Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105427 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

Tot donderdag bewolkt en koud 5 graden max hier, in het weekend de temperatuur weer naar beneden, dat lijkt nog niet echt op lente...

Roland

Typisch maandagmorgenweer zou ik zeggen  :-\

Is hier nu precies 1,0 graad boven nul, grijs en de sneeuw smelt langzaam weg. Op bepaalde plekken ligt er nog wel steeds zo'n 5 cm, maar niet voor lang meer.

Daarbij zie ik geen spannende kaarten (geen uitbarsting van de lente, maar ook geen spectaculair koud begin van maart). Hoop dat Jan iets uit zijn hoge hoed weet te toveren  ;)

Romigo

Nou, dat was het dan, wat betreft de sneeuw voor deze winter. Tenminste de sneeuw die is blijven liggen. Ga er niet meer van uit dat er nog sneeuw valt die blijft liggen. Langzaam afscheid nemen van de winter, die wat mij betreft nog wel een tijdje mag doorgaan.  :-\

Vomera

Citaat van: Romigo op ma 25 feb 2013 - 10:21
Nou, dat was het dan, wat betreft de sneeuw voor deze winter. Tenminste de sneeuw die is blijven liggen. Ga er niet meer van uit dat er nog sneeuw valt die blijft liggen. Langzaam afscheid nemen van de winter, die wat mij betreft nog wel een tijdje mag doorgaan.  :-\

ik weet hoe je je voelt haha.. dit is nu de eerste pak sneeuw (januari heel klein dekje) wat is gevallen en voor de rest niks gehad. dus ik was hier wel blij mee :D voor mij mag er nog wat komen en dan vanuit het oosten! :D

zwoof

Citaat van: Romigo op ma 25 feb 2013 - 10:21
Nou, dat was het dan, wat betreft de sneeuw voor deze winter. Tenminste de sneeuw die is blijven liggen. Ga er niet meer van uit dat er nog sneeuw valt die blijft liggen. Langzaam afscheid nemen van de winter, die wat mij betreft nog wel een tijdje mag doorgaan.  :-\

Tja, de pluim gaat ook richting lente. Wat rest is nog enkel de trieste aanblik van onze smeltende sneeuwpop. Het zal waarschijnlijk de laatste van het seizoen zijn geweest. :-[


Roland

Citaat van: zwoof op ma 25 feb 2013 - 10:41
Tja, de pluim gaat ook richting lente. Wat rest is nog enkel de trieste aanblik van onze smeltende sneeuwpop. Het zal waarschijnlijk de laatste van het seizoen zijn geweest. :-[
Dit is inderdaad een droevig gezicht. Hoop dat kind(eren) nu op school zijn?

zwoof

Citaat van: Roland op ma 25 feb 2013 - 10:55
Dit is inderdaad een droevig gezicht. Hoop dat kind(eren) nu op school zijn?
Ja de voorjaarsvakantie zit er op. Het eerste wat ie vanmorgen deed is uit het raam kijken naar de sneeuwpop. Toen stond ie er nog redelijk fier bij. Zal zo wel een teleurstelling zijn als ie uit school komt.  Maar ja, kan hem ook niet in de vriezer kwijt, anders had ik het misschien nog wel gedaan ook. Haha! ;D

Jur

Weghalen en zeggen dat 'ie naar z'n familie op de noordpool is. Werkte bij mij vroeger ook altijd troostend. Nog steeds trouwens.

Roland

Citaat van: zwoof op ma 25 feb 2013 - 11:10
Ja de voorjaarsvakantie zit er op. Het eerste wat ie vanmorgen deed is uit het raam kijken naar de sneeuwpop. Toen stond ie er nog redelijk fier bij. Zal zo wel een teleurstelling zijn als ie uit school komt.  Maar ja, kan hem ook niet in de vriezer kwijt, anders had ik het misschien nog wel gedaan ook. Haha! ;D
Mijn dochter wilde vanmorgen de slee mee naar school nemen, maar bij ons in de straat was het toen als kansloos. Komen we bij school aan, ligt er nog een flink pak sneeuw op de speelweide. Dan maar sneeuwballen gooien. Vrees wel dat het de laatste keer is dit jaar... :-[

Als het nu dan maar niet gaat kwakkelen. Dat weer van vandaag is dus helemaal niets. Dan liever een zonnetje en meteen tegen de 10 graden. Heb vanmorgen trouwens de laatste vetbollen opgehangen; daarna zullen onze vliegende vrienden het weer zelf moeten doen.

martijn

Uiterste zuiden van limburg nu natte sneeuw als ik het zo bekijk

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 25 feb 2013 - 11:10
Zal zo wel een teleurstelling zijn als ie uit school komt.  Maar ja, kan hem ook niet in de vriezer kwijt, anders had ik het misschien nog wel gedaan ook. Haha! ;D
Ahhh, dat manneke......tis ook iets te gevaarlijk nu om te beloven dat er binnenkort weer sneeuw zal vallen ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Er komt weer een neerslaggebied binnen, de laatste natte sneeuwvlokken?

grizzrh

hoe het op het moment uitziet;

en het sneeuwt ook weer flink door
Buitje nog even toegevoegd (Radar)
Doenrade, Limburg

MaikelNL

Natte sneeuw, met best veel regen ertussen.

grizzrh

Citaat van: MaikelNL op ma 25 feb 2013 - 12:45
Natte sneeuw, met best veel regen ertussen.

heb het over dat gebied je bij keulen wat nu bij mij overtrekt, wat een knoepert zeg... er vallen echt dikke vlokken en veel zeg ik je ;)
Doenrade, Limburg

Vomera

Citaat van: grizzrh op ma 25 feb 2013 - 12:48
heb het over dat gebied je bij keulen wat nu bij mij overtrekt, wat een knoepert zeg... er vallen echt dikke vlokken en veel zeg ik je ;)

Hier gaat het ook goed door maar nog geen dikke vlokken..

just0408

Nou helemaal geen 20 cm of 25 cm in zuid limburg volgens het nieuwste sneeuwkaartje dus. Dat was een fabeltje!
Ik ben ook niet van steen.

MaikelNL

Citaat van: grizzrh op ma 25 feb 2013 - 12:48
heb het over dat gebied je bij keulen wat nu bij mij overtrekt, wat een knoepert zeg... er vallen echt dikke vlokken en veel zeg ik je ;)

Ja, ik denk dat bij jou net iets kouder is, want hier valt meeste als regen. Zonde.

dondertje127

Zag zojuist al wat natte sneeuwvlokken. En de sneeuw in Arnhem viel reuze mee. Wat er lag was een dikke poederlaag hele fijne sneeuw, maar alles is nagenoeg weg.

Vrijdag zag ik overigens nog steeds flink opgehoopte sneeuwbulten (geveegd) van parkeerplaatsen die nog steeds niet weg waren van de sneeuwdagen van februari.

grizzrh

Citaat van: just0408 op ma 25 feb 2013 - 13:32
Nou helemaal geen 20 cm of 25 cm in zuid limburg volgens het nieuwste sneeuwkaartje dus. Dat was een fabeltje!

Wie zegt dat dan ? er is ook weer een deel weg gesmolten...
Er lag zeker 15cm minimaal en op sommige plaatsten meer. dusja
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal