Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191977 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 22:31
Ook de radar op de frontpage ziet het niet, maar krijg wel meldingen vanuit Kootwijkerbroek dat er wat valt

Klopt idd.. er vallen nog steeds een aantal vlokjes uit de lucht.. tis niet veel maar toch weer iets extra's
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

zwoof

Citaat van: Oele op di 12 feb 2013 - 22:37
Net tijdens terug rit Schiphol > Hillywood lichte sneeuwval !!

Hier ook net wat licht gevlok. Niet op de radar te zien.

theowl999999


glenn

in de nieuwe run duidelijk donderdag heel nederland een tijdlang matige sneeuwval samen met een deel van noord belgie !
later stroomt er wat warmere lucht binnen en zal het voornamelijk gaan om natte sneeuw en ijzel of regen

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op di 12 feb 2013 - 22:46
in de nieuwe run duidelijk donderdag heel nederland een tijdlang matige sneeuwval samen met een deel van noord belgie !
later stroomt er wat warmere lucht binnen en zal het voornamelijk gaan om natte sneeuw en ijzel of regen

Hirlam denkt daar even anders over, ga er geen gifje van maken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

WinschoterWeer

Ik zie nou niet écht direct een giga winterperiode als ik de pluim (ook die van het NO) zie. Ik concentreer me gewoon op het gemiddelde en dan constateer ik gewoon rustig en licht winterweer. Geen spectaculaire ontwikkelingen zo te zien. 

??  Off Topic ??  : Wat ik erg jammer vind is dat er bepaalde personen zijn die meer met de prestaties/presentaties van hun "collega's" / "concurrenten" bezig zijn dan met het weer zelf! Ik ben maar gewoon een leek,dus wat weerkennis betreft lees ik mee of leer ik veel, mensenkennis heb ik daarentegen genoeg en als je mensen op jouw website of via Twitter regelmatig afkraakt of gewoon beschimpt en je noemt dan ook nog namen dan zegt dat veel van deze personages. Mensen die gewoon goed zijn en de kennis hebben en hun vak verstaan, zijn rustig, cool en hebben dat soort gedrag niet nodig. En dat merk je snel genoeg....

Jenkie

Jan, blijft het in het oosten sneeuw volgens Hiriam? Of gaat het daar ook over in regen?

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 22:51
Hirlam denkt daar even anders over, ga er geen gifje van maken
word sneeuw ipv regen jan.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bernardo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 22:51
Hirlam denkt daar even anders over, ga er geen gifje van maken

Kijk, dat is ideaal voor mij. Laat dit maar uitkomen.

winter

Citaat van: Jenkie op di 12 feb 2013 - 22:54
Jan, blijft het in het oosten sneeuw volgens Hiriam? Of gaat het daar ook over in regen?

Als je even had gelezen 2 berichten boven jouw post dan staat daar: Zal even een gifje maken.
Als je even geduld hebt zal er zo een gifje op de site verschijnen, kost tijd om het te maken namelijk  ;)

Bernardo

Bij de tijd staat, UTC? Welke tijd is dat? Of is deze tijd gewoon zelfde als NL..

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 feb 2013 - 22:57
GFS heeft er nog zin in

ja,want Hirlam neemt de warme luchbel op hoogte te serieus
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: Bernardo op di 12 feb 2013 - 22:58
Bij de tijd staat, UTC? Welke tijd is dat? Of is deze tijd gewoon zelfde als NL..

Dat is +1 uur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Wat een mooi gifje veel sneeuw hoor zeker voor het oosten :).
Hoop alleen dat dat ijzel weggaat want zie toch dat het een paar uur kan gaan ijzelen in het westen van Brabant.
Zeker een mooi run veel en langdurige sneeuwval voor heel Nederland.
Het westen wordt wakker in een laag sneeuw en het oosten gaat waarschijnlijk naar bed in een laag sneeuw.

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op di 12 feb 2013 - 22:54
Jan, blijft het in het oosten sneeuw volgens Hiriam? Of gaat het daar ook over in regen?

Hierbij even enkele kaarten Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci


Dennis

Donderdag : Neerslag-MIX- dag met gevaarlijke omstandigheden

winter

Ja, heel logisch die Hirlam. Heeft het altijd goed.
Niet dus dit zie ik dus echt niet gebeuren, waar is de Hirlam de laatste tijd mee bezig we kunne echt met meer vertrouwen kijken naar de GFS die tenminste een fatsoenlijk gifje dat reeël is tot stand brengt mbv. Jan natuurlijk.

Jan van Ooijen

EC berekeningen wat betreft de sneeuwval ;) Kijk en geniet

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal