Winter discussietopic 2025/2026

Topic gezien door 102474 bezoekers
Gestart door Armand, ma 15 dec 2025 - 10:35

Vorige topic - Volgende topic

lans, kuzerno1, xbraun54, Bianca01, Alex77 en 5 gasten bekijken dit topic.

Robert0105

Citaat van: Der RoX op di 27 jan 2026 - 13:15Tja blokkades, ook die moeten goed vallen  ;D

Die oude ijsbeer lacht zich rot. Eigenlijk moeten we een mooi Groenlandhoog hebben die even mee gaat duwen of een stratosferisch grapje.

Waarschijnlijk hebben ze jou verwensingen boven gehoord "Der RoX". Aan het einde van de loop gaat het hogedruk gebied boven ScandinaviĆ« aan de wandelen richting Groenland en gaat een verbintenis aan met het Azoren hoog, dus totale blokkade van de oceaan.  ;)

Robert0105

Nu hopen dat dit ook gaat gebeuren? Totale blokkade op de oceaan, waardoor poollucht naar het zuiden kan gaan bewegen.

Der RoX

Citaat van: Robert0105 op Gisteren om 10:30Waarschijnlijk hebben ze jou verwensingen boven gehoord "Der RoX". Aan het einde van de loop gaat het hogedruk gebied boven ScandinaviĆ« aan de wandelen richting Groenland en gaat een verbintenis aan met het Azoren hoog, dus totale blokkade van de oceaan.  ;)

Fingers crossed.
Trouwens net hier behoorlijk mistig geweest, trekt nu wat weg gelukkig

Citaat van: Robert0105 op Gisteren om 10:32Nu hopen dat dit ook gaat gebeuren? Totale blokkade op de oceaan, waardoor poollucht naar het zuiden kan gaan bewegen.

Wel echt lange termijn, maar wie weet
WiNtEr!!11!1!@

Jenkie

De verschillen in Nederland zijn groot blijkt maar weer. Ik heb namelijk nog steeds een echt winters gevoel. Weliswaar geen bakken met sneeuw en schaatsen, maar zo winters als dit seizoen is het lang niet geweest. Ook vandaag motsneeuwt het al de hele morgen. Okay, het blijft niet liggen, maar straks toch met muts en sjaal de hond uitlaten. Maar misschien ben ik na al die grijze jaren ook sneller tevreden  ;D

Armand

Het is inderdaad best uitzonderlijk dat zo'n wintergrens al dagen/weken boven Nederland of omgeving schuift. Niet altijd zeer grote extremen, maar wel vaak een duidelijk verschil tussen noordoost en zuid. Alhier in Zuid-Limburg alleen afgelopen zondag en maandag een beetje vorst, maar dat bracht niet eens een winters gevoel. Met momenten is het eerder lenteachtig hier, zoals afgelopen zaterdag. Gek om dan de beelden uit het noordoosten te zien met sneeuw en ijs  ;D
Persoonlijke blogs: https://natuuravonturier.nl/

Jenkie

Ik ben ook wel jaloers op jouw lente-achtig Armand!!  ;) Op planten en bomen zelfs weer een waasje wit hier...

Lothiriel

Hier al hele dag dichte mist, ik werk op de luchthaven dus het is wel interessant om de vliegtuigen uit het niets te zien opduiken tijdens de landingen  ;D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

ICON, GFS, Harmonie met de lichte sneeuwopties wo/do onacht

Koeman038

In Zwolle sinds einde middag lichte sneeuwval. Een soort motsneeuw waardoor op de auto's een klein laagje ontstaat. Ben benieuwd wat er morgenochtend ligt.

Edit 19:35: het is inmiddels harder gaan sneeuwen.

TMCThomas

De laatste verwachtingen van Harmonie, Arome & icon. Ben heel benieuwd wat het wordt.

Guests are not allowed to view images in posts, please Register or Login

EDIT: Toch wel een vrij koude pluim voor het noordoosten van het land. Midden op termijn ook frisjes.

vossejongk

#verweg 👀

Extremissimorum

Citaat van: TMCThomas op Gisteren om 21:09EDIT: Toch wel een vrij koude pluim voor het noordoosten van het land. Midden op termijn ook frisjes.

Ja, de groeten, ik doe niet meer mee. Dit hebben we nu echt al te vaak gezien de afgelopen weken. Pas als het nog een dag van tevoren erin zit, ga ik misschien een beetje hopen. De nieuwe opwarming voor komende tijd, na zulk een hoopvolle aanloop, heeft me een beetje geknakt.  :-*

Ben wel benieuwd of ik morgenmiddag en -avond in een witte wereld loop. Wordt vervolgd.

Citaat van: vossejongk op Gisteren om 22:05#verweg 👀

+1

lexasap

Helaas geen fotos kunnen nemen vandaag, maar ik werd in Groningen stad wakker in een compleet witte wereld. Centimeter of 6 sneeuw van de auto moeten halen. Reed rond 10.30 uur naar Stadskanaal en onderweg continue sneeuwval. Stadskanaal was behoorlijk wit ook. Toen ik terug reed om 14:30 sneeuwde het nog steeds onderweg. Prachtig. Thuisgekomen lag daar nog meer sneeuw. Gelukkig heb ik nog lampjes buiten in de boom.

Ik lees hier eigenlijk altijd de verhalen van teleurgestelde mensen, waar het niet wit is, maar er zijn ook delen van het land waar er gewoon wel serieus sneeuw ligt nu.  ;)

Jenkie

Hier ook een witte wereld. Ben wel benieuwd of er nog meer komt? Het gebied is nu wat verpietert.

TMCThomas

Hier nu motsneeuw/lichte sneeuw. Temperatuur is nog boven nul maar auto's en andere voorwerpen suikeren al aan.