Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 144152 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Nieuwste run Harmonie nog iets beter dan eerder.
ICON is niet erg scheutig

Maxim

Ik vrees toch wel weer een beetje voor België.
za 14 feb 2026 - 22:42 #1362 Laatste wijziging: zo 15 feb 2026 - 14:13 door ThaGhostNL

ThaGhostNL

Mod break: aantal bijdragen verwijderd, die niet thuis horen in het forum. @Dennis789 je begeeft jezelf op glad ijs en dichtbij een officiële vermaning. Stop met trollen.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Extremissimorum

Citaat van: Noordenwind op za 14 feb 2026 - 21:32Dat is toch al gebeurd? In principe zou het vanaf half deze week al warm worden, en het blijft nu al een week langer koud. Met ook meer sneeuwkansen, ook komende week. Het is nu bijvoorbeeld op grote schaal 3 a 4 graden onder het vriespunt. Het is nog steeds buiten de vijfdaagse, en kan nog makkelijk schuiven. Dit soort kaarten zijn al vaker voorbijgekomen. Nu focus ik mezelf eerst maar eens op de sneeuw voor morgen ;D

Ja, daar heb je wel een punt natuurlijk. Nu idd -3 hier, -6 in het oosten. Flinke opklaringen dus flinke afkoeling. Nou, in dat geval: erg benieuwd naar morgen. Ik hoop vooral niet mee te maken dat de sneeuw in regen overgaat. We gaan het zien!

Der RoX

Benieuwd hier aan de kust, want het moet hier altijd wel heel erg goed vallen, wil er een laagje sneeuw ontstaan.

Morgenvroeg vertrek ik met de trein naar London. Hopelijk geen last van eventuele sneeuw :)
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Nieuwe runs sneeuwval

Armand

Ik ben benieuw vanavond/vannacht wat het gaat worden. Een paar centimeter landelijk gezien lijkt wel mogelijk, of er meer dan 5cm inzit betwijfel ik. Het wordt ouderwets (s)nowcasten  ;D

Helaas duurt het allemaal niet lang, dus extra van genieten ;)
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

Polarflow85

Citaat van: Maxim op za 14 feb 2026 - 22:38Ik vrees toch wel weer een beetje voor België.

ja ik vrees ook wel dat de sneeuw in Belgie snel over zal gaan in regen. we gaan het zien natuurlijk. In iedergeval gun ik de noorderburen veel sneeuw plezier :)
zo 15 feb 2026 - 13:41 #1368 Laatste wijziging: zo 15 feb 2026 - 14:26 door Lucas

Lucas

Actueel is de neerslagzone een stuk eerder ?

Edit: ah bereikt de grond voorlopig nog niet. Lees ik net op  X
Aanhoudende sneeuwval
zo 15 feb 2026 - 15:35 #1369 Laatste wijziging: zo 15 feb 2026 - 16:19 door TMCThomas

TMCThomas

Citaat van: Lucas op zo 15 feb 2026 - 13:41Actueel is de neerslagzone een stuk eerder ?

Edit: ah bereikt de grond voorlopig nog niet. Lees ik net op  X

Yep, het intensievere deel volgt later pas.

In zeeland kleuren de eerste plekken wit! Altijd mooi om te zien

Maxim

In Brecht, noord België, vallen de eerst vlokken. Ook fijn om te zien! Ijskoud wel met de wind.

Der RoX

Sneeuw en wind hier  8)
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

Ben momenteel in Herent nabij Leuven en hier ook matige sneeuwval en ijzige wind.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TMCThomas

Neerslagafkoeling doet goed zijn werk!

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login
zo 15 feb 2026 - 16:48 #1374 Laatste wijziging: zo 15 feb 2026 - 17:16 door Joep

Joep

Binnen 15 minuten van 2,9 naar rond nul graden.
Sneeuw blijft nu liggen  :D
Flinke sneeuval trouwens

TimK21

Bij Sparta in Rotterdam gaat het behoorlijk hard zeg. Wedstrijd al afgelast, flink intensieve sneeuwval
Challenge accepted!

Eveline

Flink wat sneeuw hier, voor een dag weer heel leuk 😁🎉

Ubachsberg

Ubachsberg is het 10 minuten geleden(17.05 uur)beginnen te sneeuwen en blijft meteen liggen!

Der RoX

Kleurt aardig wit hier, niet verwacht,superleuk! 😍
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Sneeuwval hier inmiddels ook begonnen, temperatuur daalt rap. Momenteel nog 1,7 graden.