Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 61014 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

flyineddy

Citaat van: Korrelsneeuw op di 06 jan 2026 - 05:47Wat is dit? Hier boven de sneeuw slechts - 0,5. 50km verder
 - 10

Ik denk opklaring en weinig wind.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

jansen 1980

Volgens buienradar.nl is het vanaf het weekend voorbij met de pret.(voorlopig). Ik begon het net leuk te vinden.

Akito

In 45 minuten tijd begint het rondom Groningen ook wat fris te worden zeg.
Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

X-treme

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Deze temperaturen hebben we lang niet gezien  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Leo

Mistvorming in Lelystad bij -3c (aan huis)

Vindead

Prima pluim dit. Na vrijdag is de spreiding groot, maar het gemiddelde blijft bijna de gehele pluim rond het vriespunt schommelen.

rikmulder

Citaat van: X-treme op di 06 jan 2026 - 07:29Deze temperaturen hebben we lang niet gezien  :)

Inderdaad, maar als je nu buiten loopt voelt het echt niet zo koud. Liep om 4.00 een rondje met de hond en vond het heerlijk buiten :)

Energizer85

Toch mensen, dit is eindelijk weer een keer we winter met sneeuw en kou! Erg benieuwd wat dat laagje op vrijdag gaat doen, maar dit pakken ze ons niet meer af.

Zynex

Zo wakker worden, hier word je toch blij van. Sunrise met sneeuwbuien en een prachtige koude winterlucht.

Eveline

Citaat van: Duckstad_in_the_snow op ma 05 jan 2026 - 21:47We hebben een winter gekregen, met herinneringen voor ons en zeker voor de kids. Geweldig toch!

Precies, zoveel kinderen die nu ook voor het eerst echt sneeuw meemaken! ❤️

Bubba

Citaat van: Duckstad_in_the_snow op ma 05 jan 2026 - 21:47We hebben een winter gekregen, met herinneringen voor ons en zeker voor de kids.

Het nieuwe normaal, ik moet er wel een beetje om lachen hoor, een weekje sneeuw, we spreken over een winter, het is vannacht plaatselijk -10 geworden, het staat zelfs pontificaal op NU.nl https://www.nu.nl/binnenland/6381675/10-graden-aangetikt-in-utrecht-ijsvrij-voor-veel-leerlingen-in-de-regio.html
Toen ik nog jong was werd het met gemak -20 en dan niet voor een weekje, neemt niet weg dat ik het prachtig vind buiten, ik geniet er van, en het mag nog wel even duren.
Maar ik kijk toch ook wel met verbazing hoe het land toch weer volkomen vastloopt, bij dit weer.

Tower

Hoor iedereen in paniek over code rood op woensdag en vrijdag. Sneeuwstorm op de vrijdag.

Volgens mij worden mensen gek gemaakt door de media die graag met paniek gooien.

jasper-k

Citaat van: Bubba op di 06 jan 2026 - 09:17Toen ik nog jong was werd het met gemak -20 en dan niet voor een weekje, neemt niet weg dat ik het prachtig vind buiten, ik geniet er van, en het mag nog wel even duren.

Ik weet niet waar jij in jouw jeugd gewoond hebt, maar dat was niet in Nederland. Het KNMI kent geen langere periode waarbij de minimumtemperaturen onder de -20 lagen: https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/grafieken/jaar

Bubba

Citaat van: jasper-k op di 06 jan 2026 - 09:28Ik weet niet waar jij in jouw jeugd gewoond hebt, maar dat was niet in Nederland. Het KNMI kent geen langere periode waarbij de minimumtemperaturen onder de -20 lagen:

Wat is een lange periode? Ik heb het niet over maanden, en ik weet zeker dat het meerdere dagen was, dat het met name in het oosten toch regelmatig kouder werd dan -10 waar we nu van in de war raken.

Koen-IJM

EC verlengt de winter... ;-)

Akito

Lekker EC heeft de koude verlengd t/m donderdag ipv zondag!  ;D
-edit- Koen was mij net een paar seconden voor haha

vivalavida

Hahaha heerlijk iedereens enthousiasme over de EC pluim

Ik kijk vooral nu eerst weer uit naar morgen, verse sneeuw voor ongeveer het hele land als ik het goed heb?

Der RoX

EC is wel on a roll ja. Die extreme oper van 2 runs lang is er dan wel uit, maar dit is ook zeker niet verkeerd. Nu hopen dat de komende laagjes goed vallen!

Het sneeuwt alweer in deze regio en het is heel erg lang geleden dat het zoveel dagen op rij was. Het enige jammere is dat we hier met deze situatie net niet goed genoeg zitten voor een mooie dik sneeuwdek
WiNtEr!!11!1!@

Ruud Hellmann

Inderdaad is -20 HEEL zeldzaam, ik kan me EEN 1 maart herinneren een jaar of 20 geleden dat het 1 dag zo koud was. Veder komt het eigenlijk niet voor. Ons geheugen is minder goed dan we zelf denken. Een aanrader is het boek 'Winters van toen' waarin alle winters in detail vermeld staan en beschreven door de ogen van de weermannen van toen. Schitterende verhalen en ik herinner me die winter waarin Friesland deels onbereikbaar was door sneeuw. Eind volgende week wordt het weer spannend. Zal het hoog standhouden dat gaat opbouwen...?

X-treme

Ik moest even zoeken maar....

14 jaar geleden  ;)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.