Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 93017 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

LutjeLuppo, jw, Jeffrey_goorden, marctsm, edjekadetje, caatjeboon, Elmar, Nielsopweg, Polarflow85, Bianca01 en 15 gasten bekijken dit topic.

Joep

Pluim EC tsja....

Der RoX

Nog steeds onzeker op zaterdag...we gaan het zien  8)

Vooralsnog geen westcirculatie en geen lente...maar met zulke spreiding zijn er gek genoeg gewoon opties.

Laten we eerst idd maar eens kijken hoe het hele ijzel verhaal  zich gaat ontvouwen...

WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Fors temperatuurcontrast momenteel!

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Der RoX

Citaat van: TMCThomas op Gisteren om 23:10Fors temperatuurcontrast momenteel!

Uiteindelijk is het verschil van Den Helder naar mijn regio een kleine 3 graden over 100 km afstand. Lijkt op het kaartje van NL heel veel, maar continentaal is het een speldenprikje.

Het valt niet, drukt niet door etc. etc. maar dit is gewoon NL en daar moeten we het maar mee doen  8)
WiNtEr!!11!1!@

Glacier

Knmi gaat ook lekker met de codes. Om 7.15 zijn Groningen en Drenthe naar code geel ipv oranje gegaan en om 8.06 is het daar toch weer code oranje.
Ben benieuwd hoe het hier komende nacht en morgen gaat. Winters weer is top, maar ijzel hoeft van mij niet zo.

Der RoX

Blegh. Members naar +10 tot +15. Onder 0 minder en minder. Windrichting al vaker naar ZW...

Zaterdag zie ik ook zomaar hoger uitvallen. Next!

WiNtEr!!11!1!@

Dennis789

Dat riekt naar een lente herfst pluim. en als die ZW zich desondanks alles toch stevig gaat vastzetten... dan weten we wat dat betekend.

Der RoX

Dat je in je hangmat ligt te klappertanden?
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Zou toch mooi zijn als maandag dit sneeuwgebied westelijker trekt

Jenkie

Bizar dat het hier (uiterste oosten Overijssel) geen code oranje is. Ja, ik weet het: indeling per provincie. Maar het is gewoon een ijsbaan buiten.

Der RoX

De kou is er, de wind lijkt uit de goede hoek te komen, toch wordt het hem niet...alsof daar een hele grote Gandalf in de weg staat

Ondertussen ziet vriend Putto over 2 weken weer ijsberen op de weg
WiNtEr!!11!1!@

Robert0105

Citaat van: Jenkie op Vandaag om 09:22Bizar dat het hier (uiterste oosten Overijssel) geen code oranje is. Ja, ik weet het: indeling per provincie. Maar het is gewoon een ijsbaan buiten.

Klopt, hier in Oldenzaal vanochtend ook. Best wel een laagje ijs op straat waar niet gestrooid was.

Robert0105

Ik ben al enkele dagen aan het opletten wat er op 32 km hoogte gebeurd wat betreft de poolwervel. Begin februari begint het met een split en later zelfs een stratosfeer opwarming. Dat zou zomaar kunnen betekenen dat wij eind februari/ begin maart nog eens volop winterweer kunnen verwachten. De meteorologen alhier kunnen hier vast wel wat meer over vertellen.

vossejongk

Ja, zon split/ssw begin februari is ruk, want net als je weer zin in warmte begint t krijgen, krijg je winterse buien met temps tussen de 0 en 5 graden 🥲

jansen 1980

Effe vraag wij moeten morgen in Groningen voetballen. Een rit van 197 km vanuit bennekom.  Nou lees ik dat er sneeuw voorspelt is voor vanacht en morgenochtend. Wat denken jullie gaat mee vallen ? (Lees berichten tot 3cm lokaal 5.

Extremissimorum

Citaat van: jansen 1980 op Vandaag om 14:24Effe vraag wij moeten morgen in Groningen voetballen. Een rit van 197 km vanuit bennekom.  Nou lees ik dat er sneeuw voorspelt is voor vanacht en morgenochtend. Wat denken jullie gaat mee vallen ? (Lees berichten tot 3cm lokaal 5.

Moeilijk in te schatten, maar er is nu wel code oranje afgekondigd. Duurt tot 11 uur morgenochtend. Daarna wel nog code geel. De hele dag zal er wel kans op gladheid zijn, maar 's middags is het wel droog en warmer. Dus de vraag is vooral: wanneer begint de wedstrijd?
Verwachte neerslag is minimaal, dus sneeuwduinen hoef je niet te verwachten!

Wat betreft die SSW: zoals ik eerder benoemde is deze net wat te laat, maar er is zeker wel een kansje dat we dit gaat terugzien in een winterse periode eind februari. Sowieso blijft se kou in de buurt, dus hopelijk gaan we dit ooit nog terugzien in de pluim.

jansen 1980

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 16:49Moeilijk in te schatten, maar er is nu wel code oranje afgekondigd. Duurt tot 11 uur morgenochtend. Daarna wel nog code geel. De hele dag zal er wel kans op gladheid zijn, maar 's middags is het wel droog en warmer. Dus de vraag is vooral: wanneer begint de wedstrijd?
Verwachte neerslag is minimaal, dus sneeuwduinen hoef je niet te verwachten!

Wat betreft die SSW: zoals ik eerder benoemde is deze net wat te laat, maar er is zeker wel een kansje dat we dit gaat terugzien in een winterse periode eind februari. Sowieso blijft se kou in de buurt, dus hopelijk gaan we dit ooit nog terugzien in de pluim.
wij spelen om 12:30 vertrekken om 09:15. Bedankt voor je reactie. We gaan het wel zien . Anders maar effe bellen morgen ochtend.

Joep

Oper (koude uitbijter) heeft er weer zin in....

Maandag mogelijk in oosten sneeuw