Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265585 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

TimK21

Ik weet niet waar iedereen zo hyped over raakt, maar voor zondag en maandag vind ik het allemaal réúze meevallen. Vooral die GFS run. Laat wat sneeuw voor het zuiden zien, maar daar houdt het ook wel mee op.  Reken er maar niet teveel op, de kans is groter dat er weinig tot geen sneeuw valt, dan dat er echt veel sneeuw valt. Ik zie het gewoon niet terug op de kaarten.
Challenge accepted!

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op wo 06 feb 2013 - 23:24
Laat die kaarten nou mooi nog maar een aantal keer door elkaar geschud worden zodat het uiteindelijk wat noordelijk zal gaan vallen. Gewoon een tiental centimeters voor de Achterhoek :D

Haha, ik hoop dat ze hetzelfde blijven anders moet ik twee topics maken ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Dan valt het niet mee, maar tegen ;) wellicht dat over 2 dagen de kaarten zo liggen dat het wel over nederland gaat trekken :)
Never Stop Exploring

winter

Ziet er nog steeds goed uit voor Nederland kan beter maar niet te klagen hier in het zuiden zo als het er nu voor staat.
Vooral omdat het gifje om de 6uur verandert weten we niet wat er valt in die 6 uur en het lijkt een beetje op dezelfde plek te blijven circuleren het neerslaggebied.

jones

Opnieuw die leuke sneeuwopties rond maandag in de nieuwe GFS en pas daarna lijkt de echte kou te komen met de verdere ontwikkeling van een Scandinavisch hoog :)

wazzie

zolang het aangeeft dat mijn woonplaats rozenburg sneeuw moet krijgen dan klopt de kaart niet, er gaat nog een hoop veranderen.
en ik hoop dat ik het fout heb.

Aern

Blijft toch weer een mooi gifje voor het zuid westen, laat die Carnavalssneeuw maar komen!!

Thunderfreak

Citaat van: wazzie op wo 06 feb 2013 - 23:44
zolang het aangeeft dat mijn woonplaats rozenburg sneeuw moet krijgen dan klopt de kaart niet, er gaat nog een hoop veranderen.
en ik hoop dat ik het fout heb.

Waarom zou het niet kloppen?

Ik woon btw ook in Rozenburg ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Romigo

De sneeuwoptie voor maandag wordt steeds beter.

Marcel1976

Laten we maar hopen dat die eventuele neerslag van zo-ma-di  ook echt als sneeuw valt, met vorst, en dus geen natte drab. Moet al die dagen een optocht trekken, en met bagger weer staat er haast niemand buiten, tevens de kar heeft er zwaar onder te lijden dan...

glenn

Toch is de oper 1 van de warmste leden zo te zien kansen op sneeuw zondag en maandag blijven gewoon onveranderd volgens ensemble aleen oper denkt er anders over!

Ries

Hey, er ligt hier een poederlaagje op de weg! Da's leuk wakker worden :) Hopen dat Hirlam voor morgen gelijk krijgt; dan komt er nog wat bij. Want GFS voor maandag levert voor ons hier niks op, tot dusver.

Peter van H.

Na wat motregen en een koude ondergrond zijn de stoepen in Tiel een ijsbaan geworden. IJzel. Daar waar zout lag is het prima te doen, zoals de wegen.

winter

Geweldige weervoorspelling voor Helmond op weeronline.nl
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Helmond/4058610
Weeronline geeft voor zaterdag en dinsdag lichte sneeuwval voor Helmond en voor zondag en maandag matige sneeuwval.
Ook weerplaza geeft voor zaterdag en zondag sneeuw zo'n 4 cm voor Helmond

MarcS

Heerhugowaard, net een onweersklap  ???

winter

GFS ook mooie run.
Geeft vanaf het weekend tot ongeveer vrijdag kans op ijsdagen daarna iets oplopen maar blijft tot het einde van de run onder de 2 graden in NO Nederland. Misschien kan iemand de afbeelding even uploaden?
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens_pluim&element=&r=noordoost

Jan van Ooijen

Het laagje heeft weer een andere positie

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Kansen op sneeuw neemt nu weer iets toe in de EC run, klein beetje beter geworden









Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Simon Deurdorpe

Vaak zijn de temperatuur en de neerslag hier het onderwerp van gesprek, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is de zon. Alles is immers een stuk mooier met een blauwe lucht, niet onbelangrijk in deze donkere maanden.

Leveren de modellen geen voorspellingen/grafieken/plaatjes over het verwachte aantal zonuren?

Powered by EzPortal