Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207993 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op wo 13 feb 2013 - 22:53
Sneeuw lijkt eerder te komen, maar wat een heerlijke run weer. Gaat KNMI de hoeveelheden nog aanpassen of blijven ze terughoudend?

Denk dat ze het weer aan gaan passen, echter heb ik de ec-kaarten van de sneeuwval nog niet binnen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jdolky

Hmm in deze run gaat de ochtend spits dus ook leuk worden....Ik zeg ochtend tot laat op de avond files, weinig treinen of te wel chaos!

Bacci

Sneeuwmeldingen van Engeland komen binnen

DannyNL

Citaat van: Jdolky op wo 13 feb 2013 - 22:58
Hmm in deze run gaat de ochtend spits dus ook leuk worden....Ik zeg ochtend tot laat op de avond files, weinig treinen of te wel chaos!

pietjelol

ag ziet er goed uit. Bedat een hele dag met sneeuw kan aardig wat vallen als dat uitkomt :)

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 feb 2013 - 22:56
Ik vermoed dat alleen het westen te maken krijgt met sneeuw/ijsregen/ijzel/sneeuw en regen
Bedoel je dan de kust of het hele westen?

jeffrey83

Dus zeeland ook vooral sneeuw en geen vloeibare neerslag ?... Mijn gevoel zegt namelijk vooral regen en geen sneeuw in zeeland  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 13 feb 2013 - 23:07
Zuidwesthoek
En voor jullie zuiderburen?  ::) GFS berekent tijdelijk positieve temperaturen op 850hPa hier.. :o

Ramon Oost

Citaat van: Joep op wo 13 feb 2013 - 22:41
Lap tekst...

Ik doel op Dennis zijn stukjes, dat de mensen het snappen.. ik hoef geen update hoor, schrijf ze regelmatig zelf ;)


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


winter

Mooie run van Hirlam gewoon heel Nederland krijgt waarschijnlijk pak sneeuw. Regen trekt nog niet eens zover Nederland binnen misschien alleen zeeland en de rest sneeuw (natte sneeuw).
Opvallend neerslag komt beduidend vroeger wordt file vanaf de morgen tot in de avond ?
Jan wat verwacht je voor Helmond gaat de neerslag daar over in regen wat zijn je gevoelens ? (aub ik weet dat velen snowcasten gaan zeggen maar gewoon vraagje ben nieuwgierig)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Wat een sneeuwkansen en zekerheid er zijn zelfs kansen op meer dan 10cm!

winter

Jan heb je ook kaartjes met totaal verwachte neerslaghoeveelheid?

Dennis

KNMI:

Vanochtend is het in eerste instantie nog overwegend droog, mogelijk valt in het westen al wat lichte sneeuw. Gedurende de tweede helft van de ochtend gaat het in het westen wat harder sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de middag over het hele land uit. Later in de middag en avond kan in het westen en zuidwesten de neerslag nog even overgaan in regen. In de overgangszone is ook even ijsregen mogelijk. Op veel plaatsen valt zo'n 2-5 cm, lokaal mogelijk meer. Voor de sneeuw uit wordt het nog een graad of 2, tijdens de sneeuwval daalt de temperatuur snel naar het vriespunt. De zuidenwind is matig tot vrij krachtig, aan zee en op het IJsselmeer krachtig tot hard. Later in de middag neemt de wind in kracht af.
In de nacht naar vrijdag sneeuwt het eerst nog in het oosten en noordoosten van het land. Elders is het nevelig en lokaal kan wat motregen vallen, er is ook kans op IJZEL. De minima liggen rond het vriespunt, in het zuidwesten dooit het enkele graden.

Ramon Oost

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 23:18
Jan heb je ook kaartjes met totaal verwachte neerslaghoeveelheid?

Hirlam komt nu met een mooi pak sneeuw voor een groot deel van het land. Op veel plaatsen 5-10cm volgens deze run..


winter

Is iemand iets bekend over de 19 februari daar staat niet een dooi aanval gepland maar een winteraanval waarbij een storing eerst regen brengt overgaand in SNEEUW volgens de noren.
www.yr.no

zorba

Citaat van: winter op wo 13 feb 2013 - 23:17
Wat een sneeuwkansen en zekerheid er zijn zelfs kansen op meer dan 10cm!

Goeiedag zeg, dat beloofd wat!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Powered by EzPortal