Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105383 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

winter

Citaat van: enrico1972 op ma 04 mrt 2013 - 20:02
Ben heel benieuwd wat er waar is van wat Marc Putto al dan niet gezien heeft gelet op onderstaande tweet van vanavond.
Voorlopig heeft hij ook afgelopen winter maanden al vaak gelijk gehad wat ik mij kan herinneren. Hoop alleen nu dat hij er naast zit.

Marc E. Putto @Weerprimeur
Even niet doorvertellen: onnoemelijk koude run Amerikaanse weermodel. Nog steeds gerede kans op ongekend koude-offensief vanaf #weekend.
18:42 uur · 4 Mar 13 · web

Hierdan de pluim GFS komt met serieuze winteraanval.
Wie weet dan toch nog een vijfde episode. Als het er al niet meer zijn.

Jan van Ooijen

Vanwaar die hoop allemaal? Ik heb in de afgelopen 3 dagen wel zes keer iets verschillends gelezen, nu ook weer de ECMWF run geen winter
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 mrt 2013 - 20:49
Vanwaar die hoop allemaal? Ik heb in de afgelopen 3 dagen wel zes keer iets verschillends gelezen, nu ook weer de ECMWF run geen winter

Dat vraag ik me ook af.. Geen 1 model blijft dit aanhouden. Iedere run is totaal verschillend en zo komen we er natuurlijk ook niet. Laten we eerste genieten van dit weekje prachtig weer (tot vrijdag dan) en laten we dan even kijken wat er afkomt. Van mij mag de kou wel wegblijven tot december. Ik ben niet voor kou in maart-april ik heb ze liever in november-december  ;)

Lucas

Ecmwf draaide de afgelopen winter vaak bij tov GFS. Misschien nu ook wel. Ik zit vooral nog op winter te wachten omdat ik nog ga skiën volgende week in de Alpen.
Aanhoudende sneeuwval

enrico1972

Kan ik jullie woorden dan ongeveer vertalen naar kijk op dit moment niet verder dan 5 dagen vooruit want er zit op dit moment te veel verschil per dag in de kaarten en kijk elke dag even opnieuw naar wat de komende 5 dagen verwacht wordt.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

winter

Ik vind ECMWF toch beter dan zijn voorganger hoor en ook deze gaat richting winterweer de pluim.
Overdag +2 en s'nachts een paar graden vorst dat noem ik toch al mooi winterweer. Een enkel lid komt zelfs met een vorstdag zou mogelijk kunnen zijn als het bewolkt is of als het bijvoorbeeld sneeuwt. Maar kans op vorstdag is wel klein maar winterweer met af en toe sneeuwbuitje is goed mogelijk hoor Jan!

Thunderfreak

Laat de winter maar weg blijven. Mooi zat geweest zo.

Einde jaar mag hij weer aankloppen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 mrt 2013 - 20:49
Vanwaar die hoop allemaal? Ik heb in de afgelopen 3 dagen wel zes keer iets verschillends gelezen, nu ook weer de ECMWF run geen winter
Klopt helemaal Jan  ;)
Toch net even nog naar de pluim van het GFS gekeken (N/O) .
2 ijsdagen voor t N/O  :o lijkt me een btje overdreven niet  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: albalinda op di 05 mrt 2013 - 08:44
Klopt helemaal Jan  ;)
Toch net even nog naar de pluim van het GFS gekeken (N/O) .
2 ijsdagen voor t N/O  :o lijkt me een btje overdreven niet  ;D

Hoop doet leven, maar ben er ook bang voor ;) Trouwens misschien ook wel goed tegen ongedierte. De teken hebben al weer massaal de aanval op mens en dier geopend.

Marsel

Citaat van: albalinda op di 05 mrt 2013 - 08:44
Klopt helemaal Jan  ;)
Toch net even nog naar de pluim van het GFS gekeken (N/O) .
2 ijsdagen voor t N/O  :o lijkt me een btje overdreven niet  ;D

Fris 00z ensemble van de Amerikanen inderdaad. Ik ben benieuwd waar EC mee komt. Laat die kou maar komen....maaaarrr daarna, zo eind maart, meteen door naar de 20. En dan moet het maar eens klaar zijn  ;).

