Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 87848 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

HFrost, RealDeal, vivalavida, KeesK, Alrik94, Mr_White, Suus25, DaWizzGBoneT, Polarflow85, Mooj65C, Mirjam, LutjeLuppo, Govert, VKG, bzsv en 22 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Oooooh ik zat een film te kijken, was er Noorderlicht 😳😳😳
WiNtEr!!11!1!@

grizzrh

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Hier was het Noorderlicht super goed te zien ook met het blote oog echt ongelooflijk
Doenrade, Limburg

Zynex

Tot en met de 27e lijkt het wat vorm te krijgen. Daarna Oper en control alweer koud.
Gemiddelde wel weer omhoog. Iig geen 10 graden WC!

Der RoX

Achterlijk veel spreiding na de 26e en zelfs aanstaande vrijdag kan het volgens deze pluim overdag +8 of -2 worden  8)
WiNtEr!!11!1!@

Ruud

Op dit moment zelfs al spreiding binnen Nederland, in het westen +4 en in het oosten -4

Ruud Hellmann

Ik ga naar Lapland komende maand dus ik treur niet te lang om deze gemiste vorstperiode. En het kan nog steeds....Maar het duurt te lang dus dan zal het wel afstel worden. De kern van het hoog trekt zich terug tot hoog in Scandinavie. De lagedrukgebieden liggen nog wel gunstig voor oostenwind maar stabiel is allemaal niet. 

Joep

De echte winterkou weet ons de konende tijd niet te bereiken helaas.
Wel zijn er kansen op wat sneeuw zoals as zaterdag.

Hieronder de pluimen van EC en GFS en mogelijk een laagje sneeuw op zaterdag

Armand

Mooi gisterenavond met het noorderlicht, ik zie overal prachtige foto's voorbij komen!

Wat het weer betreft blijft de onzekerheid onveranderd groot, ook tussen de runs. Zo leek het gisteravond in de pluimen weer kouder te worden, is daar vanmorgen weinig meer van over. De Opers blijven wel over het algemeen met een vorm van winterweer komen. Het benadrukt de onzekerheid en complexe situatie.

Grootschalig gezien blijft er een overheersende zuidoostelijke aanvoer, waardoor de echte kou ons niet kan bereiken. Wel lijkt het met name rond en vlak na het weekend fris te worden met grote vorstkansen en wellicht ergens wat winterse neerslag. Verder op termijn wordt het vooral kijken welke koers lagedrukgebieden gaan volgen en of er zich ten noorden van ons ergens een hogedrukgebied kan nestelen.
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

Der RoX

Vgm ligt de jetstream ook niet helemaal ideaal en gaat die in kracht toenemen?

PS: Er is flink koude mist komen opzetten. Gevoelstemp -3'C Brrr!
WiNtEr!!11!1!@

Maxim

Zo, dat lijkt me nu wel duidelijk. Voor de meeste mensen weer helemaal niets. Zoveel potentie man man man.