Zomer discussietopic 2026

Topic gezien door 17314 bezoekers
Gestart door Armand, ma 01 jun 2026 - 14:02

Vorige topic - Volgende topic

Jenkie, artic, jansebagger, Koeman038 en 2 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Voor alle klimaatontkenners en andere geïnteresseerden: een zeer inzichtelijke infographic van de NOS over de huidige hittegolf in een opwarmend Europees klimaat.

Special - De nieuwe Nederlandse zomer?

Serge

Citaat van: svdveen op vr 26 jun 2026 - 19:40Welke app is dit?... geen app, 2 meter censor van mij wp  8)
Waar is mijn cape

zwoof

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 14:54Voor alle klimaatontkenners en andere geïnteresseerden: een zeer inzichtelijke infographic van de NOS over de huidige hittegolf in een opwarmend Europees klimaat.

Special - De nieuwe Nederlandse zomer?

Echt hele goede , duidelijke informatie. Doen ze goed bij de NOS.   :)

geldersscheepje

Uit het niets ineens onweer bij 25 graden en aantrekkende wind. Kwartier geleden nog niets aan de hand.

TMCThomas

Avondpluim niet veel veranderd ten opzichte van vanochtend. Binnenland aanhoudend 25+, op termijn gemiddelde richting de 30 graden.

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

JerryL

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 14:54Voor alle klimaatontkenners en andere geïnteresseerden: een zeer inzichtelijke infographic van de NOS over de huidige hittegolf in een opwarmend Europees klimaat.

Special - De nieuwe Nederlandse zomer?

Duidelijk verhaal. Momenteel zijn er volop onderzoeken naar fabrieken die zich richten op Carbon Dioxide Removal. Daarmee kan CO2 uit de lucht worden gehaald. Momenteel zitten we op 420 ppm. Het pre-industriële niveau was 280 ppm. Maar wat mij betreft zouden we moeten gaan voor afkoeling van de aarde in plaats van het stoppen van de opwarming. Dus hup afzuigen tot 200 ppm.

Indien alle landen slechts 1% van hun BBP inzetten zou dit niveau gelet op de technologische vooruitgang die AI+quantum ons gaat brengen sneller gehaald kunnen worden dan wij ons nu kunnen voorstellen.

Opwarming stoppen is niet genoeg, afkoelen die hap. En flink ook.

ThaGhostNL

Graag de klimaat discussies in het daarvoor bestemde Klimatologie board houden.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.