Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266215 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 22:16
We kunnen nu alleen virtueel genieten, als we nu al termen zoals sneeuwbom gaan gebruiken dan is de teleurstelling des te groter. Als ik een `goede GFS run zie dan kan ik het ook niet laten om te roepen dat hij goed is, maar voorzichtigheid is nu echt geboden

De optie op die 'bom' is er. Maar kan evengoed regen zijn ook. Laten we hopen. Meer kunnen we niet doen. maar ik weet dat die 20-30cm zoiezo overdreven is. al vaker gehad, dan was het al bijna zeker sneeuw, dat gewoon op de dag zelf, maar 1cm meer overbleef, als men 7dagen voordien 20cm berekenden..

SniperEye

Hoe vaak moet nog herhaald worden dat neerslag meestal pas 48 uur van te voren redelijk te verwachten is, en zelfs dan is het afhankelijk van de trekrichting van een laag, eventuele activering etc.

De regelmatige bezoeker moet dit toch onderhand op een briefje aan de monitor van de PC hebben hangen.

Alles wat je van tevoren ziet moet je zeker niet negeren, maar je moet er geen conclusies aan verbinden.

gilleeesss

Citaat van: SniperEye op wo 06 feb 2013 - 22:22
Hoe vaak moet nog herhaald worden dat neerslag meestal pas 48 uur van te voren redelijk te verwachten is, en zelfs dan is het afhankelijk van de trekrichting van een laag, eventuele activering etc.

De regelmatige bezoeker moet dit toch onderhand op een briefje aan de monitor van de PC hebben hangen.

Alles wat je van tevoren ziet moet je zeker niet negeren, maar je moet er geen conclusies aan verbinden.

Das mooi verwoord. Zoals ik zei: de kans zit erin dat we echt veel neerslag krijgen. ;) maar idd alles hangt af van het laagje ;)

Joep

Zondag, laat opnieuw een sterke herhaling van zetten zien. Lagedruk nadert vanuit het noordwesten, trekt echter ten westen langs verder zuidoostwaarts en zorgt hierdoor bij ons door een aantrekkende oost/zuidoostelijke aanvoer voor verscherping van de kou. Matige vorst wordt algemener en overdag waarden rond het vriespunt, verder zondag een dag die droog zal verlopen met flinke zonnige perioden vooral 1e deel van de dag.

Verdere vooruitzichten laten voor einde van de zondag en vooral maandag een flinke kans op sneeuwval zien, met name het zuiden en midden van het land. Geen dooi-aanval, laat staan dat ie zal lukken, dus aanhoudende vorst.

Nadat het laag boven zuid Europa is aangekomen opnieuw drukstijgingen vanuit het noordoosten, aanhoudend zwakke continentale aanvoer met lichte tot matige vorst in de nacht en ochtend en alleen in de middaguren waarden die iets boven nul zullen bedragen.

Bij een aanwezig sneeuwdek zullen de temp lager uitvallen.

Mvg, Ronald de Wildt


ijzel


Joep

Citaat van: SniperEye op wo 06 feb 2013 - 22:22
Hoe vaak moet nog herhaald worden dat neerslag meestal pas 48 uur van te voren redelijk te verwachten is, en zelfs dan is het afhankelijk van de trekrichting van een laag, eventuele activering etc.

De regelmatige bezoeker moet dit toch onderhand op een briefje aan de monitor van de PC hebben hangen.

Alles wat je van tevoren ziet moet je zeker niet negeren, maar je moet er geen conclusies aan verbinden.

Je bericht wordt letterlijk herhaald op de andere weersite :) :-\

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Kansjes vrijdag. Misschien mijn 100dagen vieren in sneeuwvlokjes ;) wat ik dan nog ga zien xD hehe ;) Is sneeuwdek nog wat intact in de delen waar er 5-15cm lag? Of echt alles weg?

Thunderfreak

Ronald spreekt over Dooi-aanval?

Kom zeg,het dooit nu al 2 weken bijna,periode van winter moeten we nog krijgen eer we weer over een dooi aanval kunnen spreken.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op wo 06 feb 2013 - 23:08
Kansjes vrijdag. Misschien mijn 100dagen vieren in sneeuwvlokjes ;) wat ik dan nog ga zien xD hehe ;) Is sneeuwdek nog wat intact in de delen waar er 5-15cm lag? Of echt alles weg?

Hier is alles weg (5cm), maar dat kan ook niet anders nadat ik gestrooid had ;) Enkel op plaatsen waar geen zon is geweest ligt nog wat
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

snow!

Citaat van: gilleeesss op wo 06 feb 2013 - 23:08
Kansjes vrijdag. Misschien mijn 100dagen vieren in sneeuwvlokjes ;) wat ik dan nog ga zien xD hehe ;) Is sneeuwdek nog wat intact in de delen waar er 5-15cm lag? Of echt alles weg?

hier was 8 cm gevallen, en is nu nog z'n 3 cm van over

gilleeesss

Dankej voor de reacties! ;) En gfs nog steeds met die Neerslag op de kaarten. Qua neerslag ongeveer hetzelfde denkik. Maar toch steeds vragen bij bovenluchten enzo..2m temps lijken ongeveer rond 0 te liggen.. Ben echt benieuwd

winter

Hier in Helmond niet alles weg, voortuintjes, grasvelden en auto's hebben nog een laag sneeuw. Op de wegen ligt zelfs tegen de stoep aan een paar cm of zelfs over een stuk fietspad wel veel gedooid maar zeker hier en daar nog sneeuw, zeg maar overal waar om je heen kijkt buiten zie je wel ergens sneeuw nog. Stel dat vanavond een stevige sneeuwbui overtrekt dan ligt er morgen gewoon een gesloten sneeuwdek hier in Helmond naar alle waarschijnlijkheid.

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op wo 06 feb 2013 - 23:12
Dankej voor de reacties! ;) En gfs nog steeds met die Neerslag op de kaarten. Qua neerslag ongeveer hetzelfde denkik. Maar toch steeds vragen bij bovenluchten enzo..2m temps lijken ongeveer rond 0 te liggen.. Ben echt benieuwd

Gifje komt eraan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Rond half 12 trekt een stevig buiencomplex het noorden binnen misschien interessant? Dit zijn van die buien die best 2cm achter kunnen laten in een half uur.
http://www.omroepbrabant.nl/Meteo.aspx dan naar beneden scrollen zie je een redelijke goed buienradar

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 23:15
Gifje komt eraan

Oke, ik ben ziek, ging normaal gaan slapen. Maarja kan morgen hele dag slapen als ik wil ;) maar ga nu nog wachten op gifje xD

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 06 feb 2013 - 23:12
Dankej voor de reacties! ;) En gfs nog steeds met die Neerslag op de kaarten. Qua neerslag ongeveer hetzelfde denkik. Maar toch steeds vragen bij bovenluchten enzo..2m temps lijken ongeveer rond 0 te liggen.. Ben echt benieuwd

Inderdaad, laagje trekt nu wat noordelijker, in ieder geval weer iets om te volgen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Dankje voor het gifje, maarja verandert nog vele malen. Volgens gfs toch een 15tal cm voor hier. maar moet het allemaal nog zien. Je ziet, hoeveelheid is weer vermindert ;) ik zeg het je, het zal, als er sneeuw valt, weer wel onder de 10 zijn. Maarja slaapze ;)

Edwin

Laat die kaarten nou mooi nog maar een aantal keer door elkaar geschud worden zodat het uiteindelijk wat noordelijk zal gaan vallen. Gewoon een tiental centimeters voor de Achterhoek :D
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal