Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105421 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Wauwie, hier in het aan de Belgische kust hadden ze wat sneeuw verwacht maar zeker geen grote hoeveelheden. Ondertussen sneeuwt het hier al vanaf 1uur vannacht en ligt hier al een mooi tapijtje  :D



Edit: heeft iemand al nieuws over Kuurne - Brussel - Kuurne (wielerwedstrijd) die kan toch onmogelijk gereden worden in dit weer?

just0408

Goedenmorgen. Helaas ... wij in noordholland pissen naast de pot. Er ligt helemaal niks!  ::)
Ik ben ook niet van steen.

martijn

Citaat van: jorentje1997 op zo 24 feb 2013 - 09:01
Wauwie, hier in het aan de Belgische kust hadden ze wat sneeuw verwacht maar zeker geen grote hoeveelheden. Ondertussen sneeuwt het hier al vanaf 1uur vannacht en ligt hier al een mooi tapijtje  :D



Edit: heeft iemand al nieuws over Kuurne - Brussel - Kuurne (wielerwedstrijd) die kan toch onmogelijk gereden worden in dit weer?
ja dat lijkt mij ook denk dat ze hem annuleren vandaag

DSDLimburg

Citaat van: just0408 op zo 24 feb 2013 - 09:03
Goedenmorgen. Helaas ... wij in noordholland pissen naast de pot. Er ligt helemaal niks!  ::)
De wind staat helaas net verkeerd voor jullie, maar meschien wil die nog wat draaien vanmiddag?
seizoen 2018/2019

winter

Ik kan dit vertellen Helmond heeft al een mooi pak van 5cm op z'n minst als ik zo kijk durf niet te zeggen of het meer en het sneeuw gestaag door en er komt meer!
Knmi sneeuwwaarschuwing vanaf ca 7uur vanmorgen tot ca 14uur maandagmiddag!!!!
Als je goed kijk sluit het gebied in Oost-Duitsland aan die nu In Oost-Nederland/West-Duitsland ligt!
Daarnaast lijkt het 2de neerslaggebied veel actiever!

Johann

Citaat van: Marcbb op zo 24 feb 2013 - 08:51
@Johann, wat zijn je verwachtingen nog voor vandaag wat betreft de sneeuw in Nederland? Wat gaat dat sneeuwfront in midden/oost Duitsland doen? Btw je hebt een grote tuin ;)

Ja lekker zo'n tuin, loopt door tot in Italië (in vogelvlucht grens slechts enkele kilometers hier vandaan)  :D
Afgaande op EC00 oper vanmorgen nog geruime tijd wat (lichte) sneeuw, in de loop van de ochtend langzaam wat aan intensiteit verliezend. Zwaarteepunt oostelijke helft.  In de loop van de middag dan vooral in het noordoosten en zuidoosten (Limburg) weer wat intensiverend op neerslaggebied wat vanuit Duitsland binnenkomt lopen. In de loop van de avond van oosten uit geleidelijk weer droog. Overigens ook (kleine) kans op onderkoelde regen dan wel ijzel (lokaal).

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

André

Stasegem lichte sneeuwval bij 0,1° .
Demeulemeester André

Weatherman

Citaat van: winter op zo 24 feb 2013 - 09:10
Ik kan dit vertellen Helmond heeft al een mooi pak van 5cm op z'n minst als ik zo kijk durf niet te zeggen of het meer en het sneeuw gestaag door en er komt meer!
Knmi sneeuwwaarschuwing vanaf ca 7uur vanmorgen tot ca 14uur maandagmiddag!!!!
Als je goed kijk sluit het gebied in Oost-Duitsland aan die nu In Oost-Nederland/West-Duitsland ligt!
Daarnaast lijkt het 2de neerslaggebied veel actiever!
Laat maar komen, mooie afsluiter van de winter ( denk ik )  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Weet iemand de temperaturen op 850 hPa en de dauwpunten?? (kaartjes misschien? Alvast bedankt!)

winter

Citaat van: Weatherman op zo 24 feb 2013 - 09:13
Laat maar komen, mooie afsluiter van de winter ( denk ik )  :)

Dacht al afsluiter? Waar heeft die het over? Denk zelf dat begin maart weer een winterse episode krijgt :)
GFS is weer een stuk kouder zijn toch een paar leden die voor stevig winterweer gaan vanaf 9 maart! (pluim voor NO iets kouder)

Johann

Citaat van: winter op zo 24 feb 2013 - 09:14
Weet iemand de temperaturen op 850 hPa en de dauwpunten?? (kaartjes misschien? Alvast bedankt!)

DP

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: winter op zo 24 feb 2013 - 09:18
Dacht al afsluiter? Waar heeft die het over? Denk zelf dat begin maart weer een winterse episode krijgt :)
GFS is weer een stuk kouder zijn toch een paar leden die voor stevig winterweer gaan vanaf 9 maart! (pluim voor NO iets kouder)
Hahaha oke, ik zei ook al denk ik ;) omdat de temperatuur omhoog gaat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

Dus het gebied in oost duitsland gaat in nederland sneeuw op leveren?

Marcbb

Citaat van: Johann op zo 24 feb 2013 - 09:10
Ja lekker zo'n tuin, loopt door tot in Italië (in vogelvlucht grens slechts enkele kilometers hier vandaan)  :D
Afgaande op EC00 oper vanmorgen nog geruime tijd wat (lichte) sneeuw, in de loop van de ochtend langzaam wat aan intensiteit verliezend. Zwaarteepunt oostelijke helft.  In de loop van de middag dan vooral in het noordoosten en zuidoosten (Limburg) weer wat intensiverend op neerslaggebied wat vanuit Duitsland binnenkomt lopen. In de loop van de avond van oosten uit geleidelijk weer droog. Overigens ook (kleine) kans op onderkoelde regen dan wel ijzel (lokaal).

Thx Johann! Zuid Limburg valt dit weekend in de prijzen! Momenteel al 15 cm sneeuw, als ik de radarbeelden zie en jouw verhaal lees dan mogen we hier volgens mij nog zo'n 5/10 cm aan sneeuw verwachten!

Jeroen22

Goedemorgen. Hier in Nieuwegein is het vannacht rond 3,00 uur begonnen met sneeuwval tot een half uur geleden en er ligt in me achtertuin 2 cm. Ziet er leuk uit weer. Hopelijk komt er nog meer vanuit het oosten.

hoffies

Goedemorgen,

Bij ons ligt helemaal niks, helaas...

Was al een beetje voorspeld..

mzzls
Twitter: @hoffnar2911

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcbb

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 24 feb 2013 - 09:55


Jan, trekken die sneeuwfronten die nu in Duitsland liggen zoals ze nu te zien zijn op de radar metname over het zuid oosten van Nederland?

Powered by EzPortal