Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 56151 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

TimK21 en 3 gasten bekijken dit topic.

Markvb90

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

In Schoonhoven gaan we nu boven de 10 cm sneeuw.

Der RoX

Diagonaal vallende korrelhagel nu. Vermakelijk om te zien, waarschijnlijk ook pijnlijk  ;D 
WiNtEr!!11!1!@

jansen 1980

Buientrein net links en rechts de hele dag al das echt jmmr. Ik heb de hoop nu op einde middag begin van de avond gevestigd. 20min rijden gewoon 20 cm. Geniet ervan mensen.

frankaloe

en hier ligt er zeker 16 cm..  ;D  ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Koeman038

Hier in Zwolle lag vanochtend ongeveer 1cm. De buien gaan continue bovenlangs of onderdoor en daardoor de hele dag een stralend zonnetje(FRUSTREREND!). Op zich mooi weer maar ik had liever een dik pak sneeuw gehad.

Ploeps

Hier in Vorden (Achterhoek) is zo'n 10cm sneeuw gevallen. Het sneeuwt vandaag af en toe maar dat is alleen motsneeuw, zet geen zoden aan de dijk. 10 km verderop ligt bijna niets, daar zijn de buien blijkbaar steeds langs geschoven. Ik ben benieuwd naar woensdag...
Liefhebber van weer-uitersten.

Der RoX

Enorme bak sneeuw met grote vlokken nu. Beter wat langer dan 5 minuten aub  8)

15:20u: aaaand it's gone
WiNtEr!!11!1!@

Zynex

Ik woon op 8 hoog met uitzicht op de Duinen. De buien zijn echt prachtig. Je ziet in de verte een witte waas aankomen, volledige duinen in 1x weg. Helaas is het hier te warm en drijfnat. Maar het ziet er vet uit. Moet het hier maar van hebben denk ik.

X-treme

Hier in Heerhugowaard eindelijk serieuze sneeuwval, maar helaas is de grond tussendoor te warm geworden, waardoor er op de straat niks blijft liggen :(
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Rufes

Citaat van: X-treme op zo 04 jan 2026 - 15:27Hier in Heerhugowaard eindelijk serieuze sneeuwval, maar helaas is de grond tussendoor te warm geworden, waardoor er op de straat niks blijft liggen :(

Maar tis wel lekker wandelen in Heerhugowaard in de sneeuw. Kids weer blij :)

Der RoX

Buienradar tekent morgen 23mm neerslag in en een sneeuwicoontje. Nou gaan we het krijgen hoor  8) 😂

Op het moment weer hagel btw

Nou ja, dan maar een hageldekje :P
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Harmonie morgenvroeg sneeuw in ochtendspits

Der RoX

GFS gaat weer leip op LT, dus de volgende zet is weer aan EC 🤭

Buienradar is morgen van 23mm naar 12mm gegaan, dus daar gaan we ook maar niet vanuit dan...

WiNtEr!!11!1!@

olivetomato

Citaat van: Der RoX op zo 04 jan 2026 - 16:56GFS gaat weer leip op LT, dus de volgende zet is weer aan EC 🤭

Buienradar is morgen van 23mm naar 12mm gegaan, dus daar gaan we ook maar niet vanuit dan...

Yeah 🤘🏻

Shine on you crazy Diamond

Remcoz

Goed na ruim 12 jaar mijn account weer eens opgezocht hier. Ik ga de komende dagen weer wat meer meelezen met de pluimen en voorspellingen. Hier (zoetermeer) ligt een 'klein' dekje maar heb de stille hoop dat het meer gaat worden.

SH-FR

Dat wordt morgen thuiswerken, neem geen enkel risico met de NS..

Even terug On Topic: Eindelijk een goede, mooie sneeuwlaag. Lijkt ook nog wel e.e.a aan te komen. 6 cm gemeten op de tuintafel.

Modbreak: voeg even je locatie toe aan je profiel, dan weten we waar je tuintafel staat ;D

Zynex

Citaat van: SH-FR op zo 04 jan 2026 - 17:15Dat wordt morgen thuiswerken, neem geen enkel risico met de NS..

Even terug On Topic: Eindelijk een goede, mooie sneeuwlaag. Lijkt ook nog wel e.e.a aan te komen. 6 cm gemeten op de tuintafel.
hee hee hee, ik werk voor de NS, voornamelijk ProRail hé! Defecte bovenleiding, spoor en vastgevroren wissels zijn allemaal de verantwoordelijkheid van ProRail  ;)  :P

En geloof me als je vaak met de Deutsche Bahn reist dan ga je de NS echt waarderen.

SH-FR

Citaat van: Zynex op zo 04 jan 2026 - 17:28hee hee hee, ik werk voor de NS, voornamelijk ProRail hé! Defecte bovenleiding, spoor en vastgevroren wissels zijn allemaal de verantwoordelijkheid van ProRail  ;)  :P

En geloof me als je vaak met de Deutsche Bahn reist dan ga je de NS echt waarderen.

Dankjewel voor de correctie, klopt uiteraard!

Helaas reis ik op een vrij (mijn ervaring) storingsgevoelig traject via Schiphol. Gezien precies rond 8/9 uur sneeuw in het westen wordt verwacht, neem ik dat risico niet. 😆

Hier inmiddels weer begonnen met sneeuwen!

Der RoX

Dat kan best een bende worden morgenochtend, misschien dat de buien wat later komen, zodat het wat beter "uitkomt"

Je weet het namelijk maar nooit hier in het wilde westen  ;D
WiNtEr!!11!1!@