Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205803 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

GHkstra

Citaat van: MamaAs op do 17 jan 2013 - 19:39
Ja en een HEEL groot wak, zo tussen Harlingen en Vlieland in.
Haha ja dat kan niet missen  ;D

Bacci

EC komt binnen  ;) Zondag sneeuw vanuit het zuidoosten?

MamaAs

Ook een leuke link, van een lefgozerman: http://jacobbrandsma.blogspot.nl/
Steekt gewoon het Slotermeer over.

WinschoterWeer

Citaat van: gilleeesss op do 17 jan 2013 - 17:35
Wel raar dat de sneeuw voor morgenavond enzo weg is. Misschien met wat geluk 0.5cm-1cm erbij toch nog morgenavond.. Hehe :P Maar is nu vooral zondag/maandag, hoop op weer een pakje voor het westen. En ik zie ook redelijk voor N-NO (sneeuwliefhebbers daar gaan gelukkig zijn, schaatsers - Etocht, minder)
Echt zin in een beetje sneeuw in het NO...lijkt toch ff wat meer winters natuurlijk en is ook goed voor de vorst...jammer voor het ijs, dat dan weer wel!

winter

Hier ziet het er echt prachtig uit met sneeuw was maar 7 cm gevallen hier in regio eindhoven maar smelt bijna niet!
Zelfs op de grote wegen ligt her en der nog gewoon sneeuw voor de rest op binnen wegen extreem glad ten minste de sneeuw smelt niet dus als er in het weekend wat valt blijft het meteen goed liggen!
Snap waar je naar verlangt winschoterweer

Bacci

Nou als het toch bewolkt is, laat er dan maar wat sneeuw vallen, hopelijk morgen minder bewolking.

Jenkie

Citaat van: mbouman op do 17 jan 2013 - 19:18
Ben erg benieuwd ofdat dat gebied uit Duitsland nog iets te weeg kan brengen.... iemand enig idee hierover.... ??? Er was toch niets voorspeld qua sneeuw ? of is dit puur de bewolking die de radar detecteerd ?

3 vlokken gezien....

glenn

Zojuist even het weerbericht van vtm bekeken wel voor de sneeuwliefhebbers is het zeker positief !

Morgenavond komt een sneeuwzone het land tergent langzaam binnengedrongen vanaf het westen tegen iets na middernacht brijd de sneeuwzone zich uit rochting het centrum van het land om zaterdagochten heel ons land te hebben veroverd
we krijgen dus mogelijk te maken met 12 u sneeuwval !
zaterdagmiddag verlaat de storing ons land en wordt het iets droger

Sneeuwvalhoeveelheden verwacht vrijdagavond tot zaterdagmiddag 1 tot 5 plaatselijk 6 cm verse sneeuw !

Maar das nog lang niet alles ook zondag komt een sneeuwstoring opnieuw ons land binnen met mogelijk sneeuwval van betekenis !

Sneeuwvalhoeveelheden verwacht zondagavond / maandag 3 tot 7 cm verse sneeuw !

en ook dinsdag ziet het er naar uit dat we opnieuw sneeuw kunnen krijgen 1 tot 5 cm plaatselijk 6 !

even een optelsom gemmideld

vrijdag / zaterdag 4cm
zondag maandag 6cm
dinsdag              5cm

                          --------
                        15cm verse sneeuwval mogelijk op 3 dagen tijd even optellen bij de 15 andere cmtjes die er al liggen brengt vlaanderen mogelijk dus onder een sneeuwtapijt van om en bij de 30 cm sneeuw !
http://nieuws.vtm.be/het-weer

ron12

Citaat van: MamaAs op do 17 jan 2013 - 19:39
Ja en een HEEL groot wak, zo tussen Harlingen en Vlieland in.
klopt in die wak wordt getijdig tijdens de elfstedentocht,een 11 zwemstedentocht gehouden is het laatste nieuws ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra


Gerard1995

hahaha wat heeft de zee, wat het binnenland niet heeft?? tis daar zo'n stuk kouder opeens... raaaar!!

ik heb me ff wat rustiger gehouden, t ging/gaat hier zo enorm hard!! :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

PatrickM


Bacci

Citaat van: PatrickM op do 17 jan 2013 - 19:57
EC

Whaha heelijke sneeuwbom!! Sneeuw lijkt ook eerder te komen...morgenavond alweer Hirlam bekijken..

grizzrh

Ontopic:
Hier beginnen de straten weer wat wit te kleuren waar geschoven en gestrooid is :D

Offtopic:
Nou jongens ik ben even mn opa helpen met PC & TV.
Spreek jullie over 2 uurtjes..
Ben benieuwd naar de uitdraaien van de nieuwe kaarten :D
Doenrade, Limburg

Hansle

Citaat van: glenn op do 17 jan 2013 - 19:54
Zojuist even het weerbericht van vtm bekeken wel voor de sneeuwliefhebbers is het zeker positief !

Glenn, probleem bij de weerberichten op vrt en vtm is dat ze altijd de oude runs en oude pluimen gebruiken. Eigenlijk staan ze daar gewoon een dag achter.
Ondertussen is de sneeuwverwachting voor vrijdag op zaterdag zo goed als van de kaarten verdwenen.
Beste  wat we kunnen doen is de sneeuwkaarten van morgen afwachten en hopen dat er indd zoveel sneeuw gaat bijvallen :).

WinschoterWeer

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 19:43
Haha ja dat kan niet missen  ;D
Ik zie steeds een prachtige foto van Harlingen staan tijdens je berichten.. hoe kan ik dat aanpassen in mijn profiel zodat ik ook een fotootje kan plaatsen op die plek?

GHkstra

Citaat van: WinschoterWeer op do 17 jan 2013 - 20:06
Ik zie steeds een prachtige foto van Harlingen staan tijdens je berichten.. hoe kan ik dat aanpassen in mijn profiel zodat ik ook een fotootje kan plaatsen op die plek?
http://forum.meteo-service.nl/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=188
En dan bij Handtekening daar kun je een foto in plaatsen.

Gerard1995

het begint hier licht maar toch redelijke vlokken te sneeuwen in Kootwijkerbroek 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weatherboy

Ow wat een feest! Ik vind deze koude periode toch al wat leuker dan die van vorig jaar :) Veel meer sneeuw kansen. Alles mooi wit en gewoon ongekend koud. Ik heb me sneeuw gehad, hoewel er altijd meer mag vallen ben ik goed verzadigd voor komende tijd. Ik vind het een pracht periode. Nu in de zomer dit, alleen dan met onweer, dan kan 2013 al niet meer stuk. Want wat een saaie ellende was het jaar 2012 wel niet, gouw vergeten :P

maarten89


Powered by EzPortal