Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263215 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jones

Brr dat net niet gedoe maakt mij erg zenuwachtig en frustreert mij echt :P ofwel valt er steeds sneeuw ofwel steeds regen. Geen mengeling of wat dan ook want dan heb je er toch niets aan! Enkele honderden km naar beneden en het is gewoon sneeuw! En dan ontwikkelt er zich een mooi Scandinavisch hoog en dan komt die oostelijke stroming maar tot midden Duitsland weer zo typisch :( maarja afwachten dan maar!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 feb 2013 - 17:23
Nou nee niet echt, in de vorige run zou er meer regen vallen ten opzichte van deze run. 850 hPa pseudopot. kwam met temperaturen van 18 graden, dit houdt in dat de sneeuwvalgrens op 500 meter kwam te liggen.

Nou als ik kijk op je vorige gifje zie ik dat vooral het midden daar wel aardig veel sneeuw kan vallen, het zuidwesten wel regen inderdaad.

DSDLimburg

satelliet foto van 12 uur om 18uur komt er nog een.
seizoen 2018/2019

Oxize

Citaat van: Romigo op do 07 feb 2013 - 16:51
Even toch een verbetering toepassen, want dat kan ik niet hebben als oud-Twentenaar. Beste klimascepie, Goor dat ligt in Twente en niet in de achterhoek. De achterhoek is omgeving Winterswijk - Doetinchem en Twente is: het gebied Almelo - Hengelo - Enschede en Oldenzaal.  :P
Om precies te zijn in het Twents haagje (hof van twente). Tja, wat moet je anders als je zelf uit Goor komt :P


Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

martijn


Romigo

De routeplanning van het laag, zoals die nu wordt berekend:



dondertje127

Vind het zo mooi hè vanaf februari. Voor het eerst weer die dreigende luchten van winterse buien, en dat aparte 'Hollandse licht' wat je dan krijgt, daar geniet ik van :)
Het werd hier donker en het begon te regenen, maar gek genoeg valt er nu niets meer uit deze grijze wolk. Ik had ook wel natte sneeuw verwacht.

Er zijn trouwens nog steeds grote plekken waar het wit is van de sneeuw van gisternacht (de 6e).

Verder heb ik vandaag niet echt gezien wat het weer deed, was niet zo lekker.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

martijn


bliksems

Citaat van: martijn op do 07 feb 2013 - 18:14
o das jammer
dus voor hetzelfde geld kan het een halve meter worden.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

André

Citaat van: bliksems op do 07 feb 2013 - 18:17
dus voor hetzelfde geld kan het een halve meter worden.
Of niks .
Demeulemeester André

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

dondertje127

En uit zo'n klein wolkje komt wel een zware bui zetten met natte sneeuwval nu hier.

Marcellang

Trekken vanuit het noorden geclusterde buien het N/O in , hopelijk ook voor mijn regio  8)
Hopelijk wel als sneeuw  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Lightning_Glenn

HEERLIJK de wolken van afgelopen dagen   ;D

IMG_2899_2 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr



IMG_2883_2 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr


TimK21

Citaat van: martijn op do 07 feb 2013 - 17:41
19 cm ;D

Wanneer men het kaartje íets beter inspecteert, ziet men dat het niet om centimeters, maar om kg/m2 gaat....

Bovendien, zo zie je maar weer, iedereen riep alweer 'sneeuwbom, sneeuwbom!', terwijl er nog niets zeker is/was. Het lijkt er juist meer op dat het weinig tot niets gaat voorstellen dan dat het een flink pak sneeuw oplevert. De sneeuwvalgrens is te hoog, de temperaturen zijn niet om naar huis te schrijven en de storing heeft niet genoeg intensiteit.
Challenge accepted!

Marcellang

Citaat van: Lightning_Glenn op do 07 feb 2013 - 19:08
HEERLIJK de wolken van afgelopen dagen   ;D
Wat een giga mooie luchten zeg !!!!!
Hier al een graadje onder 0  8) iemand uit het N/O.... mooie buien daar ?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

PatrickM


Marcellang

Citaat van: TimK21 op do 07 feb 2013 - 19:31
Wanneer men het kaartje íets beter inspecteert, ziet men dat het niet om centimeters, maar om kg/m2 gaat....
is +/- hetzelfde, niet zo hard schreeuwen 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

JPP78

Giga sneeuwbui nu hier, zo hard heeft het deze hele winter niet gesneeuwd (nou ja begin december hebben we ook 1 zo'n bui gehad) maar daar tussenin niet.
leuk hoor!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Powered by EzPortal