Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 218374 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

winter

Hier in helmond in tuin op de tafel ruim 10cm als ik kijk. OOK geweldig mooi sneeuwduinen van 20 a 30cm en het sneeuwt not steeds matig door en er komt nog meer uit Belgie en Ardennen acht ik een half meter mogelijk als ik kijk wat nog uit frankrijk daar naar toe lijkt te trekken!!!

jones

Citaat van: martijn op di 12 mrt 2013 - 07:06
ben echt wanhopig aan het worden verwacht jij dat midden nl nog wat krijgt?
Ik weet niet hoor, het lijkt allemaal te stagneren op de lijn Vlissingen-Nijmegen ongeveer maarja je weet nooit met die sneeuwstoringen !

DSDLimburg

Hier gaat het echt flink te keer, je kan gewoon niet buiten lopen zo hard waait die sneeuw in je gezicht :)
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

Nu ook steeds meer van stuif sneeuw naar dikke vlokken.
seizoen 2018/2019

Isabelle

Volgens mij hebben we hier in België het 'fillerecord' verbroken, momenteel 1566 km fille  :o

glenn

Filerecord België ligt op 2100 km file hier in België nu 1566 km file dat record wordt dus nog wel gebroken !

René

Geniet er van beste liefhebbers.helaas valt er hier in waddinxveen helemaal niets.vindt ik best jammer.maar het is jullie gegund.
Waddinxveen

ron12

nijmegen ligt niets,bij -3.4 graden en er staat nog steeds veel wind..
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Chase-Stormer

Is er al een fototopic ?

Mensen in het Zuiden: have fun ! / succes ! :)

Danny

Hier in midden NL (Boskoop) hebben we helemaal niks. Geen zon zoals in het noorden en geen sneeuw zoals in het zuiden. Alleen maar grijs, bewolkt, winderig en koud weer....... Jammer en hopen op betere tijden  ;)

SniperEye

Door de sneeuwduintjes is het moeilijk meten. Ik schat desondanks dat er zo'n 5 centimeter is gevallen in Weert.

Ploeps

Jammer dat de "sneeuwgrens" onder de grote rivieren bleef hangen. Gisteravond rond 21.00 uur begon het heel licht te sneeuwen in Vorden en werd het zelfs wit op de tegels, maar dat was maar van korte duur. Wat mij betreft had de winter afscheid mogen nemen met bijna een halve meter sneeuw zoals we dat 8 jaar geleden ook hebben meegemaakt. Maar dan was ik in tegenstelling tot destijds lekker thuis gebleven. Toen deed ik over de 35km naar Arnhem meer dan drie uur met de auto... Had beter kunnen fietsen  :P

Nu maar gaan focussen op einde deze week, als ik zo de berichten hier voorbij zie komen dan zit er vrijdag en zaterdag weer een kans op sneeuw aan te komen...  ;)
Liefhebber van weer-uitersten.

Jan van Ooijen

Limburg is nog niet van de sneeuw af, gebied intensiveert zelfs nog

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vlerk

Eindhoven is ook bar en boos, verkeer loopt geheel vast, sneeuwduintjes tot 30 cm, Nova Zembla

Jasneker

Sneek meld zonnig weer, - 5Graden, succes met die sneeeuwdump in het zuiden ;)

Bacci

Citaat van: vlerk op di 12 mrt 2013 - 08:41
Eindhoven is ook bar en boos, verkeer loopt geheel vast, sneeuwduintjes tot 30 cm, Nova Zembla

Ik ben nu met de trein naar Eindhoven, ik ben benieuwd.

Stephanie

In tilburg zou het nog moeten sneeuwen volgens de radar, geen vlokje te zien helaas.
Ligt denk ik 1 a 2 cm hier.

hoffies

Moge, het is hier fantastisch weer, zonnig en koud -4!

Fijne dag en succes met de sneeuw daar in het zuiden.
Twitter: @hoffnar2911

frankaloe

met -4 en een straffe wind stuift de sneeuw behoorlijk.
het ziet nog flink grijs,alsof er nog een flinke pak sneeuw zal gaan bijvallen.
zo met de hond weg..goed inpakken,en proberen uit de wind te blijven...

de sneeuw zal zo wel intenser gaan worden,als ik de radar mag geloven
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Temperaturen vannacht naar dieptepunt?

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw, dit geldt met name voor de zuidelijke provincies van Nederland. De hoeveelheden die men verwacht liggen rond de 10 á 20 centimeter. Maar dat is niet het enigste.... De recente weermodellen laten nog iets anders zien, namelijk een eventueel temperatuurrecord voor de maand maart. De laagste temperatuur is -20,7 graden, deze temperatuur werd gehaald op 4 maart 2005 in Marknesse. In de noordelijk helft van het land viel toen 30 tot 50 cm sneeuw.


Temperatuurkaarten van de benoemde weermodellen

Als we de recente weermodellen erbij pakken dan zien we dat het record mogelijk nog lager uit kan komen dan in maart 2005. In combinatie met een heldere hemel, windstilte en een vers sneeuwdek zorgen voor de sterke daling van de temperatuur. De laagste temperaturen zijn altijd boven een vers sneeuwdek dat de warmte van de aarde tegenhoudt. De helderheid zorgt ervoor dat de afkoeling kan uitstralen. Als de wind dan wegvalt, zijn alle ingrediënten aanwezig voor een eventueel temperatuurrecord.

De laagste temperaturen worden meestal in de ochtenduren behaald bij zonsopkomst en helder weer, laat dit nu ook net het geval zijn. Het Europees, Amerikaans, Canadees weermodel en Hirlam laten de opklaringen zien op 06uur UTC (07.00 uur Nederlandse tijd). Naast die opklaringen is de wind ook te verwaarlozen. Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig voor een temperatuurrecord. Als we de verwachte temperaturen erbij pakken van de verschillende weermodellen dan komen we uit op:

Amerikaans weermodel: -12
Europees weermodel: -8
Canadees weermodel: -17
Hirlam: -10

©Meteo-service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal