Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 192046 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

VinceBongiovi

Beetje sneeuw in Hansweert (zeeland)

Ramon Oost

Citaat van: Ramon Oost op za 09 feb 2013 - 17:09
Totaal verwachte neerslag t/m morgen middag volgens recente uidraai van Hirlam.

GFS komt aardig overeen, al berekend het wel iets minder neerslag.


Marco uit Hangar 5

Citaat van: Weatherboy op za 09 feb 2013 - 17:07
Waar eigenlijk dit hele seizoen al sneeuw valt lijkt het gewoon wéér te gaan vallen! Wordt je toch niet goed van >:(

Je bedoeld dat het Amstelveen weeer gaat sneeuwen? ben je de witte zooi zat? :)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

matroesjka-world

Citaat van: snowman1993 op za 09 feb 2013 - 17:10
Vanavond als volgt:
Sneeuw trekt nu over het midden en zuid-westen van Nederland. Hier en daar zullen de buien qua activiteit nog wat toenemen, maar dit zal niet in bijzondere mate zijn.

Later vanavond gaat het inderdaad draaien naar het Noorden, maar de sneeuwstoring zal minder actief worden en hierdoor zal er in Friesland en Groningen nauwelijks sneeuw vallen. Het meeste sneeuw zal in overijssel/gelderland (oosten) vallen.

Dit is wat ik denk als ik alle kaarten bekijk.


Jij mag niet meer denken en bekijken !!  >:(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

PatrickM

Jammer, elke run ligt NH er heel lekker bij, en dan wederom op het laatste is het weer niets, en dat is ook te zien aan het actuele radarbeeld. Sneeuwt al bijna de hele dag lichtjes maar niets is wit. Morgen ochtend ben ik blij met 1cm :'(

dondertje127

Grote dikke vlokken dwarrelen naar beneden en het worden er steeds meer. Ouderwetsch naar boven kunnen kijken en de sneeuwvlokken uit de lucht zien komen, zoals ik dat deed als kind :D
Het wordt opnieuw wit :)

Bernardo

Citaat van: Ramon Oost op za 09 feb 2013 - 17:09
Totaal verwachte neerslag t/m morgen middag volgens recente uidraai van Hirlam.
Edit Ramon: Graag geen plaatjes mee quoten ;)

Pfff...zitten net op randje lijkt het wel. Niet onze winter dit.

Jasneker

Misschien Friesland maar omdopen tot Sneeuwland om wat meer van dat witte spul aan te trekken... ::)

MSB

Hier in Zeewolde op dit moment tussen 6 en 8 centimeter verse sneeuw, en het sneeuwt nog lekker door , ben benieuwd, waar we eindigen.

Lang leven de winter

Romigo

Even een foto van mijn achtertuin gemaakt...de rest plaats ik op de plek waar de foto's tot z'n recht horen.


Ramon Oost

Graag plaatjes verwijden uit de quote als je een reactie plaatst, dat maakt het wat overzichtelijker ;)

NitroGenetics

stukje van  weer.nl


Sneeuw of regen
Om deze laatste opmerking uit te leggen, hoeven we alleen even naar de dichtheid van sneeuw en regen te kijken. Valt er op een dag 2 of 5 millimeter regen, dat zal niemand echt opvallen. Het regent en het wordt uiteindelijk weer droog, maar bij sneeuw is dat anders. Twee millimeter regen levert grofweg zo'n 4 centimeter sneeuw op, en 5 millimeter regen een centimeter of 10 aan sneeuw en dat is een flinke laag. Het 'relatief kleine' verschil valt nu wel degelijk op en daar komt ook nog bij dat sneeuw veel langer blijft liggen. We hebben er dus veel meer 'overlast' van.


ben ik nou dom of zijn hun dom? 2mm 4cm sneeuw en 5mm 10 cm sneeuw volgens mij hebben hun te diep in hun glaasje gekeken afgelopen nacht want de verhouding van mm naar sneeuw staat vrijwel gelijk  (dit ligt natuurlijk aan de dichtheid van sneeuw) maar 2cm sneeuw voor 1mm??
mischien dat jan hier wat meer over kan uitleggen zodat het voor meer mensen duidelijk is :)

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op za 09 feb 2013 - 17:10
Jan,er klopt nu al geen ene hout van die hirlam.sjongejongejonge zeg.

Leg uit? Wat klopt er niet? Werd toch aangegeven dat de modellen te wispelturig waren, dus klopt helemaal!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: NitroGenetics op za 09 feb 2013 - 17:19
stukje van  weer.nl




Hier was ik al bang voor, heb het er toevallig over gehad met Johann vanmiddag. Vuistregel is 1.2mm neerslag is 1cm sneeuw, hier gaan wij ten alle tijden van uit. Maar naarmate de lucht droger en kouder is kan 1mm ook 1,5 of 2cm of of zelf nog meer opleveren
hoe groter het aandeel lucht hoe meer cm aan sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Dit gaat een tegenvaller worden. Voor Heerhugowaard in ieder geval.
Ik ben ook niet van steen.

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 17:21
Hier was ik al bang voor, heb het er toevallig over gehad met Johann vanmiddag. Vuistregel is 1.2mm neerslag is 1cm sneeuw, hier gaan wij ten alle tijden van uit. Maar naarmate de lucht droger en kouder is kan 1mm ook 1,5 of 2cm of of zelf nog meer opleveren
hoe groter het aandeel lucht hoe meer cm aan sneeuw
komt de sneeuw nog in west gelderland?

NitroGenetics

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 17:21
Hier was ik al bang voor, heb het er toevallig over gehad met Johann vanmiddag. Vuistregel is 1.2mm neerslag is 1cm sneeuw, hier gaan wij ten alle tijden van uit. Maar naarmate de lucht droger en kouder is kan 1mm ook 1,5 of 2cm of of zelf nog meer opleveren
hoe groter het aandeel lucht hoe meer cm aan sneeuw

kortom het is eigenlijk niet te voorspellen (lokaal gezien)

Jan van Ooijen

Citaat van: just0408 op za 09 feb 2013 - 17:23
Dit gaat een tegenvaller worden. Voor Heerhugowaard in ieder geval.

Wacht nu eerst eens af alvorens je je conclusies trekt, vanmorgen hier ook 2-3cm sneeuw wat totaal niet verwacht werd!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

René

Nu matige sneeuwval in waddinxveen
Waddinxveen

Ramon Oost

Citaat van: martijn op za 09 feb 2013 - 17:24
komt de sneeuw nog in west gelderland?

Niet steeds vragen of je sneeuw krijgt of niet ;) gewoon de animatie gifjes bekijken die hier regelmatig op het forum worden geplaatst. Verder kan je ook een conclusie trekken aan de hand van de buienradar ;)

Powered by EzPortal