Onweerskansen 2026 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 27125 bezoekers
Gestart door Armand, di 10 mrt 2026 - 10:53

Vorige topic - Volgende topic

Aad Pilsch en 4 gasten bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij dit jaar?

< 10  (Wordt weer drama, net zoals vorig jaar)
10-15 dagen (Zeer weinig)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
25-30 dagen (Normaal)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
35-40 dagen (Veel)
40+ dagen (Extreem veel)

Stemmen sluit: di 20 apr 2027 - 21:05

Der RoX

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 17:09Ja, dit is nog even mooi hoor! Onderweg van Leiden naar Hoorn zag ik al mooie wolken; op Sloterdijk ging het helemaal los. Daarna in Hoorn aangekomen ook een flinke bui met felle CG's.

Heb je meer gezien dan ik in Leiden. Was ff donker en regen, maar dat was het wel. Onweerschildje heeft het weer goed gedaan 8)
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Citaat van: Der RoX op Gisteren om 18:04Heb je meer gezien dan ik in Leiden. Was ff donker en regen, maar dat was het wel. Onweerschildje heeft het weer goed gedaan 8)

Haha, nee het was dus ook niet *in* Leiden, maar eigenlijk alles daarna. Overigens is het meeste ook Hoorn voorbij gegaan. Dat buienlijntje ging meest ten oosten van Hoorn voorbij, over Enkhuizen. Hier dus ook een mooi schild. Maar toch wel iets meer dondera en ook flitsen die serieus dichtbij waren (minder dan een km).

Morgen zou hier in N-Holland ook nog wel flink buiig kunnen zijn. Arome ziet wel weer aardig wat buien ontstaan vanuit het zuidwesten en in de avond vanuit het noordwesten.