Marcellang

Citaat van: Marsel op di 05 mrt 2013 - 08:59
Fris 00z ensemble van de Amerikanen inderdaad. Ik ben benieuwd waar EC mee komt. Laat die kou maar komen....maaaarrr daarna, zo eind maart, meteen door naar de 20. En dan moet het maar eens klaar zijn  ;).
Idd Marsel, dan skippen we de tussenliggende temperaturen gewoon 8)
Groetjes Marcel ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Roland

Ik vind het allemaal nogal meevallen. We gaan midden volgende week waarschijnlijk naar temperaturen van gemiddeld een graad of 5 overdag en lichte vorst - op een enkele plek heel misschien matig - in de nacht. Allemaal niet zo uitzonderlijk voor half maart. Bovendien zal alles gepaard gaan met redelijk wat zonneschijn, dus een echt wintergevoel zal er bij mij niet meer komen. En natte sneeuwflatsen mogen in deze tijd van het jaar wel wegblijven.

Graag pik ik hier weer aan begin november, vanaf nu ben ik te vinden op lentetopic.  :)

Johann

Prachtige winterse ontwikkelingen weer (voor de liefhebbers) waarbij de operationele GFS uitdraai met heuse "artic-outbreak" op de proppen komt  (overigens ondersteund door de ensembles). Ook het ECMWF alles behalve lente, overdag net boven nul en `s nachts lichte vorst ! Lente-topic maar weer sluiten, Marsel terug in zijn hol en de schaatsen en sledes weer uit het vet !





Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op di 05 mrt 2013 - 10:45
Prachtige winterse ontwikkelingen weer (voor de liefhebbers) waarbij de operationele GFS uitdraai met heuse "artic-outbreak" op de proppen komt  (overigens ondersteund door de ensembles). Ook het ECMWF alles behalve lente, overdag net boven nul en `s nachts lichte vorst ! Lente-topic maar weer sluiten, Marsel terug in zijn hol en de schaatsen en sledes weer uit het vet !

Haha winters weer ook totaal niet te spreken, ja misschien op 240 uur, maar betrouwbaarheidsfactor is 0
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

theowl999999

Citaat van: Johann op di 05 mrt 2013 - 10:45
Prachtige winterse ontwikkelingen weer (voor de liefhebbers) waarbij de operationele GFS uitdraai met heuse "artic-outbreak" op de proppen komt  (overigens ondersteund door de ensembles). Ook het ECMWF alles behalve lente, overdag net boven nul en `s nachts lichte vorst ! Lente-topic maar weer sluiten, Marsel terug in zijn hol en de schaatsen en sledes weer uit het vet !

yesssss, the king is back!!!!!!! I see as well GEM supporting the cold outbreak.  ;D 8)

Bedankt  Johann

theowl999999

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 mrt 2013 - 10:48
Haha winters weer ook totaal niet te spreken, ja misschien op 240 uur, maar betrouwbaarheidsfactor is 0

Sorry Jan, you guys will have to hold on just bit longer to get your "lente" weather. Let the king return and say goodby in a fashion manner, that means, with a lot of snow!!!!!! ;D

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 mrt 2013 - 10:48
Haha winters weer ook totaal niet te spreken, ja misschien op 240 uur, maar betrouwbaarheidsfactor is 0
We zullen zien wat er de aankomende dagen ervan overblijft Jan  ;D
Tis idd op LT, maar zo'n uitbraak waar Johann het over heeft lijkt me ook wel leuk  8)
Haha, die Theo goes totally lose hahaha :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zorba

Moet het nog maar eens zien allemaal
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

zwoof

Citaat van: albalinda op di 05 mrt 2013 - 10:53
We zullen zien wat er de aankomende dagen ervan overblijft Jan  ;D
Tis idd op LT, maar zo'n uitbraak waar Johann het over heeft lijkt me ook wel leuk  8)
Haha, die Theo goes totally lose hahaha :P

Mooie berichten.  Ietsjes kouder nog AUB!! Ik heb het ook wel gehad met de lente nu  8)

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 mrt 2013 - 10:48
Haha winters weer ook totaal niet te spreken, ja misschien op 240 uur, maar betrouwbaarheidsfactor is 0

Graag even uitleg waarom betrouwbaarheidsfactor 0 is in jou ogen !   ???
Gezien de ENS van zowel het GFS als ook het ECMWF (zie kaarten) gewoon "winterse toestanden".
Of gebruiken ze bij Topshelf (nog) andere kaarten  ;D






Powered by EzPortal