Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 208157 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 23:18
Jan heb je ook kaartjes met totaal verwachte neerslaghoeveelheid?

GFS:


Hirlam:


GEM:
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Ramon Oost op wo 13 feb 2013 - 23:22
Hirlam komt nu met een mooi pak sneeuw voor een groot deel van het land. Op veel plaatsen 5-10cm volgens deze run..

(afbeelding)

Mooie afbeelding Ramon hier maak je de winterliefhebber blij mee.
10 cm wordt zeker gehaald als ik zo kijk maybe 15? of 20?
Hebt altijd een bepaald gebied waar het net wat harder begint te sneeuwen (activeert) of wat langer blijft sneeuwen.
Nog een vraag wat gebeurt er als het gebied langer boven Nederland blijft te liggen of zeer langzaam over Nederland trekt?

Ramon Oost

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 23:27
Mooie afbeelding Ramon hier maak je de winterliefhebber blij mee.
10 cm wordt zeker gehaald als ik zo kijk maybe 15? of 20?
Hebt altijd een bepaald gebied waar het net wat harder begint te sneeuwen (activeert) of wat langer blijft sneeuwen.
Nog een vraag wat gebeurt er als het gebied langer boven Nederland blijft te liggen of zeer langzaam over Nederland trekt?

Ik durf het niet hardop te zeggen maar denk dat heel lokaal wel ietsje meer dan 10cm kan vallen gezien de laatste kaarten.

Brisk

nondedju, dat zijn beste hoeveelheden op de kaartjes!  ;D
Let is snow, let it snow, let it snow!

Jan van Ooijen

Hier dan de EC sneeuwkaarten (alleen zichtbaar voor leden). Kijk en geniet!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

steffmeister

ik ga morgen een slaapzak mee nemen denk ik, word een giga chaos op de weg
volg me op twitter : Nafets_nl

frankyman

Dit word leuk... heel erg leuk :D

Ik werk in Bilthoven, dus kan mooi kijken of die verwachtingen voor de Bilt nou een beetje kloppen.

En ik moet in de avond spits naar Zwolle....  :P

winter

Houden ze bij KNMI van bluffen ofzo, zouden ze niet hoeveelheden verhogen en ook nog tijd want waarschijnlijk krijgt ochtendspits ook al met sneeuw te maken!

snow!

Wat een mooie kaarten weer voor morgen :) , en eindelijk een keer wanneer ik niet op school zit of in de nacht !

Dennis

Het front gaat er wel een paar uur over doen om volledig over NL te gaan - druk boven NL is nog 1025-1027Hpa : Laag tussen UK en Ierland in op 1005 Hpa


TimK21

Het NAE-model wat Jan zonet postte is toch wel de slechtste van de modellen. Weinig sneeuw voor het oosten en vrij veel regen in Nederland. Omdat NAE daarmee zo'n beetje in z'n eentje staat ben ik er geneigd er niet veel waarde aan te hechten, maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat het morgen best gaat tegenvallen. Gaan we natuurlijk niet van uit, maar het kan altijd.
Challenge accepted!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

micky

Nice!! Morgen een catering die vanuit Stolwijk naar Delft moet. Denk dat ik toch maar de Jeep pak morgen...4x4! Heb er zin in. :-)
Waar is de wind als het niet waait?

TimK21

Jan, op je radarbeeld lijkt het zwaartepunt toch wel heel noordelijk te zitten. Is dit vertekend of hoe moet ik dat zien?
Challenge accepted!

Jan van Ooijen

Citaat van: TimK21 op do 14 feb 2013 - 00:27
Jan, op je radarbeeld lijkt het zwaartepunt toch wel heel noordelijk te zitten. Is dit vertekend of hoe moet ik dat zien?

Het gaat nog wel wat zakken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Noodweercentrale.nl verwacht code oranje voor ten minste omgeving Helmond.
Waarschuwingen noodweer voor Helmond

Helmond (5709)
Waarschuwing vooraf vanwege zware sneeuwval,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: donderdag, 14. feb 2013, 14:00 uur
geldig tot: vrijdag, 15. feb 2013, 04:00 uur
geldig voor: alle hoogtes

Vanaf donderdag middag is er verspreid waarschuwings relevante sneeuwval mogelijk. Hierbij ontstaan er neerslaghoeveelheden tussen 5 en 10 cm in 12 uur, plaatselijk zelfs meer. Op donderdag nacht gaat de sneeuw over in regen.
http://alarm.noodweercentrale.nl/getwarning_nl.php?xpos=438&ypos=285&bland=noordbrabant&lang=nl

Henk1976

Geef mij de verwachting maar van de Noren: http://m.yr.no/stad/Nederland/Drenthe/Assen/langtidsvarsel.html  Tuurlijk, blijft koffiedik kijken, maar is wel mooi om te zien. Ik heb nog geen zin in de lente namelijk!!!!!!! En mochten mensen daar wel zin in hebben: Even geduld of emigreren is een keuze.

WinschoterWeer

Het lijkt erop dat ook het NO eindelijk weer eens meedoet met de sneeuw! Leuk frontje in ieder geval!  8)

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op do 14 feb 2013 - 01:04
Het lijkt erop dat ook het NO eindelijk weer eens meedoet met de sneeuw! Leuk frontje in ieder geval!  8)

Eindelijk... Is inmiddels precies 34 jaar geleden dat er een sneeuwstorm acte de présence gaf. Dus een beetje sneeuw op de reünie mag toch wel. ;)

just0408

Kom maar op. Give me your best shot.
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal