Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266219 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: JPP78 op do 07 feb 2013 - 19:39
Giga sneeuwbui nu hier, zo hard heeft het deze hele winter niet gesneeuwd (nou ja begin december hebben we ook 1 zo'n bui gehad) maar daar tussenin niet.
leuk hoor!
Lekker man, heb net mijn magneet aangezet hier :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

(natte) sneeuwbuien in noorden van het land nu

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3547.msg47259.html#msg47259

KNMI Er trekken geregeld winterse buien over het land. Vanavond en vannacht gaat de dagelijkse gang (van de temperatuur) boven land de buiigheid tegen, maar omdat we te maken krijgen met extra cyclonaliteit (en dus convergentie) nabij het lijlaag kunnen de buien toch gewoon het land optrekken. En omdat het dan landinwaarts al kouder is geworden neemt de fractie winterse neerslag alleen maar toe, met daarbij dus ook kans op gladheid.

matroesjka-world

Citaat van: JPP78 op do 07 feb 2013 - 19:39
Giga sneeuwbui nu hier, zo hard heeft het deze hele winter niet gesneeuwd (nou ja begin december hebben we ook 1 zo'n bui gehad) maar daar tussenin niet.
leuk hoor!

Komen hier straks ook een paar overheen, ben benieuwd wat er in zit  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Remy

Citaat van: albalinda op do 07 feb 2013 - 19:32
Wat een giga mooie luchten zeg !!!!!
Hier al een graadje onder 0  8) iemand uit het N/O.... mooie buien daar ?
Paar foto's van vanmiddag http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3547.msg48706.html#msg48706
Opvallend genoeg was het mooi wit vanmorgen met ca een centimetertje aan korrelhagel/sneeuw mix en zijn we hier heel de dag verder niet geraakt door de buien die soms rakelings langs ons heen gingen :)
Het is momenteel bewolkt en droog hier bij -0,2 graden.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

JPP78

Citaat van: matroesjka-world op do 07 feb 2013 - 19:45
Komen hier straks ook een paar overheen, ben benieuwd wat er in zit  ;D

uit eindelijk toch net te warm, bui is over en alles drupt en druipt van het smelten van de sneeuw, ook van de auto. maar als er meer van deze komen, acht ik de kans dat het morgenochtend wat wit is niet uitgesloten. Tact 0,6

ff kort gefilmd in licht van koplampen
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

maarten89

Hier is spekglad. Door natte sneeuwbui. Liep net even buiten. Maar de straat en voetpaden/fietsen paden zijn spiegelglad!

Marcellang

Citaat van: JPP78 op do 07 feb 2013 - 19:59
uit eindelijk toch net te warm, bui is over en alles drupt en druipt van het smelten van de sneeuw, ook van de auto. maar als er meer van deze komen, acht ik de kans dat het morgenochtend wat wit is niet uitgesloten. Tact 0,6
Het mooie van dit weer is wel dat als je maar even een stukje onbewolkte lucht boven je hebt alles gelijk vast gevroren zit :D
En ook gelijk alles spiegelglad is Maarten en dat mij al heel lang opvalt dat mensen dit zwaar onderschatten met alle gevolgen van dien.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Tweet Reinier van den Berg:

Weermodellen houden vol: zondag en maandag opnieuw (flink wat) sneeuw.

Remy

Citaat van: albalinda op do 07 feb 2013 - 20:06
Het mooie van dit weer is wel dat als je maar even een stukje onbewolkte lucht boven je hebt alles gelijk vast gevroren zit :D
En ook gelijk alles spiegelglad is Maarten en dat mij al heel lang opvalt dat mensen dit zwaar onderschatten met alle gevolgen van dien.
Het levert wel leuke filmpjes op.


Het kan beter gewoon overal glad zijn,dan rijden mensen al een stuk voorzichtiger :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TimK21

Citaat van: albalinda op do 07 feb 2013 - 19:36
is +/- hetzelfde, niet zo hard schreeuwen 8)

Nee hoor. Want kg/m2 zeggen niks over het aantal centimeters, aangezien sneeuw verschillende dichtheden kan hebben. Zo is natte sneeuw veel zwaarder dan echt droge sneeuw, of sneeuw die bij hele lage temperaturen valt.
Challenge accepted!

jones

Hmm ik heb zo'n dubbel gevoel bij deze koudere periode :) kleine verschuivingen in de luchtdrukpatronen en het had ons veel meer kunnen opleveren dan enkel af en toe wat natte sneeuw of hagel!

Wel leuk om de mooie wolkenluchten te zien :P

Jan van Ooijen

Nou ik heb zeer grote twijfels over zondag/maandag. Kaarten zijn nog slechter geworden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 feb 2013 - 20:31
Nou ik heb zeer grote twijfels over zondag/maandag. Kaarten zijn nog slechter geworden

Regen?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Citaat van: Romigo op do 07 feb 2013 - 16:51
Even toch een verbetering toepassen, want dat kan ik niet hebben als oud-Twentenaar. Beste klimascepie, Goor dat ligt in Twente en niet in de achterhoek. De achterhoek is omgeving Winterswijk - Doetinchem en Twente is: het gebied Almelo - Hengelo - Enschede en Oldenzaal.  :P

Corrigeren mag maar doe het goed.
Goor ligt in Overijssel. En dat word door veel mensen ook in Goor de achterhoek genoemd.
De achterhoek begint tegenwoordig overigens al bij Deventer.
Corrigeren mag maar doe het dan goed of probeer niet van elke olifant en mug te maken.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Ik kan je vertellen dat die bui daarnet boven Workum toch echt droge sneeuw gaf. En af en toe natte sneeuw.
Ik was na een half uur wandelen een sneeuwpop.

Marcellang

Citaat van: TimK21 op do 07 feb 2013 - 20:22
Nee hoor. Want kg/m2 zeggen niks over het aantal centimeters, aangezien sneeuw verschillende dichtheden kan hebben. Zo is natte sneeuw veel zwaarder dan echt droge sneeuw, of sneeuw die bij hele lage temperaturen valt.
Dat is mij allemaal bekend, 19 mm regen is 19 kilo/liter m2 en hier gaan we gemiddeld van 1mm +/_ 1 cm sneeuw uit.
Vandaar dat we over 19 cm. sneeuw spraken 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

hoffies

Zo ff een dagje niet geweest, ff lekker forum doorlezen..

vandaag wel fantastische wolken gezien..mooie dag!

Mzzls en ga ff lezen :-)
Twitter: @hoffnar2911

gilleeesss

Pff waarom verslecht het alleen maar:( pfff

Powered by EzPortal