Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105374 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ro75

Leuk voor als je niks te doen hebt, en ik weet ook niet of het al eens gepost is, maar voor al de Gelderlanders is dit wel leuk om alles in de gaten te houden. Van Groenlo tot aan Nijkerk, In reallife, met een vertraging van 3 seconden.

http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/21/337.html
Onweerstaanbaar

Dennis


just0408

Gaat het ook in noordholland wit worden vanacht?  :P Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit.
Ik ben ook niet van steen.

zilvermaan

Ik ben echt reuze benieuwd hoeveel sneeuw er is gevallen als we morgen wakker worden!

Ramon Oost


Remy

Het is hier ook goed aan het sneeuwen nu,en heel veel wind er bij,dikke stuiferij met iedere windvlaag :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Sneeuwvalverwachting van ECMWF 01.00 uur tot en met 07.00 uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

nijmegen paar sneeuw vlokken gehad,een uurtje geleden nu weer droog bij -0.2 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

hier is t nog goed fris en nog altijd sneeuw!

Doenrade, Limburg

Marco uit Hangar 5

Lake effect boven Noord Holland?

Er ontstaat aan de westkant van het ijselmeer ineens een actief sneeuwgebied wat Noord Holland indrijft, Heerhugowaard nog droog.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op za 23 feb 2013 - 22:49
Sneeuwvalverwachting van ECMWF 01.00 uur tot en met 07.00 uur

Ik vind dat EC het wel onderschat

Ro75

Tot nu toe geeft GSF van een dag geleden (het vorige topic) het beste beeld qua neerslag..

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3602.1120.html
Onweerstaanbaar

winter

Woohw dat gebied net ten noord-oosten van ZWOLLE activeert flinkt en kan denk ik toch in die plaatsen waar het gebied overtrekt een gesloten sneeuwdek gaan opleveren van een cm of 2/3 al !

dondertje127

Net even wat sneeuwvlokjes gezien weer.

Bacci

Lichte sneeuwval hiero, alles is witjes. Op naar de 1cm! :P

winter

simonelgersma

Daar ligt al een serieuze hoeveelheid en sneeuwt redelijk door zo te zien zeer mooi, hoeveel ligt er al?

Marco uit Hangar 5

Citaat van: just0408 op za 23 feb 2013 - 22:41
Gaat het ook in noordholland wit worden vanacht?  :P Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit.

Ik denk het wel, en als ik het zo bekijk zou het wel eens wat meer kunnen worden dan nu verwacht. Het gaat waarschijnlijk eerder beginnen dan verwacht (tegen 00.00u  uur schat ik in ipv 03.00u volgens KNMI) en langduriger. KNMI heeft de duur al verlengd van 12 uur naar 16 uur.. door het onderschatte lake effect zou het ook nog eens harder kunnen sneeuwen dan verwacht. Kijk nu maar eens naar buienradar, uurtje geleden groeit er een flink sneeuw gebied dat begint boven het Markermeer en het IJselmeer, en groeit nog steeds.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

winter

Woohw redelijk tegenstrijdig hoor de neerslaggebieden in Nederland activeren opeens enorm als de neerslag die nog moet komen ook zo activeert wordt morgen een mooie dag voor Heel Nederland.
Daarnaast de activatie vond vooral daar in regio Zwolle plaats uit het niets van een gebied van niks naar matige sneeuwval volgens de radars! Denk dat uit die gebieden zeker 3cm kan vallen aangezien het nog meer activeert en het gebied zich daar uitrekt!
Knmi zal denk ik sneeuwverwachting van noordelijke provincies en provincies in het midden ook verhogen van 1-3cm naar 3-5cm.


In helmond sneeuwt het nu ookm zie dat de raam langzamerhand wit wordt :)

simonelgersma

Citaat van: winter op za 23 feb 2013 - 23:17
simonelgersma

Daar ligt al een serieuze hoeveelheid en sneeuwt redelijk door zo te zien zeer mooi, hoeveel ligt er al?

180 cm op de berg en 80 cm in het dal!!! (San Cassiano, Italie) ;)

just0408

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op za 23 feb 2013 - 23:20
Ik denk het wel, en als ik het zo bekijk zou het wel eens wat meer kunnen worden dan nu verwacht. Het gaat waarschijnlijk eerder beginnen dan verwacht (tegen 00.00u  uur schat ik in ipv 03.00u volgens KNMI) en langduriger. KNMI heeft de duur al verlengd van 12 uur naar 16 uur.. door het onderschatte lake effect zou het ook nog eens harder kunnen sneeuwen dan verwacht. Kijk nu maar eens naar buienradar, uurtje geleden groeit er een flink sneeuw gebied dat begint boven het Markermeer en het IJselmeer, en groeit nog steeds.

Inderdaad, dat gebiedje ontstaat boven IJsselmeer.
De sneeuw daarachter gaat dan hopelijk ook verder activeren als het het IJsselmeer overtrekt. We houden de hoop erin!  :P

Temp hier 0.1 °C ... uitstekend sneeuwtemperatuurtje!  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal