Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 56197 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

TMCThomas

GFS ensemble (06) ziet er weer een stukje beter uit. Gemiddelde is tot 11 januari echt niet slecht. Sneeuwstorm scenario van oper met daarna strenge vorst is een uitbijter, maar wel erg leuk om te zien!

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

rikmulder

Wat een heerlijke dag. Uitgaande van de tuin is er in Utrecht zo'n 6 tot 7 cm gevallen. Inmiddels wel flink aan het dooien maar vanochtend was het prachtig. Mooi dicht dek overal waar ik liep. Benieuwd wat er vanaf het einde van de dag weer het land in komt. Genieten dit  :)

Der RoX

Mooi om te zien, hier dooit het gestaag. Vanavond maar weer eens aanzien
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Temperatuur hier al weer gedaald naar 0.6, dooi remt af.
EDIT 15:50 Inmiddels weer vorst zowel aan de grond als (beschut) op 2 meter hoogte.

Ed Deijkers

Middenmeer Noord-Holland, 0,3 graden zonnig. Er was +- 1 cm gevallen vannacht, licht dooiend gedurende de dag. Nu stijft het weer op. Daar waar geen zout gestrooid is blijft het wit op de straten. Over de dag geen buien gehad.
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

vossejongk

Citaat van: TMCThomas op za 03 jan 2026 - 15:29Temperatuur hier al weer gedaald naar 0.6, dooi remt af.

Houd er ook rekening mee dat 't dooien ook veel afhankelijk is van het dauwpunt, blijft deze onder 0 dan smelt er zowat niets weg

Energizer85

Hier smelt niets weg, omdat er ook
Engel regen en hagel is gevallen met soms wat natte sneeuw. Wederom heeft de Noordzee te veel grip hier.

Maxim

Leek hier in noord Belgiƫ toch goede kansen te hebben... maar al bij al slaagt het toch redelijk tegen (het blijven liggen + het aantal buien). Hoop dat er hier nog gaan passeren maar weinig vertrouwen in.

TMCThomas

Op station Volkel kun je het isolerend effect van sneeuw in actie zien, de 10cm temperatuur sensor zal lijkt mij ondergesneeuwd zijn waardoor die een relatief constante 0.3 graden aangeeft terwijl de 2 meter temperatuur wel onder nul daalt.

Lucas

Het goeie nieuws is dat op de nieuwe buien uit het noordwesten het zelfs in Den Helder wit is geworden. Daar was het anderhalf uur geleden nog 5 graden.
https://www.skylinewebcams.com/webcam/netherlands/north-holland/den-helder/den-helder.html

Het slechte nieuws is dat er vrij veel lijkt te verpieteren

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Aanhoudende sneeuwval

Dennis789

Dit is wel goed nieuws voor Armand. Die heeft in zijn woonplaats niet veel gemist. Het lijkt wel of er een onzichtbare muur staat om Zuid Oost ^^

Tower

In het noord oosten valt het mee met de sneeuw, 27cm halen we niet omdat de meeste buien onder ons door trekken. 

vossejongk

Mocht je geen (goed) duits kunnen kan je via het radartje de gesproken taal op engels zetten (alleen op de youtube site zelf)

Der RoX

Citaat van: Dennis789 op za 03 jan 2026 - 18:33Dit is wel goed nieuws voor Armand. Die heeft in zijn woonplaats niet veel gemist. Het lijkt wel of er een onzichtbare muur staat om Zuid Oost ^^

Die staat hier 355 dagen in het jaar, betreffende onweer en droge sneeuw enzo 😂

Er komt hier zo weer een groot neerslaggebied over. Benieuwd!

Temp moet nog wel even zakken hier
WiNtEr!!11!1!@

Eric

Citaat van: vossejongk op za 03 jan 2026 - 18:53Mocht je geen (goed) duits kunnen kan je via het radartje de gesproken taal op engels zetten (alleen op de youtube site zelf)

Ik volg Kai nu al een aantal jaar, zit er meestal vrij goed op en is realistisch.

vossejongk

Citaat van: Eric op za 03 jan 2026 - 19:03Ik volg Kai nu al een aantal jaar, zit er meestal vrij goed op en is realistisch.

ja da's ook mijn ervaring. En het helpt mij m'n duits wat bij te spijkeren :P

Joep

Het sneeuwt hier weer flink, half uurtje geleden ook flinke klap met onweer

Markvb90

Citaat van: Joep op za 03 jan 2026 - 20:09Het sneeuwt hier weer flink, half uurtje geleden ook flinke klap met onweer

In Schoonhoven nog niet! Al ligt hier al ruim 7 cm. Het heeft nauwelijks gedooid.

Der RoX

Citaat van: Joep op za 03 jan 2026 - 20:09Het sneeuwt hier weer flink, half uurtje geleden ook flinke klap met onweer

Hier komt ook weer het nodige naar beneden, hopelijk blijft er wat van liggen. Nu nog een paar graden boven nul en nattig van vanmiddag

Dan de pluim (Midden)

Tja...er komen een paar cruciale dagen aan denk ik dan maar...

WiNtEr!!11!1!@

raymond041

Hier in de kop van N-H inderdaad wat wit, maar dooit alweer weg.
De nieuwste pluimen (Noordwest) heb ik bijgevoegd, waarin EC het "warmer" laat worden dan GFS in de loop van de week.