Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105420 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Bacci op za 23 feb 2013 - 20:14
Sneeuw nadert oostgrens.


Die radar is nog steeds echt slecht qua sneeuw, weer.nl en wetter24.de hebben wel nog de beste.

hier sneeuwt het gewoon al de hele dag nu nog steeds en gaat volgens mij ook nog niet snel stoppen :P
Laat maar komen :D
Doenrade, Limburg

Marcbb

Wie kan mij zeggen wat er met die sneeuwgebiedjes vanuit Duitsland gaat gebeuren? Welke richting gaan die op?

Joep

Wat een start in begin Maart (ECMWF model)

De winter wil niet wijken en lijkt in begin Maart2013 nog eens flink de motor aan te zetten ; een stevig GroenlandHoog met uitloper omgeving W Ireland zorgt voor sterke noordelijke-luchtstromingen en koude luchtmassa's dalen diep door tot ver Zuid Europa - de neerslag kan wel eens flink heftig zijn door de Noordzee-en depressie invloed.

Dutch Weather Dennis



Marcel1976

Citaat van: winter op za 23 feb 2013 - 20:09
Wie heeft gezegd dat er al 5cm ligt in het midden van het land? HEEEEL misschien in zuid-Limburg maar dat weet ik niet. Aangezien 5cm toch al een mooi sneeuwdek is! Niet denken als er een gesloot sneeuwdek ligt er al meteen 5cm ligt. Want bij 2/3 cm kan het al mooi gesloten zijn en dan ga je zelf toch al snel denken dat er 5cm ligt aangezien het overal wit is.
Wat dacht je van meten? :)

alaind86

Citaat van: Marcbb op za 23 feb 2013 - 20:39
Wie kan mij zeggen wat er met die sneeuwgebiedjes vanuit Duitsland gaat gebeuren? Welke richting gaan die op?
Activiteit neemt toe, gebied draait Limburg binnen oost-noordoostelijke richting.

grizzrh

gebied ten westen van Frankfurt begint flink te groeien en te activeren, Moooooooi :D
Doenrade, Limburg

alaind86

Citaat van: grizzrh op za 23 feb 2013 - 20:59
ten oosten van Frankfurt begint flink te groeien en te activeren, Moooooooi :D
Ziet er veel belovend uit! Je zult maar in Belgisch Limburg wonen :O Net daar lost alles grotendeels op :O Ten oosten van NL Limburg goede kansen op een mooi laagje.

winter

In de buurt van Frankfurt activeert het gebied duidelijk op deze radar.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/weer-duitsland/map/28/?#radar

Knmi geeft voor NO-Brabant nog steeds 5-10 cm en lokaal meer woon in Helmond dus zeg Oosten van Brabant vooral s'morgens veelal sneeuwval tot iets over het middaguur daarna geen sneeuw meer gezien alleen af en toe een verdwaalt vlokje.

winter

Weerman van NOS zei dat de radars de hoeveelheden zeer onderschatten dus zullen vast veel open plekken in gebieden zitten volgens de radar wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn.

winter


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Citaat van: alaind86 op za 23 feb 2013 - 21:02
Ziet er veel belovend uit! Je zult maar in Belgisch Limburg wonen :O Net daar lost alles grotendeels op :O Ten oosten van NL Limburg goede kansen op een mooi laagje.

Westen bedoelde ik eigenlijk  :-X hahah
Weet niet zeker op het daar ook werkelijk sneeuwt in Belgisch Limburg, want hier sneeuwde het vandaag ook al terwijl niks op de radar stond
Doenrade, Limburg

Joep

Heerlen schijnt al bijna 10 cm te liggen snelwegen ook bijna dichtgesneeuwd

Foto B Neplev




Ro75

Hier in De Bilt is de maan nog te zien.
Onweerstaanbaar

Marcbb

Citaat van: Joep op za 23 feb 2013 - 21:14
Heerlen schijnt al bijna 10 cm te liggen snelwegen ook bijna dichtgesneeuwd

Foto B Neplev

Ik kan het bevestigen! Sneeuwt hier goed door.

winter

Gebied lijkt nu weer te activeren ook de lege plekken lagens grens van Limburg.

Joep

Sneeuwbuien komen al ver het land in :)

Bacci

Kunnen mensen in het oosten bevestigen of er sneeuw valt?

martijn


Powered by EzPortal