Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265668 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Was ook te mooi om waar te zijn betreft de sneeuw voor zondag t/m dinsdag. Hopelijk komt dat nog terug in de komende runs want het is er weer helemaal uit....
Never Stop Exploring

Dennis


WinschoterWeer

Lekkere frisse vorstochtend met een heerlijk zonnetje ! Best weertje zo! Ik hoop dat de mensen van de sneeuw genoten hebben in het zuiden en oosten, maar ik mag hier ook niet klagen. Goed toeven zo in het mooie Oldambt! Nu nog nét een graadje onder nul !  :D

Romigo

Werd vanmorgen wakker met 3 cm verse sneeuw, maar dat is nu wel hard aan het wegdooien.

Jan van Ooijen

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 09:51
:) -7,1 op 10cm trouwens (matige vorst)

Ja, maar daar meten we niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De nieuwe pluim, maandag sneeuwkans

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Aan het sneeuwhoogtekaartje wordt gewerkt.  ;)

Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 09:18
zware vorst toch wel in NO Nederland

Je bedoelt zeker "matige" vorst. Zware vorst is in mijn ogen een flink stuk kouder...


vdweste

Zooo, wát een tegenvaller! Aan het begin van de nacht en vanmorgen heeft het wat gesneeuwd (meest matige sneeuwval), maar daarvan is nog geen 5% blijven liggen en nu ligt er in sommige koudje hoekjes nog wat wits.

hoffies

Morgen, lekker pluimpje.

Nu weinig wind en een prachtige zon!

Mzzls
Twitter: @hoffnar2911

Vomera

Eindelijk!! Sneeuw.. wel nog temp van 0.2..


Romigo

Als ik de kaarten van dit moment bekijk, dan is de kans op sneeuw van betekenis voorlopig niet meer aanwezig. Ook de sneeuw optie van komend weekend is opeens helemaal verdwenen. Het is nu maar afwachten wat er komen gaat?

Roland

Lijkt erop dat we deze winter in de goede hoek zitten wat sneeuw betreft: opnieuw 5 cm. De zon is nu echter flink doorgebroken en je kunt het smelten bijna zien. Maar goed: vanmorgen was het even flink met de auto door de sneeuw ploegen.

Ramon Oost

Voor wat het waard is de ijspluim voor Noordoost Nederland,


Vomera

Citaat van: Vomera op wo 06 feb 2013 - 10:59
Eindelijk!! Sneeuw.. wel nog temp van 0.2..


Begin en na 20 min sneeuw


Dennis

Citaat van: Ramon Oost op wo 06 feb 2013 - 10:30
Je bedoelt zeker "matige" vorst. Zware vorst is in mijn ogen een flink stuk kouder...

ja dat bedoelde ik ook  ;)

Onderscheid wordt gemaakt tussen lichte vorst (min 0,1/min 5,0 graden), matige vorst (min 5.1/min 10,0 graden), strenge vorst (min 10,1/min 15.0 graden) en zeer strenge vorst (min 15,1 graden of lager).

Roland

Zo ziet het er nu uit in de achtertuin. Vanmorgen overal zo'n 5 cm; nu alleen nog op sommige plekken als papsneeuw.

grizzrh

ik vind het toch niet echt overtuigend allemaal, wat EC zegt is ook niet echt overtuigend... jammer maja kan nog een hoop veranderen. hier valt nu redelijk wat sneeuw maar blijft niet goed liggen!!
Doenrade, Limburg

Romigo

Citaat van: grizzrh op wo 06 feb 2013 - 11:58
ik vind het toch niet echt overtuigend allemaal, wat EC zegt is ook niet echt overtuigend... jammer maja kan nog een hoop veranderen. hier valt nu redelijk wat sneeuw maar blijft niet goed liggen!!

Het lijkt erop dat het een kwakkelperiode wordt. Volgens mij komt dat ook de verkeerde ligging van het Azoren hoog, maar goed het houd voorlopig wel een WC tegen, waardoor de Lagedrukgebieden vanuit het Noordwesten komen.

Rayonhoofd

Citaat van: Ramon Oost op wo 06 feb 2013 - 11:09
Voor wat het waard is de ijspluim voor Noordoost Nederland,

Beste Ramon,

Natuurlijk is dat wat waard ! Het is echter wel frustrerend om te zien dat, nu de drukgebiedjes zich eindelijk wat meer "klassiek winters" gedragen, er geen echte KOU voorhanden is in de gebieden waar dat zou moeten. De 10 daagse van bv. Oslo en Moskou laten slechts matige vorst zien. Als deze lucht bij ons is, dan is deze alweer ver opgewarmd   :(
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal