Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 81460 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Der RoX, riddler, Joep, Bertje, marctsm, xcoke, Youp goedhee, artic, Margriet, jonkmann, Alrik94, Suus25 en 16 gasten bekijken dit topic.

Ruud Hellmann

Ja het GFS is om, die gelooft erin, maar toch nog 2 dagen afwachten er is nog teveel onzeker. Het hoog boven scandinavie oogt niet zo sterk en zeker niet stabiel. 1030 is niet genoeg. Duimen maar.....

Extremissimorum

Citaat van: Joep op Vandaag om 12:13GFS6 is wel weer beter

Da's GFS0. GFS6 is weer een stukkie warmer, zéker in de oper, maar die laten we maar even buiten beschouwing.  ;D
Waar GFS0 nog met een gemiddelde van 0,1 kwam voor mijn regio om 13 uur op 25 januari, komt 'ie nu gemiddeld uit op 3 graden.
De eerder genoemde oper laat het hoog in Scandinavië helemaal oplossen...

Kortom, het blijft zwabberen tot woensdag/donderdag waarschijnlijk. Net waar de modellen zin in hebben. Warmer of kouder weer: beide scenario's zijn mogelijk.
De enige correcte verwachting nu is dus: 'ken vriezen ken dooien'.

Joep

Citaat van: Extremissimorum op Vandaag om 13:42Da's GFS0. GFS6 is weer een stukkie warmer, zéker in de oper, maar die laten we maar even buiten beschouwing.  ;D
Waar GFS0 nog met een gemiddelde van 0,1 kwam voor mijn regio om 13 uur op 25 januari, komt 'ie nu gemiddeld uit op 3 graden.
De eerder genoemde oper laat het hoog in Scandinavië helemaal oplossen...

Kortom, het blijft zwabberen tot woensdag/donderdag waarschijnlijk. Net waar de modellen zin in hebben. Warmer of kouder weer: beide scenario's zijn mogelijk.
De enige correcte verwachting nu is dus: 'ken vriezen ken dooien'.
Je hebt gelijk,Weerplaza loopt erg achter

Der RoX

Veel te veel spreiding zeg, hopelijk valt het goed. Maar Beertje Wispeltuur heeft er nog maar weinig zin an.

Vandaag tikt hier het kwik gewoon de 12 graden aan hier. Zo maar een biertje nemen, want een half uurtje fietsen met een dikke winterjas krijg je dorst van...

GFS6 is dus GFS0 en die wordt dus 10:00 geplaatst op Weerplaza.nl?
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Citaat van: Der RoX op Vandaag om 15:46Veel te veel spreiding zeg, hopelijk valt het goed. Maar Beertje Wispeltuur heeft er nog maar weinig zin an.

Vandaag tikt hier het kwik gewoon de 12 graden aan hier. Zo maar een biertje nemen, want een half uurtje fietsen met een dikke winterjas krijg je dorst van...

GFS6 is dus GFS0 en die wordt dus 10:00 geplaatst op Weerplaza.nl?

Ik zou eerder zeggen: GFS0 wordt om 10 uur geplaatst. Punt. GFS6 zes uur later. Eigenlijk dus vlak voordat de nieuwste oper binnenkomt en de rest van de pluim langzaam ook vorm krijgt. Je kunt bij WxCharts vaak wel de pluim vorm zien krijgen zonder dat 'ie helemaal geladen is. Dan krijg je al snel een beeld van de trend zoals die er die run voor staat. Je merkt dan wel vaak problemen met laden, door verkeer op de server vermoed ik.