Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 210140 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JPP78

Citaat van: MamaAs op do 14 feb 2013 - 21:33
Hier ijzelt het een beetje. Ik kon af en toe schaatsend de hond uit laten.
Maar verder is het erg mooi. Even een fotootje van Workum. Zal tussen de 5 en de 10 cm liggen. Sommige stukken niks, in duinen wel 30.
En een heerlijk sneeuwballen gevecht gehouden  ;D Perfecte sneeuw om sneeuwballen mee te maken.

Mooi de Merk! Het mooiste plein van Fryslân! :D
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

JPP78

Citaat van: matroesjka-world op do 14 feb 2013 - 22:02

Dan heeft Workum vandaag de hoofdprijs gehaald denk ik !!!
Ik heb verder niemand gehoord over zoveel sneeuw.

ik denk dat As niet echt gemeten heeft  :P (toch As??)

Ik meet hier (buiten de bebouwde kom) 1-2 cm op het open veld, 4-5 cm in de luwte op ons erf en op de auto. en 12 cm in duintjes in de tuin. (dat was gisteravond rond 10 uur)
http://www.facebook.com/janpieter.vanderplaats/photos_stream
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

jones

De laatste sneeuw is nog aan het smelten of er is volgens de recenste GFs alweer een nieuwe situatie om naar uit te kijken: 22 feb :)

MarcS

Citaat van: ron12 op vr 15 feb 2013 - 07:27
effe  offtopichttp://nos.nl/artikel/474351-meteorietinslag-in-zuidrusland.html meteoriet inslag rusland ten zuiden van moskou
Raar land, op google maps lijkt het meer oostelijk van Moskou te liggen  ;D

SniperEye

Volgens mij is dat offtopic niet nodig, zat subforums hier waar zoiets geplaatst kan worden.

OT: De sneeuw (in hoeverre je het sneeuw kon noemen, was meer ijs) is al nagenoeg weg.

Ploeps

Gisteravond rond 23 uur lag er zo'n 3cm sneeuw in Vorden, toen begon het afwisselend te ijzelen en te regenen. Vanmorgen lag de ongerepte sneeuw er nog, de sneeuw waarop was gelopen was zo goed als weggedooid/-geregend. De temperatuur lag vanmorgen om 7 uur net niet meer onder nul, het scheelde echter maar een paar tienden.
Nu op mijn werk in Arnhem, hier ongeveer dezelfde sneeuwhoogte (vers) maar ook nog steeds resten van de vorige sneeuwval.
Liefhebber van weer-uitersten.

martijn

Zijn er volgende week nog sneeuwkansen?

theowl999999

GFS has been very flaky during this winter and went behind ECM when forecasting the cold ( my opinion, could i be wrong) but he is coming with snow dump for next friday



Oele

Ziet er weer "hoopvol" uit Theowl 999999

Romigo

Gisterenavond hier 11 cm sneeuw gemeten, maar daar gaat ongeveer 3 cm vanaf, want dat was nog sneeuw van de afgelopen zaterdag. Op dit moment 1ºC boven nul. Van mij het weer gaan vriezen.  :P

GHkstra

Goed mistig hier. De sneeuw is smeltende.

Bacci

Lol GFS heeft er zin in ofzo? ik trek me er weinig van aan aangezien wat GFS nu laat zien gewoon te mooi is om waar te zijn. Ik blijf nuchter en verwacht niets meer, ik hoef geen teleurstellingen meer.

Nieuwe EC pluim, het wordt weer kouder maar voor hoelang en hoe koud?


SniperEye

Ik snap niet hoe het kan dat de kaarten afwijken van de pluim. Als ik de laatste pluim (zuidoost) bekijk dan is het volgende week nog een korte winterse prik en daarna einde oefening met de winter (voorlopig).

Jan van Ooijen

Kijken waar de nieuwe run dadelijk mee komt. Gisteren een run van GFS die was echt diep winters met temperaturen rond de -6 om 1300uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: SniperEye op vr 15 feb 2013 - 10:08
Ik snap niet hoe het kan dat de kaarten afwijken van de pluim. Als ik de laatste pluim (zuidoost) bekijk dan is het volgende week nog een korte winterse prik en daarna einde oefening met de winter (voorlopig).

Inderdaad, maar als de kaarten zo aanhouden dan zal de pluim ook wel gaan veranderen, maar ik blijf dit keer terughoudend.

martijn

Wat Zijn de sneeuwkansen volgende week vrijdag/zaterdag omdat dan de zandvoort rally is

Jan van Ooijen

Citaat van: martijn op vr 15 feb 2013 - 10:23
Wat Zijn de sneeuwkansen volgende week vrijdag/zaterdag omdat dan de zandvoort rally is

Dan zal je moeten wachten tot vanavond denk ik, dan valt het binnen de 192uur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal