Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263191 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Later vanmiddag en vanavond op de volgende occlusie regen/natte sneeuw, (smeltlaag weer wat dikker) erachter neemt de winterse component geleidelijk weer toe en zijn vooral donderdagnacht/ochtend ook winterse buien mogelijk met onweer gezien de onstabiliteitsdiepte.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

snow!

Net even de sneeuwlaag opgemeten, mooie 8 cm hier ! :)

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op wo 06 feb 2013 - 07:44
Wij krijgen toch nog sneeuwbuien vanuit het noorden? Hier nu -4. Kraakhelder. Overigens ligt er hier ook nog een sneeuwlaagje van de laatste sneeuwbuien van gisterenavond. En dat is lekker vastgevroren op onze auto's  :(
Daar ga ik wel vanuit  8) hier is de temperatuur al naar -5,5 gezakt  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Wij hebben 5 cm gehad, nu weg smeltend! Geweldig toch dat het allemaal uitkomt  :D
Op naar de volgende bui, ben benieuwd naar het nieuwe gifje.

Groetjes
Twitter: @hoffnar2911

glenn

sneeuw valt er hier nu met bakken uit op 15 minuten tijd een dike halve centimeter al

MarcS

Heerhugowaard meeste sneeuw vannacht ingezakt, weinig meer van over. Maar wat was het gisteren leuk zeg!
Kijk regelmatig naar buiten en zie donker, zit ik een 1,5 uur gespannen tv te kijken, kijk weer naar buiten en opeens licht en alles wit  ;D. Me like!

Ramon Oost

Hier in Vianen zo'n 5-6cm gevallen.

Jenkie


Ploeps

Wat een verschillen ijn hoeveelheid sneeuw zeg! In Vorden maar een centimetertje en maar een half graadje vorst, 10km verder ineens 5cm. Ik ben nu op m'n werk in Arnhem, er ligt hier toch al snel zo'n 6cm. Onderweg viel me op dat de sneeuw behoorlijk aan het opvriezen is, de temperatuur ligt nu dus blijkbaar net iets meer onder nul dan 1,5 uur geleden. Maar ik ben bang dat het toch vrij snel zal wegsmelten...
Liefhebber van weer-uitersten.

Lightning_Glenn

In Zoetermeer en Den Haag viel er genoeg uit de lucht gisteravond en nacht, maar er bleef weinig van over.

martijn

Zitten er de komende dagen nog sneeuwkansen in?

SniperEye

In Weert (het hartje van Zuidoost Nederland) geen vlok gevallen. Wel vannacht wakker geworden van de harde regen op de rolluiken.

Rayonhoofd

Mooi hoor  >:( Kijk ik net de sneeuwradar terug, zie ik dat het laagje vannacht i.d.d. mooi gekanteld is maar dat de grens net tegen Enschede is blijven steken ! Het is hier dus nu mooi groen met een strakblauwe lucht. Tact = -1,5 C.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

frankaloe

hier ongeveer een cm of 5-6 bij 1 grd
of de sneeuw bijft liggen...ik vrees van niet
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Dennis

zware vorst toch wel in NO Nederland


Jan van Ooijen

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 09:18
zware vorst toch wel in NO Nederland



Euh is dat niet matige vorst?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vomera

Hier niks gevallen, alleen maar regen... :(

Jan van Ooijen

Stukje pluimen, bovenste is min temperatuur en de onderste 6 uurlijkse temperatuur



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 09:18
zware vorst toch wel in NO Nederland]

Was inderdaad "zwaar" ruiten krabben.  :o Door de natte sneeuw van gisteren was het lekker was het ijs lekker hard geworden. Ook de ruitenwisser hebben het zwaar te verduren gehad. Die zaten volledig vastgevroren. Ach, voelde wel weer lekker vertrouwd en gezond in de winterlucht :D

Powered by EzPortal