Onweerskansen 2026 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 15879 bezoekers
Gestart door Armand, di 10 mrt 2026 - 10:53

Vorige topic - Volgende topic

Playkier, RealDeal, TuinkabouterVenlo, VentoVivere, Govert, Tyshane, Stephanie, Weerwil, NR, Der RoX en 14 gasten bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij dit jaar?

< 10  (Wordt weer drama, net zoals vorig jaar)
10-15 dagen (Zeer weinig)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
25-30 dagen (Normaal)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
35-40 dagen (Veel)
40+ dagen (Extreem veel)

Stemmen sluit: di 20 apr 2027 - 21:05

Der RoX

Maar nog het meest bizarre van allemaal is dat deze lading buien Zuid Holland uit is en ik het nog steeds zie flitsen :o
WiNtEr!!11!1!@

dondertje127

Citaat van: Joep op Gisteren om 23:55Wat een energie in de atmosfeer!

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Die dingen zijn net zo groot als Nederland  :o . Bovendien waait het best wel aardig ook bij mij rond het onweersgebied heen.

Der RoX

Ook nog onwijs veel vliegverkeer hierboven. Omleidingen, vertragingen? Normaal is dat wel klaar rond 2300u...
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Begrijp ik het goed en moet het ergste nog komen, rond een uur of 4?

Hier een prachrige lichtshow, met een korte plensbui, maar het meeste ging weer langs ons, vooral over het Markermeer.

Mooie plaatjes kunnen schieten. Hieronder twee GIF's. No filter.

Tyshane

Hier is alles voorbij gegaan maar kon vanaf balkon wel goed de cc's waarnemen, mooi spektakel. rond vieren weer een mogelijkheid. Ga ik slapen of blijf / word ik wakker?  ;D

Tyshane

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 01:18Begrijp ik het goed en moet het ergste nog komen, rond een uur of 4?

Hier een prachrige lichtshow, met een korte plensbui, maar het meeste ging weer langs ons, vooral over het Markermeer. Mooie plaatjes kunnen schieten. Hieronder twee GIF's. No filter.

Mooi filmpjes!  :D

TMCThomas

Citaat van: Tyshane op Vandaag om 01:46Hier is alles voorbij gegaan maar kon vanaf balkon wel goed de cc's waarnemen, mooi spektakel. rond vieren weer een mogelijkheid. Ga ik slapen of blijf / word ik wakker?  ;D

Ik blijf nog even wakker als ik dat zo zie

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Extremissimorum

Ik was van plan te gaan slapen, maar toen zag ik wat daar bij Amsterdam is ontploft en deze kant op komt. De nieuwe lichtshow is begonnen! De rommels worden weer luider en luider.

Ondertussen lees ik over hagel tot 5 cm in Hilversum. Beste steentjes! Hier niets van dat (gelukkig).

dondertje127

Ik zie vanuit Nijmegen, flat 3 hoog en vrij uitzicht, al eventjes de bliksem opdoemen in de verte. Het komt recht op me af? Hm, geen idee. Wel vreemd. Is ons land echt zo klein? Dan kan ik al zien wat er over de grens van België gebeurd. Ik zie het zelfs uit m'n ooghoeken, maar dan heb ik ook alleen maar bos iets verderop voor m'n flat eigenlijk, dus lekker donker.

Tyshane

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 01:52Ik was van plan te gaan slapen, maar toen zag ik wat daar bij Amsterdam is ontploft en deze kant op komt. De nieuwe lichtshow is begonnen! De rommels worden weer luider en luider.

Ondertussen lees ik over hagel tot 5 cm in Hilversum. Beste steentjes! Hier niets van dat (gelukkig).
Dat bij Amsterdam ziet er potentieel wel goed uit ja!  ;D

Citaat van: dondertje127 op Vandaag om 01:56Ik zie vanuit Nijmegen, flat 3 hoog en vrij uitzicht, al eventjes de bliksem opdoemen in de verte. Het komt recht op me af.
Cool! Geniet ervan! :-P

Maxim

Mannekes, dit is pure waanzin!

Maxim

Wat is me dit allemaal!

Maxim

Hou jullie vast!

Tyshane

Citaat van: Maxim op Vandaag om 02:16Mannekes, dit is pure waanzin!
Waar woon je ongeveer? Tip; zet je berichten in één reactie... ;-)

Maxim

Citaat van: Tyshane op Vandaag om 02:21Waar woon je ongeveer? Tip; zet je berichten in één reactie... ;-)

Brecht, Noorden van Antwerpen.

Ik weet het, mijn excuses. Ik was nogal enthousiast.

Tyshane

Citaat van: Maxim op Vandaag om 02:29Brecht, Noorden van Antwerpen.

Ik weet het, mijn excuses. Ik was nogal enthousiast.
Oh dan had je een mooie buienlijn te pakken!  ;D

Stephanie

Mijn god wat gaat het hier tekeer, grote takken van bomen afgewaaid in de straat, veel bliksem en heftig onweer.

Extremissimorum

Ja daar trekt een beauty van een bow echo NL binnen. En wat een bliksemactiviteit zit daarin.

Hier blijft het ook maar doorflitsen. Af en toe een felle donder en een beetje regen (dikke druppels), maar weinig spectaculairs. Ik ga maar eens slapen. Wát een dag was dit!

Adrie

Jeetje wat een noodweer hier  wind zo hard te keer