Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 68644 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

michael1986, vivalavida, Channiej, Erwin1988, TuinkabouterVenlo, Mafkees, Bernardo, bzsv, NR, LFN, Stefanpluimgraaff, MaikelNL, giofcu, raymon76, X-treme, SH-FR, Jenkie, royjn, LutjeLuppo, piekie, Koeman038, Ivo, Vindead (+ 1 verborgen) en 29 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

GFS ziet weer iets op LT ::)

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login
WiNtEr!!11!1!@

Zynex

Gfs neem ik met een korreltje strooizout.

Straks lekker wandelen en nog genieten van het winterse weer ;D

Der RoX

Citaat van: Zynex op Gisteren om 08:42Gfs neem ik met een korreltje strooizout.

Straks lekker wandelen en nog genieten van het winterse weer ;D

Maak er maar een bak vol van, maar je weet het niet
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

Vannacht toch weer 3-4 cm gevallen hier! Het verbaast me dat er iets is blijven liggen want het was nog klets klets nat toen ik ging slapen.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Ubachsberg

Ubachsberg 8 cm zojuist gemeten, sneeuwt nog steeds(wel kleine vlokken) @-3.3 graden. Gisteravond rond half 11 begon de sneeuw, de grond was doorweekt dus stond er van te kijken dat er zoveel gevallen is. Zo even naar de Vaalserberg rijden, daar zou tegen de 20cm gevallen zijn en nog sneeuwen op het dak van nederland

Extremissimorum

Mooie winterse wandeling gemaakt. Lekker fris in een overwegend wit landschap. Wel hier en daar nog oppassen met ijsplaten. Langs de dijk is wat ijs opgehoopt, wat weer tot mooie plaatjes leidt. Met komende nacht nog voor de boeg gaat het morgen nog even iets mooier worden, om daarna weer alles te zien verdwijnen...

Ik had even helemaal geen hoop op iets van winterweer na morgen, maar er gloort weer wat licht aan de horizon. Nog ver weg, maar er lijkt wat in de modellen te verschijnen. In GFS 6 is het gemiddelde duidelijk dalend, met grofweg vanaf de 20e een splitsing in een warmer en een kouder cluster. Het koudere cluster (ondersteund door oper en control) gaat daarbij voor temperaturen onder 0 in de nachten, rond het vriespunt overdag. Zeer benieuwd hoe dit de komende week verder ontwikkelt en hopelijk meer steun krijgt en of EC ook mee gaat doen.

Hieronder even een kiekje dat ik zojuist schoot in mijn wandeling door Hoorn.

olivetomato

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 14:07Mooie winterse wandeling gemaakt. Lekker fris in een overwegend wit landschap. Wel hier en daar nog oppassen met ijsplaten. Langs de dijk is wat ijs opgehoopt, wat weer tot mooie plaatjes leidt. Met komende nacht nog voor de boeg gaat het morgen nog even iets mooier worden, om daarna weer alles te zien verdwijnen...

Ik had even helemaal geen hoop op iets van winterweer na morgen, maar er gloort weer wat licht aan de horizon. Nog ver weg, maar er lijkt wat in de modellen de verschijnen. In GFS 6 is het gemiddelde duidelijk dalend, met grofweg vanaf de 20e een splitsing in een warmer en een kouder cluster. Het koudere cluster (ondersteund door oper en control) gaat daarbij voor temperaturen onder 0 in de nachten, rond het vriespunt overdag. Zeer benieuwd hoe dit de komende week verder ontwikkelt en hopelijk meer steun krijgt en of EC ook mee gaat doen.

Hieronder even een kiekje dat ik zojuist schoot in mijn wandeling door Hoorn.

Ja... Veel mooier dan dat wordt het niet...Prachtige plaat!
Shine on you crazy Diamond

Der RoX

GFS inderdaad weer aan het duiken 2 runs op rij. Je verwacht het niet  :D

(21:16u)

Ijzel maandag volgens Harmonie...
WiNtEr!!11!1!@

Glacier

Wat ik niet snap, is dat het om 20.00 hier -5 was volgens het knmi en nu nog maar -2..
Hoe kan dat?

Extremissimorum

Citaat van: Glacier op Gisteren om 21:25Wat ik niet snap, is dat het om 20.00 hier -5 was volgens het knmi en nu nog maar -2..
Hoe kan dat?

Vermoedelijk de bewolking. Het is iig bewolkter, en daardoor minder koud, dan verwacht.

Der RoX

Nou ik zie toch wel wat mooie temperatuurtjes nu  8)

WiNtEr!!11!1!@

vossejongk

Best frisjes buiten nu idd 🥶

flyineddy

-11,4 in Eelde. Meerdere andere stations hebben vannacht ook al de strenge vorst bereikt, waaronder Nieuw Beerta, Hoogeveen, Twenthe en Deelen.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Akito

Kom net uit de achtertuin van 5 minuutjes spelen met kokend water. Het Mpemba-effect lukt bij -8 nét! Het is niet ideaal, maar ach... Na het omhoog gooien komt er nog wel wát water naar beneden, maar 90% verdampt en wat naar beneden komt laat mooie strepen achter in de lucht  ;D

Filmpje is niet mijn beste poging van vanochtend, maar geeft het effect wel weer.
Filmpje:

Extremissimorum

Citaat van: Akito op Vandaag om 08:04Kom net uit de achtertuin van 5 minuutjes spelen met kokend water. Het Mpemba-effect lukt bij -8 nét! Het is niet ideaal, maar ach... Na het omhoog gooien komt er nog wel wát water naar beneden, maar 90% verdampt en wat naar beneden komt laat mooie strepen achter in de lucht  ;D

Filmpje? 👀 ::)

Ben benieuwd of we er nog meer gaan zien uit het land. Dat is al een tijd geleden dat het mogelijk is in NL.
En dat gaat ook wel weer een tijd duren, blijkens de weermodellen.

Geniet er vandaag nog even van, mensen!

Zynex

Schrok van de pluim maar ze veranderen de schaal steeds. Soms tot Max 20 graden en nu dan weer 15. Maarja alsnog kwakkel de kwakkel. Gfs blijft wel met koude opties komen.

Akito

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 09:16Filmpje? 👀 ::)

Ben benieuwd of we er nog meer gaan zien uit het land. Dat is al een tijd geleden dat het mogelijk is in NL.
En dat gaat ook wel weer een tijd duren, blijkens de weermodellen.

Geniet er vandaag nog even van, mensen!

Ik heb hem even toegevoegd aan mijn post!  8)  ;D

Der RoX

Koude periode van de afgelopen dagen mooi vastgelegd

WiNtEr!!11!1!@

Joep

GFS blijft terugkomen met terugkeer winter na volgende week

jansen 1980

Nou nog 1 dagje winter en dan zeker een week prut weer. En dan zien we wel weer zijn wel kansjes zoals gfs doet geloven.