Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 134667 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

Winterman30 en 5 gasten bekijken dit topic.

TimK21

Waar jaren geleden modellen vaak te voorzichtig waren voor mijn gevoel, zijn ze tegenwoordig vaak veel te scheutig als het gaat om sneeuwval. Hier in Nijmegen ook alleen maar natte drab gehad.

Hoe zou dat komen?
Challenge accepted!

Maxim

Dit hebben we echter nog vele malen gezien hoor. Ik kan me nog goed herinneren hoe ze verschillende keren tot wel 10cm of 15cm sneeuw verwachten. Vol spanning gaan slapen om de volgende ochtend met een grote kater wakker te worden. Niets, noppes, nada.

Of hoe we met de auto rondreden en dat ik het zag regen terwijl de auto zelfs 0 graden aangaf. Ik kon daar maar niet aan uit als kind (hieruit ontstond dan ook mijn interesse voor het weer).

Dit komt hier gewoon vaker voor omdat het hier dikwijls zo'n grensgeval is. Persoonlijk zie ik daar ook niet zoveel verschil in als vroeger. Het is nooit een zekerheid geweest dat we met een duikend laagje sowieso sneeuw hadden, naar mijn gevoel.

Eric

Citaat van: Maxim op Gisteren om 14:42Dit hebben we echter nog vele malen gezien hoor. Ik kan me nog goed herinneren hoe ze verschillende keren tot wel 10cm of 15cm sneeuw verwachten. Vol spanning gaan slapen om de volgende ochtend met een grote kater wakker te worden. Niets, noppes, nada.

Of hoe we met de auto rondreden en dat ik het zag regen terwijl de auto zelfs 0 graden aangaf. Ik kon daar maar niet aan uit als kind (hieruit ontstond dan ook mijn interesse voor het weer).

Dit komt hier gewoon vaker voor omdat het hier dikwijls zo'n grensgeval is. Persoonlijk zie ik daar ook niet zoveel verschil in als vroeger. Het is nooit een zekerheid geweest dat we met een duikend laagje sowieso sneeuw hadden, naar mijn gevoel.
Grappig dat daar je fascinatie door is ontstaan, bij mij toen ik als 11 jarig jochie een bolbliksem heb gezien, en vooral gehoord..., wát een beleving was dat! Vergeet ik nooit meer!

Zynex

Hahah ik heb dit ook altijd gehad. Nog steeds trouwens. Vroeger sliep ik op zolder, als ik een rode/roze gloed zag in de lucht werd ik al helemaal onrustig. Met wintersport kon een bruin/groen dal mijn wintersport echt verpesten. Een slechte pluim opeens na dagen hoop kan mij ook echt zwaar irriteren. Best lastige eigenschap in Nederland. Ik wil mijn campertje bouwen, als de winter niet naar mij komt, ga ik wel die kant op.

ronst

Ah gaaf een bolbliksem, helaas nog nooit gezien. Bij mij was dat winter van 2010 die me geïnteresseerd maakte in het weer. Zoveel sneeuw, prachtig!

De komende tijd zeker a.s. woensdag lijkt het even lente te worden, tenmiste ervoor en erna is ook niet mis qua temperatuur. Eerlijk gezegd ben ik nu wel klaar met de kou, hopelijk volgende week ook wat meer zon.