Onweerskansen 2026 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 9567 bezoekers
Gestart door Armand, di 10 mrt 2026 - 10:53

Vorige topic - Volgende topic

Bui, olivetomato, AJM, gerald2231, markwoerden, Vindead, Suus25, gaz753, dorian, Fofo2RE, Bianca01, Micheal, TimK21, giofcu, Zynex (+ 1 verborgen) en 28 gasten bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij dit jaar?

< 10  (Wordt weer drama, net zoals vorig jaar)
10-15 dagen (Zeer weinig)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
25-30 dagen (Normaal)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
35-40 dagen (Veel)
40+ dagen (Extreem veel)

Stemmen sluit: di 20 apr 2027 - 21:05

Energizer85

Citaat van: TimK21 op Vandaag om 20:28Oost-Nederland blijft droog vandaag zo te zien.

Ik zou gewoon even afwachten...

in 10 minuten een stapelwolk net uitgegroeid tot een donderende onweersbui hier in noord Holland.

Daarnaast, t Belgische complex groeit nu gestaag aan.

Zynex

Die bui die over Amsterdam trekt ri Hoorn, hoor ik heerlijk rommelen in de verte. Één mooie flits al gezien.

Extremissimorum

Citaat van: Zynex op Vandaag om 20:50Die bui die over Amsterdam trekt ri Hoorn, hoor ik heerlijk rommelen in de verte. Één mooie flits al gezien.

Ik heb er idd al flink wat meer gezien. In razend tempo gegroeid, fascinerend om te zien! Zeer instabiele lucht hier. En er komt nog wat meer.

Maar dat is niets vergeleken met wat er nu in Zeeland gebeurt. Heeft iemand vanuit daar een update?

TimK21

Citaat van: Energizer85 op Vandaag om 20:35Ik zou gewoon even afwachten...

in 10 minuten een stapelwolk net uitgegroeid tot een donderende onweersbui hier in noord Holland.

Daarnaast, t Belgische complex groeit nu gestaag aan.

Geisoleerd buitje over het uiterste oosten, dat is het. Grote complex in Zeeland zuigt alle energie weg. Voor grote delen van midden, oost- en noordoost-nederland gaat het enorm meevallen, zelfs droog blijven. Dat is verder prima hoor, blijft moeilijk te voorspellen. Maar inmiddels is het verloop wel duidelijk.
Challenge accepted!

Extremissimorum

Windstoot 113 km/u, 7 Bft in Zeeland!  :o
Ook in Amsterdam 77 km/u. Best fors.

Stephanie

Hier, regio Waalwijk, steekt een heel harde wind op. Misschien toch een staartje meepakken zo!

Vindead

Hier in Krimpen aan den IJssel (vlakbij Rotterdam) gaat het even goed los. Behoorlijk wat regen, maar vooral bizar veel ontladingen. In geen jaren meegemaakt dit.

Stephanie

Ook hier ontzettend veel ontladingen te zien, wauw. Ik zit aan de rand van de bui, dus geen regen hier tot nu toe, maar een fantastische lichtshow. Heel veel CCs!

martYn

Wat een chaos ineens. Het werd plots pik zwart icm één grote lichtshow en dikke hagelstenen. Kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb meegemaakt zo hier.