Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266017 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis


Romigo

Ik hoorde Grieta Spannenburg (Meteo Consult) praten op Radio 2, dat er komende zaterdag ook sneeuw wordt verwacht zoals de laatste modellen uit Engeland berekenen. Kan dat iemand hier bevestigen, heb zelf niet de beschikking over de laatste modellen.. B.v.d.

wazzie

Citaat van: Thunderfreak op do 07 feb 2013 - 01:39
Waarom zou het niet kloppen?

Ik woon btw ook in Rozenburg ;-)

omdat wij in een veel te warm gedeelte van nederland wonen, hier gaat het waarschijnlijk gewoon regenen, en als het sneeuw is dan gaat het hier als eerst regenen.
en nogmaal ik hoop echt dat ik het fout heb, als wij sneeuw krijgen is het puur mazzel in ons dorpje.

ps: misschien kennen we elkaar wel haha  ;)

Henk1976

Het sneeuwt nog steeds in de Stad Groningen. Een nieuwe sneeuwbui. Dit mag idd de hele dag wel doorgaan. Vind het wel een lekker rustgevend gezicht tijdens het werk 8)

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op do 07 feb 2013 - 10:23
Ik hoorde Grieta Spannenburg (Meteo Consult) praten op Radio 2, dat er komende zaterdag ook sneeuw wordt verwacht zoals de laatste modellen uit Engeland berekenen. Kan dat iemand hier bevestigen, heb zelf niet de beschikking over de laatste modellen.. B.v.d.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Ik heb de indruk dat het weer iets noordelijker gaat, tzal gewoon niets van sneeuw overschieten tegen zondag :S tzal regen zijn

Henk1976

Citaat van: gilleeesss op do 07 feb 2013 - 10:59
Ik heb de indruk dat het weer iets noordelijker gaat, tzal gewoon niets van sneeuw overschieten tegen zondag :S tzal regen zijn

Ik stel me kandidaat voor een pak sneeuw! Dus stuur maar naar Drente!

gilleeesss

Citaat van: Henk1976 op do 07 feb 2013 - 11:04
Ik stel me kandidaat voor een pak sneeuw! Dus stuur maar naar Drente!

Laagje gaat echt slechte kant op ;s temps op 850hPa komen enkel maar warmer. + de 2mtemps ook ;). Dus hopen dat het onder belgie doorgaat ipv OP belgie.

Edwin

Volgens mij lijkt de nieuwe run inderdaad weer beter met meer neerslag op zondag/maandag voor Nederland en dat valt dan zoals ik zie in de vorm van sneeuw...het wisselt elkaar een beetje af ;)
Never Stop Exploring

gilleeesss

Citaat van: Edwin op do 07 feb 2013 - 11:07
Volgens mij lijkt de nieuwe run inderdaad weer beter met meer neerslag op zondag/maandag voor Nederland en dat valt dan zoals ik zie in de vorm van sneeuw...het wisselt elkaar een beetje af ;)
ik weet niet hoor, maar kijk niet alleen naar die eerste neerslagsvorm. Kijk naar de hoogte die het nodig heeft voor sneeuw. West vlaanderen al boven de 600m. enkel uiterste oosten enzo 0m. Geloof me, dit gaat de slechte kant op.

Geloof me: dit kan 1000x beter, ookal ligt er op dat ZOGEZEGT over heel benelux sneeuw. Maar kijk naar de sneeuwvalgrens ;) joooo


Edwin

Oost Nederland ligt er betrekkelijk beter voor...temperaturen liggen daar op zondag lager dan in het zuiden. Gelukkig zijn er nog veel runs te gaan ;) de hoeveelheid wordt in elk geval al beter, nu de vorm van sneeuw nog en de juiste temp.
Never Stop Exploring

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 feb 2013 - 10:45
*knip pluimverwachting*

Bedankt, ze had het over ongeveer 5-8 cm in het binnenland (helaas aan de kust regen hoorde ik haar zeggen) en dan zou er maandag ook sneeuw van betekenis kunnen vallen, maar daar is hier al overgesproken.

bliksems

waar ligt Nederland op dit plaatje?ik zie het niet zo goed..

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

IkWilbert

Citaat van: bliksems op do 07 feb 2013 - 11:31
waar ligt Nederland op dit plaatje?ik zie het niet zo goed..


Ik heb er even een cirkel omheen gezet  ;)


bliksems

Citaat van: IkWilbert op do 07 feb 2013 - 11:33
Ik heb er even een cirkel omheen gezet  ;)
AH dankje!nu zie ik het ja.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Dennis

KNMI: Boven de Noordzee zien we een lijn met wat actievere buien, min of meer N-Z georiënteerd. Deze hangt samen met een zone van verhoogde scheringsvorticiteit langs de jet. Dit patroon zien we in alle modellen wel min of meer terugkomen, uiteraard met kleine detailverschillen door de meso-schaal van de afzonderlijke fenomenen. Het algemene beeld is meest geïsoleerde buien, bij het lij-laag misschien wat meer geclusterd. De neerslagsoort is meest natte sneeuw of korrelhagel, de maritieme grenslaag heeft een te dikke smeltlaag om droge sneeuw te produceren. Het oosten van het land maakt hier meer kans op, en dan met name tijdens de nachtelijke uren.


ron12

Zou het echt,kwam een berichtje tegen van blik op het nieuws,voor wat het waard is hehttp://www.ijstijd.com/ijstijden/ijstijd-na-2013 :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

GFS lekkere sneeuwrun, sneeuw lijkt nu eerder te komen, zaterdagnacht t/m maandagochtend.

gilleeesss

Citaat van: ron12 op do 07 feb 2013 - 12:02
Zou het echt,kwam een berichtje tegen van blik op het nieuws,voor wat het waard is hehttp://www.ijstijd.com/ijstijden/ijstijd-na-2013 :-\

Zegwel.. Voor wat het waard is ;)

Powered by EzPortal