Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258415 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimK21

Kan me niet voorstellen dat Metallica eruit gegooid wordt; het ergste lijkt geweest volgens de radar op Noodweercentrale (die het tenminste wel doet). Met enige vertraging zou het gewoon door moeten kunnen gaan? Nu 60.000 mensen wegsturen is ook geen goed idee...
Challenge accepted!

Caps

Citaat van: Mariska op ma 09 jun 2014 - 20:26
In Eindhoven slechts af en toe een flits. En we hebben 2 druppels regen gehad tot nu toe. De stoep is gewoon droog. Waarom gaat het hier altijd langs?

Hou toch op, hier in het westen is het al 2 dagen droog

Ries

Citaat van: Weatherman op ma 09 jun 2014 - 20:28
Nu iedereen praat over landgraaf, is de vraag wat komt er meer voor de rest van NL
Eerst zien of Pinkpop overleeft, stukje belangrijker nu...

vlerk

Citaat van: Mariska op ma 09 jun 2014 - 20:26
In Eindhoven slechts af en toe een flits. En we hebben 2 druppels regen gehad tot nu toe. De stoep is gewoon droog. Waarom gaat het hier altijd langs?

Echt he! 1 troost, normaal andere kant van het land, nu een schampshot, ik kijk richting limburg en zie het aan 1 stuk flitsen, gaat echt los daar

Yvonne79

Hier in Roermond is het aardedonker. De lucht lijkt groen en het flitst aan een stuk door.

Maickel Geurts

Dit kan toch echt niet jongens. 17K mensen aan hun lot overlaten.... bah bah bah!

Keesie


PatrickM

Citaat van: Maickel Geurts op ma 09 jun 2014 - 20:32Dit kan toch echt niet jongens. 17K mensen aan hun lot overlaten.... bah bah bah!

Wat wil je anders?

jandeventer

Jammer..voorpret was iig spannender dan het weer momenteel.

Kialna

Citaat van: Mariska op ma 09 jun 2014 - 20:26
In Eindhoven slechts af en toe een flits. En we hebben 2 druppels regen gehad tot nu toe. De stoep is gewoon droog. Waarom gaat het hier altijd langs?

Omdat Eindhoven net in een soort kloof zit. Tussen twee breuklijnen in. Op een of andere manier heeft dat toch enige invloed op de wind en/of stromingen. Denk ik. Een andere verklaring kan ik niet geven. Gisteren zaten we er ook precies tussen.
Stiekem een Ninja.

vlerk

Citaat van: Maickel Geurts op ma 09 jun 2014 - 20:32
Dit kan toch echt niet jongens. 17K mensen aan hun lot overlaten.... bah bah bah!

Wat wil je dan? 17k aan mensen evacueren? Gaat niet!

Wertha

Volgens L1 zijn de opgeroepen ambulances richting Megaland Landgraaf puur uit voorzorg.
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

coelho

Citaat van: Kialna op ma 09 jun 2014 - 20:33
Omdat Eindhoven net in een soort kloof zit. Tussen twee breuklijnen in. Op een of andere manier heeft dat toch enige invloed op de wind en/of stromingen. Denk ik. Een andere verklaring kan ik niet geven. Gisteren zaten we er ook precies tussen.
Zou het iets landschappelijks kunnen zijn?
Heb een tijdje in Apeldoorn gewoond en daar was het altijd raak. Net Tilburg :) Als je van Arnhem naar Apeldoorn rijdt, heb je links dat zweefvliegveld. Stiekem bevind je je daar op 100m hoogte, ook daar was het altijd raak. Dus ik geloof graag dat landschap en stroming invloed hebben.

Fluffje

Citaat van: Ries op ma 09 jun 2014 - 20:28
Eerst zien of Pinkpop overleeft, stukje belangrijker nu...
Tuurlijk is dat belangrijk :) maar als onweersliefhebber wil ook ik graag een update!! komen er nog meer van zulke exemplaren of is er geen touw aan vast te knopen hoe wat en waar?
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Mrkos

Iedereen heeft tegenwoordig tog een mobieltje met buienradar? Kunnen ze zelf niks regelen?

DSDLimburg

Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien zo veel flitsen achter mekaar! :o
seizoen 2018/2019

MamaAs

Iemand die lijn al gezien in Frankrijk?  ;D
Nu maar hopen dat dit westelijker aan gaat doen.

ron12

Citaat van: DSDLimburg op ma 09 jun 2014 - 20:37
Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien zo veel flitsen achter mekaar! :o
Is het geen stroboscoop van het festivalterrein  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vincent


Keesie

KANS DAT DE SCHERMEN OMVALLEN VAN DE MAINSTAGE

Bron: L1 Extra Journaal

Powered by EzPortal