Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 74262 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Mirjam, Kyano, Youp goedhee, Anne-Roos, ronst, Der RoX, jaap verheij, MrBouwny, raymon76 en 14 gasten bekijken dit topic.

Joep

Bij EC oper zit groot lagedrukgebied ten westen van Engeland in de weg

Der RoX

Citaat van: Joep op Gisteren om 20:30Bij EC oper zit groot lagedrukgebied ten westen van Engeland in de weg

Het blijven immers 50 "wat als" scenarios
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Zoooo, magistrale pluim van ec vanavond hoor! Ja, die oper werkt niet mee, maar het gemiddelde is opnieuw afgekoeld en duikt op LT zelfs onder 0. Dat zegt mij meer.

Maar: nog steeds veel onderzekerheid. Toch heeft dit enorme potentie op een serieuze winterperiode met 'droge' kou. Weinig sneeuw, dus grote kans op een mooie ijsvloer als dit uitkomt. Een echte Russische beer. Wat een bizarre dauwpunten en bovenluchttemperaturen ook. Zo veel zekerheid qua windrichting (oost tot noordoost) op deze termijn heb ik zelden gezien.

Hier moet toch eigenlijk wel *iets* uitkomen? Of gaan we zien dat de pluimen weer helemaal omslaan de komende week?

Joep

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 22:13Zoooo, magistrale pluim van ec vanavond hoor! Ja, die oper werkt niet mee, maar het gemiddelde is opnieuw afgekoeld en duikt op LT zelfs onder 0. Dat zegt mij meer.

Maar: nog steeds veel onderzekerheid. Toch heeft dit enorme potentie op een serieuze winterperiode met 'droge' kou. Weinig sneeuw, dus grote kans op een mooie ijsvloer als dit uitkomt. Een echte Russische beer. Wat een bizarre dauwpunten en bovenluchttemperaturen ook. Zo veel zekerheid qua windrichting (oost tot noordoost) op deze termijn heb ik zelden gezien.

Hier moet toch eigenlijk wel *iets* uitkomen? Of gaan we zien dat de pluimen weer helemaal omslaan de komende week?

Wintersportweerman laat dit mooi zien in een Twitterbericht. Dat het echt nog alle kanten op kan. Twee modellen GFS en EC oper op zelfde datum.

Der RoX

En zelfs dan is het een run met data van dat moment.

Wel eens een 100% diepvriesrun gezien met alle leden onder 0. 3 runs later, weg. Sindsdien nooit meer zo erg gezien, behalve veel gezwabber de laatste jaren
WiNtEr!!11!1!@