Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 105419 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Dennis


Remy

Interresant om te zien hoe aan de grond de lucht ook relatief droog blijft,alleen in Maastricht is er noemenswaardig kleffe lucht te zien.
Er moet echt heel veel relatief droge koude lucht in de transportband zitten om dat warme vochtige sneeuwfront weg te chillen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcel1976


ron12

Hier nog geen sneeuw,maar het vriest wel weer hier -0.3 graden,hoogste vandaag plus 0.6 graden.Over 5 weken begint de zomertijd alweer,wat de tijd betreft dan he :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

wimbaens

Hier ondertussen gedaan met sneeuwen, gebied lijkt ook op te lossen.

winter

Hopelijk niet weer een grote tegenvaller qua sneeuwval hier in Helmond. Want alles lijkt voor de grens redelijk op te lossen hopelijk wordt ik morgen wakker en ligt er buiten de voorspelde 5-10 cm volgens de KNMI.

Joep

Natte sneeuw in Gelderland volgens sneeuwradar

snow!

hier nu motsneeuw, benieuwd hoeveel er tot maandag valt..

martijn


jones

Tmax hier vandaag precies 0,0°C. Ik weet niet zeker of ik dit nu mag aanrekenen als een ijsdag? Op internet staat ofwel: temp < 0°C ofwel temp < 0°C als definitie van een ijsdag. Dat onderlijnend streepje onderaan maakt dus wel het verschil :P

pietjelol

het ziet er na uit dat het toch allemaal wel weer mee valt. Op limburg na dan

alaind86

Op verschillende plekken in Midden en Zuid Limburg is de 5cm al overschreden. Zal mij benieuwen hoeveel er nog bij gaat vallen. 5-15cm zeker haalbaar denk ik en dan vooral in het zuiden.

Joep

Brrrr koude kaart voor begin maart

kaartje Dennis

winter

Citaat van: alaind86 op za 23 feb 2013 - 19:55
Op verschillende plekken in Midden en Zuid Limburg is de 5cm al overschreden. Zal mij benieuwen hoeveel er nog bij gaat vallen. 5-15cm zeker haalbaar denk ik en dan vooral in het zuiden.

Wie heeft gezegd dat er al 5cm ligt in het midden van het land? HEEEEL misschien in zuid-Limburg maar dat weet ik niet. Aangezien 5cm toch al een mooi sneeuwdek is! Niet denken als er een gesloot sneeuwdek ligt er al meteen 5cm ligt. Want bij 2/3 cm kan het al mooi gesloten zijn en dan ga je zelf toch al snel denken dat er 5cm ligt aangezien het overal wit is.

ron12

Citaat van: jones op za 23 feb 2013 - 19:50
Tmax hier vandaag precies 0,0°C. Ik weet niet zeker of ik dit nu mag aanrekenen als een ijsdag? Op internet staat ofwel: temp < 0°C ofwel temp < 0°C als definitie van een ijsdag. Dat onderlijnend streepje onderaan maakt dus wel het verschil :P
Je moet kijken of de temperatuur nog steeds niet boven nul komt voor 1 uur vannacht dan heb je pas een ijsdag te pakken.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alaind86

Citaat van: winter op za 23 feb 2013 - 20:09
Wie heeft gezegd dat er al 5cm ligt in het midden van het land? HEEEEL misschien in zuid-Limburg maar dat weet ik niet. Aangezien 5cm toch al een mooi sneeuwdek is! Niet denken als er een gesloot sneeuwdek ligt er al meteen 5cm ligt. Want bij 2/3 cm kan het al mooi gesloten zijn en dan ga je zelf toch al snel denken dat er 5cm ligt aangezien het overal wit is.

CITAAT: Midden en Zuid Limburg! Meldingen via mijn facebook van sneeuwhoogtes in Limburg.

Bacci


winter

Citaat van: alaind86 op za 23 feb 2013 - 20:13
CITAAT: Midden en Zuid Limburg!

Sorry mijn fout, maar dan nog acht ik kans klein heb je zelf gemeten op verschillende plaatsen, tuin voor de straat?
Als je op een tafel gemeten hebt dan zal het wel 5cm kunnen zijn op de grond acht de kans enig gering in.

alaind86

Citaat van: winter op za 23 feb 2013 - 20:15
Sorry mijn fout, maar dan nog acht ik kans klein heb je zelf gemeten op verschillende plaatsen, tuin voor de straat?
Als je op een tafel gemeten hebt dan zal het wel 5cm kunnen zijn op de grond acht de kans enig gering in.
Ben ik met je eens op voorwerpen zoals brievenbussen tafels stoelen ect wat geen direct contact heeft met de grond ligt er inderdaad meer. Maar dit zijn metingen van bij mensen op de stoep waar geen beschutting is.

Spoekkie

Ik kom net uit midden-Duitsland gereden (regio Erfurt) en daar was het sneeuw sneeuw sneeuw. Lag vanmorgen al 20 cm nadat het de hele nacht doorgesneeuwd had, en de buurman aldaar had het over 30 cm die in totaal verwacht werd voor vandaag. Hopen dat er van de intensiteit wat over is gebleven als het hier in NL aankomt. Al rijdend naar het westen werd het steeds minder. Wachten op wat komen gaat...

Powered by EzPortal