

Citaat van: Jeroen22 op Gisteren om 09:10Welke sneeuw?? Valt gewoon op dit moment een mix van regen/ijzel. Dus het sneeuwgrens zit veel noordelijke dan berekend.??

Nee hoor. De sneeuw-/dooigrens zit volgens wel aardig goed zoals berekend. Het neerslaggebied dat sneeuw bracht dient tegelijkertijd als dooiaanval. De kern van dit lagedrukgebied trekt nog noordelijker, maar zal steeds meer afremmen en zuidwaarts verder reizen. Zodra dat gebeurt, stroomt de koude noordoosterwind weer het land binnen. Dan zal ook snel de neerslag weer als sneeuw vallen, maar wel met duidelijk lagere intensiteit.

Hier heeft het vannacht wel even gesneeuwd, maar het grootste deel viel wss toen ik sliep en is nu alweer weggedooid.

Energizer85

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 09:18Nee hoor. De sneeuw-/dooigrens zit volgens wel aardig goed zoals berekend. Het neerslaggebied dat sneeuw bracht dient tegelijkertijd als dooiaanval. De kern van dit lagedrukgebied trekt nog noordelijker, maar zal steeds meer afremmen en zuidwaarts verder reizen. Zodra dat gebeurt, stroomt de koude noordoosterwind weer het land binnenkomen. Dan zal ook snel de neerslag weer als sneeuw vallen, maar wel met duidelijk lagere intensiteit.

Hier heeft het vannacht wel even gesneeuwd, maar het grootste deel viel wss toen ik sliep en is nu alweer weggedooid.

Jep gaat eigenlijk precies zoals verwacht. Ik ben wel nieuwsgierig hoe snel de neerslag over gaat in sneeuw en hoe snel de koude lucht terrein wint

RicardoDimm

Regen in Emmen bij 0,3 graad. Vannacht wel flink gesneeuwd, maar nu helaas regen. Dat was niet echt voorspeld dat het hier zou regenen volgensmij...

Der RoX

Nog even genieten dit weekend

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Maar maandag is het pas 12 januari, dus wellicht kan er wat weken verderop iets gebeuren...
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

Voordeel aan de storm boven ons hoofd hier is dat de sneeuwresten meteen weg zijn en niet zieltogend blijven liggen.

Blijft wel iets treurig aan 2-3 graden en een hele bak regen er bovenop. Als er sneeuw valt moeten we altijd maar zien of er een paar cm gaat vallen maar voor regen gaat het altijd wat makkelijker  ;D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

rikmulder

In Utrecht regent het sinds gisteravond. Bijna alle sneeuw is hier inmiddels weg. Bizar hoe snel dat is gegaan, wel fijn want was al op de meeste plekken een vieze grijze drab geworden.

Jenkie

Het heeft hier eigenlijk nauwelijks geregend. Dus er liggen nog behoorlijk veel sneeuwresten. Ook op de weg.. Als nu de kou erover komt en weer sneeuw vanavond, wordt het een enirme glibberbende. Ik hoop bijna dat we nog even goed regen krijgen zodat de wegen schoon zijn. Ik heb het dan wel over de wegen in het dorp, doorgaande wegen zijn nu denk ik wel sneeuwvrij.