Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205661 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lightning_Glenn

Citaat van: Weatherboy op do 17 jan 2013 - 20:15
Ow wat een feest! Ik vind deze koude periode toch al wat leuker dan die van vorig jaar :) Veel meer sneeuw kansen. Alles mooi wit en gewoon ongekend koud. Ik heb me sneeuw gehad, hoewel er altijd meer mag vallen ben ik goed verzadigd voor komende tijd. Ik vind het een pracht periode. Nu in de zomer dit, alleen dan met onweer, dan kan 2013 al niet meer stuk. Want wat een saaie ellende was het jaar 2012 wel niet, gouw vergeten :P
Amen!  :D

Tyshane

En ook hier is het weer aan het sneeuwen. Wel lichte sneeuw, erg lichte sneeuw, maar het is weer aan de gang en dat is leuk. De winterse avondwandeling was fijn, wat is het toch heerlijk om met dit weer even buiten te zijn. En hoe fijner het daarna weer is om weer binnen te komen! ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

WinschoterWeer

Citaat van: winter op do 17 jan 2013 - 19:51
Hier ziet het er echt prachtig uit met sneeuw was maar 7 cm gevallen hier in regio eindhoven maar smelt bijna niet!
Zelfs op de grote wegen ligt her en der nog gewoon sneeuw voor de rest op binnen wegen extreem glad ten minste de sneeuw smelt niet dus als er in het weekend wat valt blijft het meteen goed liggen!
Snap waar je naar verlangt winschoterweer
Je begrijpt me. Altijd fijn om te weten dat iemand meeleeft !  ;D Hoe staan we ervoor in het Oldambt, wel als volgt :
Het is bewolkt (waar ik knetterhard van baal) Het vriest (maar) 2 graden en ik pak net mijn laatste stukje Engels Drop. Het is geen goeie avond voor mij!  ;)

JPP78

Slechts lichte sneeuw dit weekend volgens Marco verhoef NOS Journaal. Lets hope so...
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Arend

Citaat van: Weatherboy op do 17 jan 2013 - 20:15
Ow wat een feest! Ik vind deze koude periode toch al wat leuker dan die van vorig jaar :) Veel meer sneeuw kansen. Alles mooi wit en gewoon ongekend koud. Ik heb me sneeuw gehad, hoewel er altijd meer mag vallen ben ik goed verzadigd voor komende tijd. Ik vind het een pracht periode. Nu in de zomer dit, alleen dan met onweer, dan kan 2013 al niet meer stuk. Want wat een saaie ellende was het jaar 2012 wel niet, gouw vergeten :P

Zie je wel, je kunt het. That's the spirit!  :P
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

WinschoterWeer

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 20:09
http://forum.meteo-service.nl/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=188
En dan bij Handtekening daar kun je een foto in plaatsen.
Oke ik zal het ff proberen, Dank !

edit: Yes I dit it ! Thx ! :) Ondertiteling: Ja, ik heb het gedaan! Dank je! ;)

gilleeesss

Zondag staat er geen sneeuw/niet echt sneeuw voor mijn regio.. Wel jammer :(

GHkstra

27.000 huishoudens Brabant zonder stroom

Een hoop baby's over 9 maanden  :P

@WinschoterWeer: Graag gedaan.

MamaAs

Temperatuur inmiddels -6.

Hopen dat het inderdaad NIET gaat sneeuwen, en dat de temperatuur nog even wat verscherpt.*duimduimduim*

Reutel

Met een heli het ijs sneeuwvrij maken? Logisch dat die piloot een boete heeft gehad...

Er is maar één manier om snel en doeltreffend dun ijs sneeuwvrij te maken, en dat is, jawel daar gaan we weer, met de hovercraft!  8) Die dingen vliegen een paar cm boven het ijs en blazen alle sneeuw naar de zijkant. Hierbij is de druk op het dunne ijs minimaal. Hier onder ook een filmpje om te laten zien dat je gewoon over wat eitjes kunt hoveren zonder dat ze kapot gaan.





MaikelNL

In het oosten nog altijd bewolkt en niet heel koud. De beek door het centrum is nog niet eens bevroren.

Henk1976

Citaat van: MamaAs op do 17 jan 2013 - 20:30
Temperatuur inmiddels -6.

Hopen dat het inderdaad NIET gaat sneeuwen, en dat de temperatuur nog even wat verscherpt.*duimduimduim*

Ik hoop dat ik  je hiermee gerust kan stellen. Volgens verschillende radars zou het hier allang moeten sneeuwen. Maar heb nog geen vlok gezien(Misschien moet ik beter lantaarnpaal staren ;)) Dus ik denk niet dat deze zware sneeuwval *ahum Friesland gaat halen... En anders blazen we het wel naar het zuiden.... :)

MamaAs

Waar kan ik een petitie tekenen om voortaan de Elfstedenroute sneeuwvrij te maken met een hovercraft?
Gave dingen!

Harry de Hond

Hier loopt de temp gewoon weer wat op. Was rond 18.00 uur -4.8 en nu -3.0.... hmm.
Juist.

JPP78

Hier nu -5,3...en daalt langzaam. Ik hoop dat de -6,3 van eergisteren verbroken gaat worden. Vandaag trouwens +0,1, balen! geen ijsdag >:(
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Reutel

De operationele run van ECMWF is weer ijs en ijskoud, bijna niet te geloven! Komende zaterdag sneeuw voor België en zuid Nederland en ook zondag veel sneeuwkansen. Een spannend weekend voor de boeg!  ::)

TimK21

Lichte sneeuw in Nijmegen momenteel. Het zijn redelijk grote vlokken, maar de intensiteit is heel laag, apart. Zal wel niet zo lang duren, gezien de radar.
Challenge accepted!

Marcellang

Citaat van: Reutel op do 17 jan 2013 - 20:31
Er is maar één manier om snel en doeltreffend dun ijs sneeuwvrij te maken, en dat is, jawel daar gaan we weer, met de hovercraft!  8) Die dingen vliegen een paar cm boven het ijs en blazen alle sneeuw naar de zijkant. Hierbij is de druk op het dunne ijs minimaal. Hier onder ook een filmpje om te laten zien dat je gewoon over wat eitjes kunt hoveren zonder dat ze kapot gaan.
En daar is ie weer  :P de ongebruikte oplossing van 2012  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Reutel

Citaat van: albalinda op do 17 jan 2013 - 20:41
En daar is ie weer  :P de ongebruikte oplossing van 2012  ;D

Ik had hem gisteren al aangekondigd Marcel :P

Powered by EzPortal