Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 191892 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marco_Goes

Citaat van: TaL op zo 10 feb 2013 - 15:25
Even NWC Belgie erbij nemen (Nederland is enkel zuid-Zeeland geel) en mijn woonplaats

Zeeuws Vlaanderen TaL. Zeeuws vlaanderen  ;D

Johann

Citaat van: winter op zo 10 feb 2013 - 17:31
Op dit moment activeert het gebied wat en groeit het wat. Denk als ik zo kijk dat 10cm zeker haalbaar is in België.
Rond 20 uur weten we meer wie weet activeert het gebied verder of groeit het nog of veranderd het zelfs van ligging.

EC-MOS berekent bv voor Uccle (Belgie) circa 6 cm. Zeeland (Vlissingen) mag ook rekenen op een sneeuwdekje van 2 tot 3 cm.

Weatherman

Ik reken op niks, ziet er niet goed uit.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Mmm GFS laat het sneeuwfront tot hier komen met lichte sneeuw.. Zie ik niet gebeuren.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

DSDLimburg

En wij in limburg lijken ook weer naast de pot te piesen. Nou ik zou zeggen daar in belgie blaas even wat meer onze kant op :)
seizoen 2018/2019

winter

Citaat van: zorba op zo 10 feb 2013 - 17:43
Mmm GFS laat het sneeuwfront tot hier komen met lichte sneeuw.. Zie ik niet gebeuren.
Je weet maar nooit denk dat op plaatsen waar gisteren maarliefst 10cm sneeuw is gevallen ! dat ook niet verwacht werd? En dit op toch een groot aantal plaatsen.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Patronen zijn vergelijkbaar, posities verschillen. EC06 Oper Uitvoer is het meest noordelijk en meest actief, tot 5 mm eq. in het uiterste ZW. In de Harmonie12 Uitvoer geen neerslag boven ons land. In de Hir Uitvoer ligt de noordelijke begrenzing van 0,3 mm eq van Rotterdam naar Maastricht. 1 mm eq alleen in Zeeland. Kans op minimaal 1 mm equivalent/24 uur (tot en met maandag 12 UTC) in de GlamEps Uitvoer loopt uiteen van 70% in het uiterste ZW tot <0% op een lijn Rotterdam-Roermond, 3 mm equivalent maximaal 30% in het uiterste ZW. Onzekerheid lijkt dus niet groot, maar uit ervaring blijkt dat op een termijn van 12-24 uur vooruit een fout van 50 km in de voorste begrenzing van dit soort frontale neerslaggebieden goed mogelijk is.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: DSDLimurg op zo 10 feb 2013 - 17:44
En wij in limburg lijken ook weer naast de pot te piesen. Nou ik zou zeggen daar in belgie blaas even wat meer onze kant op :)

Wordt krapjes maar niet kansloos. Maastricht en bv ook Selfkant kunnen nog net een paar centimeter gaan meepakken.  Grens lijkt zo tot pak hem beet Ell te lopen (0.2mm)

DSDLimburg

Citaat van: Johann op zo 10 feb 2013 - 17:52
Wordt krapjes maar niet kansloos. Maastricht en bv ook Selfkant kunnen nog net een paar centimeter gaan meepakken.  Grens lijkt zo tot pak hem beet Ell te lopen (0.2mm)
Kijk dat zou nou eens mooi zijn, laten we het hopen zou leuk voor de kinderen zijn hier die hebben vakantie.
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

ik zet mijn hoop een beetje op dit kaartje nou ja hoop, ik hoop het.
seizoen 2018/2019

Joep

Citaat van: zorba op zo 10 feb 2013 - 17:43
Mmm GFS laat het sneeuwfront tot hier komen met lichte sneeuw.. Zie ik niet gebeuren.

Ikke wel, dat gevoel heb ik al de hele dag ;)

Joep


grizzrh

Citaat van: Joep op zo 10 feb 2013 - 18:14
Prachtige sneeuwstoring

als die ver genoeg komt vind ik het ook prachtige :P hier ligt 0,0 micrometer sneeuw :P
Doenrade, Limburg

André

Demeulemeester André

martijn

Citaat van: André op zo 10 feb 2013 - 18:42
De komst van de sneeuwzone !
mooie foto hoop dat jullie ook wat centimeters sneeuw krijgen!
Wij hebben ons portie gehad

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mbouman

Hier in Spijkenisse mogen we opzich niet klagen.... maar wel hopen dat hier nog wat extra cm's bij gaan vallen vannacht!!!




Ries

beetje sneeuw dat hier lag is alweer vrijwel volledig weg!

Powered by EzPortal