Zomer discussietopic 2026

Topic gezien door 15427 bezoekers
Gestart door Armand, ma 01 jun 2026 - 14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim

Citaat van: svdveen op Gisteren om 18:10Op een paar honderd meter afstand (Doetinchem) vind er een 3-daags muziekfestival plaats. Het is vanmiddag begonnen en geen sprake van afgelasting. Ik ben heel benieuwd, zelfs de schaduw brandt...
Ik weet niet of het zo verantwoordelijk is om dit, met die duizenden mensen, nu door te laten gaan.

Tuurlijk wel. Genoeg festivals gedaan vroeger. Logisch verstand gebruiken.

ThaGhostNL

Citaat van: Stephanie op Gisteren om 19:49Het 'verkoelende'  windje reikt inmiddels tot best ver in het land! Ik voel meteen verschil tussen de 37 die we hadden en de 32 die het nu is, heerlijk 8)
Geluksvogel, ik zit hier de thermometer letterlijk naar beneden te kijken. 32,1 31,8 31,5 31,4 30,8 Heuj! 31,1 tjonge, doe nou niet weer omhoog gaan. 31,0.... goed zo...
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Der RoX

Zoals beloofd, hier een paar mooie borrelwolkjes in de  regio Zakynthos van de afgelopen 2 dagen

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

WiNtEr!!11!1!@

Armand

Mooie foto's zeg! De warmte blijft hier nog flink hangen. In de tuin geeft de simpele thermometer nog bijna 37 graden aan!
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

Extremissimorum

Oef. EC12 laat het natuurlijk afkoelen komende week. Maar daarna zijn de kansen op tropische waardes en meer weer fors gestegen. In Z-NL is een realistische kans op een recordlange hittegolf. Ben er nu al klaar mee eigenlijk!   :(
Morgen lig ik de hele dag binnen met migraine.

Terwijl ik dit schrijf begint het wel een beetje af te koelen door de westenwind van zee. Wel weer 70% luchtvochtigheid.

TMCThomas

Citaat van: Extremissimorum op Gisteren om 21:54Oef. EC12 laat het natuurlijk afkoelen komende week. Maar daarna zijn de kansen op tropische waardes en meer weer fors gestegen. In Z-NL is een realistische kans op een recordlange hittegolf. Ben er nu al klaar mee eigenlijk!   :(
Morgen lig ik de hele dag binnen met migraine.

Yep pluim is fors opgewarmd! Zeker in het binnenland.

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login


Armand

Bizarre pluim inderdaad met gewoon een gemiddelde wat op de 30 graden ligt op lange termijn. Grote spreiding natuurlijk, maar het signaal is wel opvallend. De neerslagkansen zijn erg klein dus de kans lijkt groot dat een nieuw hogedrukgebied de boel gaat overnemen. Gezien de lagere dauwpunten lijkt het wel om eventuele drogere hitte te gaan. Wordt vast vervolgd!
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

ThaGhostNL

Citaat van: Armand op Gisteren om 22:13Bizarre pluim inderdaad met gewoon een gemiddelde wat op de 30 graden ligt op lange termijn. Grote spreiding natuurlijk, maar het signaal is wel opvallend. De neerslagkansen zijn erg klein dus de kans lijkt groot dat een nieuw hogedrukgebied de boel gaat overnemen. Gezien de lagere dauwpunten lijkt het wel om eventuele drogere hitte te gaan. Wordt vast vervolgd!
Ik heb de runs nog niet helemaal kunnen bekijken, maar is er niet een omega blokkade in de maak?
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Armand

Citaat van: ThaGhostNL op Gisteren om 22:21Ik heb de runs nog niet helemaal kunnen bekijken, maar is er niet een omega blokkade in de maak?

Ik heb ook alleen de pluim gezien en daar blijven de dauwpunten wel (ruim) beneden de 20 graden, ook op langere termijn als het gemiddelde voor zuid de 30 graden nadert. Ben vooral benieuwd of het erin blijft zitten. De sprong is wel weer indrukwekkend te noemen van afgelopen runs.
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

Stephanie

Poeh die pluim! Hoop ergens dat dit niet uit gaat komen.. eerst maar even afkoelen vanaf maandag!