Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 62313 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

MartijnGDM, LaurensB, xbraun54, Bertikmoi, vleesjus, marnixnln, derkrelis, Suus25, Liesbethj, michael1986, Mr_White, htevents, hawk, brakketeckel, Alex77, Bramk, Fofo2RE, jasper-k, riddler, Stephanie, kasdebrouwer, Manon, istarry2, MrBouwny, DaWizzGBoneT, Jenkie, artic, Lystric, Glacier, HarryRstein, SH-FR en 27 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

En de volgende bui trekt over hier.

Ongekend! Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt zo dagen achter elkaar. Het is dat het echt pas een paar dagen goed blijft liggen, anders had hier misschien wel een halve meter gelegen denk ik.

8)
WiNtEr!!11!1!@

gaz753

Na het eerste front vanochtend leek de sneeuwval voorbij, maar het activeert steeds opnieuw hier in West-Brabant. Vrijwel non-stop dus.

SH-FR

Het voelt toch wat wrang om vanavond, morgen en vrijdag afscheid te moeten nemen van dit prachtige sneeuwdek. Zojuist ruim 17 cm sneeuw gemeten..

Als hier direct vorst overheen was gekomen.. maar ja, als.

Ruud Hellmann

Na maandag is het over en uit met de winter voorlopig denk ik. Dan gaat bijna geen member meer voor vorst. Maar gelukkig is de kou niet ver weg....

Der RoX

Citaat van: Ruud Hellmann op wo 07 jan 2026 - 13:45Na maandag is het over en uit met de winter voorlopig denk ik. Dan gaat bijna geen member meer voor vorst. Maar gelukkig is de kou niet ver weg....

Mocht dat zo zijn, dan hebben we vandaag wel een hele mooie bonus gehad.

Vanavond maar weer model staren  ;D
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Ook hier in Alphen blijft het maar sneeuwen
We worden echt heerlijk verwend met de sneeuw  :) 

EC en Icon komen met hetzelfde idee als GFS

Zynex

Gewoon lachwekkend dit. Volgens mij zit de 0 precies op Alkmaar!

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Der RoX

Overigens lijkt het heel even te hebben geregend/ natte sneeuw. Temp ook boven 0 en de wind trekt weer aan. Ah well...
WiNtEr!!11!1!@

Ruud Hellmann

Ja de dooi begint nu in te zetten, ik merk het ook in Amersfoort.

Joep

Citaat van: Ruud Hellmann op wo 07 jan 2026 - 13:45Na maandag is het over en uit met de winter voorlopig denk ik. Dan gaat bijna geen member meer voor vorst. Maar gelukkig is de kou niet ver weg....

Ik geef het nog niet op hoor.
GEM pluim is weer lekker winters  :)

rikmulder

In Utrecht inmiddels weer een flinke bui met dikke vlokken. Vanmiddag kort wat miezer en daarna motsneeuw. Nu weer een lekkere bui. Zal einde van de dag de tuin eens meten maar denk dat het hier nu richting 25cm gaat.

Update: en inmiddels weer gestopt.

jasper-k

Citaat van: Zynex op wo 07 jan 2026 - 13:57Gewoon lachwekkend dit. Volgens mij zit de 0 precies op Alkmaar!

Je kan hier vinden welke plaatsen het zijn:

Der RoX

En..sneeuw!!   8)

(14:49) Enne hagel!

(14:54) En weer sneeuw! 😂😂😂
WiNtEr!!11!1!@

RicardoDimm

Toch wel benieuwd waar precies de grens komt te liggen van onder nul en boven nul.
Ben toch bang dat het een beetje gaat dooien vanavond, vannacht en morgen begin van de dag.

Dennis789

Citaat van: Zynex op wo 07 jan 2026 - 13:57Gewoon lachwekkend dit. Volgens mij zit de 0 precies op Alkmaar!

Kijk eens naar die 0 op midden limburg xD Wat is dat dan? xD :O : O : )

zwoof

Actuele sneeuwkaart met sneeuwhoogtes

Deze komt aardig overeen met mijn woonplaats omdat ie elk half uur wordt ververst. En het sneeuwt nog lekker door hier!  8)

ronst

De waardes van die knmi kaart kloppen dan toch ook maar half, klopt bijvoorbeeld die '99' in noordwest Gelderland? En in Sliedrecht is niet echt een meetlocatie, maar die '6' iets naar het westen lijkt me ook niet heel reëel, ik heb net nog 21cm gemeten op de tuintafel, die laatste kaart lijkt dan veel meer te kloppen.

rikmulder

Citaat van: ronst op wo 07 jan 2026 - 15:49De waardes van die knmi kaart kloppen dan toch ook maar half, klopt bijvoorbeeld die '99' in noordwest Gelderland? En in Sliedrecht is niet echt een meetlocatie, maar die '6' iets naar het westen lijkt me ook niet heel reëel, ik heb net nog 21cm gemeten op de tuintafel, die laatste kaart lijkt dan veel meer te kloppen.

Die 99 betekent sneeuwhopen, niet dat er een meter sneeuw ligt. Zo staat 97 voor een gesloten dek onder 1 cm, 98 voor een gebroken dek. Staat in de legenda.

ronst

Citaat van: rikmulder op wo 07 jan 2026 - 15:53Die 99 betekent sneeuwhopen, niet dat er een meter sneeuw ligt. Zo staat 97 voor een gesloten dek onder 1 cm, 98 voor een gebroken dek. Staat in de legenda.

Ja dat begreep ik, maar de kleur daar is wel erg mager.

018112

Citaat van: zwoof op wo 07 jan 2026 - 15:35Actuele sneeuwkaart met sneeuwhoogtes

Goud. Klopt hier ook wel, met vandaag erbij inderdaad zo'n 19cm  ;D