Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263243 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevinwinter

Citaat van: Southpaw op wo 06 feb 2013 - 20:52
Ja, en morgen zuidelijker en overmorgen weer noordelijker.
Ik heb nog geen model gezien of iemand gesproken die, zelfs een dag vtv, kan aangeven hoeveel en waar de neerslag gaat vallen.
Dit is vandaag maar weer gebleken.

We zullen het 't wel zien zeker.

Jup, maar ik geloof er nog niks van. Dat zal ik zaterdag wel doen ;) en die 20 á 30 cm valt al helemaal te bezien denk ik :P Laat ik dan maar op Jan inzetten en van regen/natte sneeuw uitgaan.

Bacci

Waar haalt iedereen die hoeveelheden vandaan? ik zeg alleen dat EC goede sneeuwkansen geeft.

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 20:51
Moet het nog maar eens zien of het daadwerkelijk sneeuw zal zijn, lees al weer een stel schreeuwers op twitter met 20-30 cm sneeuw. Helaas moet ik de 10 invallende winters en 30cm sneeuw ook nog krijgen. Ga voorlopig maar uit van regen/natte sneeuw want zo erg goed is het niet

Ik begrijp dat je het wat wil temperen en dat hij zijn plaatjes moet uploaden....maar blaat....gewoon EC run toch en hij geeft geen 20-30 aan dat doen andere op twitter, zoals vermeld in een andere post???

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 20:59
Waar haalt iedereen die hoeveelheden vandaan? ik zeg alleen dat EC goede sneeuwkansen geeft.

Ik denk door die post met twitter vermelding na die plaatjes.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 20:55
Hoezo? temperaturen zijn goed.

Vergeleken met gisteren zijn ze slechter, voorlopig België al regen

Maandag


Kaart van gisteren
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Southpaw

Citaat van: Brisk op wo 06 feb 2013 - 21:03
Ik begrijp dat je het wat wil temperen en dat hij zijn plaatjes moet uploaden....maar blaat....gewoon EC run toch en hij geeft geen 20-30 aan dat doen andere op twitter, zoals vermeld in een andere post???

Ik denk door die post met twitter vermelding na die plaatjes.
ja inderdaad, oa van die kansloze sneeuwaccumulatie kaartjes van wetter3

Southpaw

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 21:06
Vergeleken met gisteren zijn ze slechter, voorlopig België al regen

Hoe komt het dat de temeratuur in Noord Frankrijk weer lager is?
Weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt?

Jan van Ooijen

Min-temperatuur


6 uurlijkse temperatuur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 21:06
Vergeleken met gisteren zijn ze slechter, voorlopig België al regen


Maar dat is raar 2m temp en dauwpunt wel goed




Marcellang

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 21:23
Maar dat is raar 2m temp en dauwpunt wel goed
Maar wat heb je daar aan als het sneeuwfront nooit zo hoog komt  ;D :P
Bij ons dan hé, sorry moest ik even kwijt  :o
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci


winter

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 21:40
Lekker pluim hoor:


Zeker een mooie pluim leden zijn het tot volgende week donderdag met elkaar eens daarna iets meer spreiding wat logisch en natuurlijk opvallend er wordt ook op zondag-maandag neerslag voorspeld!

Marcellang

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 21:40
Lekker pluim hoor:
Heerlijke pluim ,ook de temperatuur (oper) +/- 40 uur lang hetzelfde vanwege bewolking/sneeuwval  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

martijn

Ik heb het weer op rtl4 gekeken maar daar hoor ik niks van sneeuw

Marsel

Citaat van: martijn op wo 06 feb 2013 - 21:52
Ik heb het weer op rtl4 gekeken maar daar hoor ik niks van sneeuw

Is ook niet gek.
Berichtgeving over >20cm loopt nu alweer de spuigaten uit op internet.
Natuurlijk wordt het spannend met een barocline zone zo dichtbij huis terwijl NL aan de koude kant lijkt te zitten.
En hoogst waarschijnlijk gaat er op sommige plaatsen in de Benelux weer veel sneeuw vallen, maar waar en wanneer kun je nu gewoon nog niet met zekerheid zeggen.
We hebben het over een periode van 5 dagen vooruit notabene. Dan getuigt het alleen maar van professionaliteit om nu nog even de gemoederen bedaard te houden en dus nog even niets te zeggen op nationale tv.
Onzekerheid is over het algemeen troef met dergelijke 'duikers', zeker gezien de termijn.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op wo 06 feb 2013 - 21:58
Is ook niet gek.
Berichtgeving over >20cm loopt nu alweer de spuigaten uit op internet. Natuurlijk wordt het spannend met een barocline zone zo dichtbij huis terwijl NL aan de koude kant lijkt te zitten. Maar we hebben het over een periode van 5 dagen vooruit notabene. Dan getuigt het alleen maar van professionaliteit om nu nog even de gemoederen bedaard te houden en dus nog even niets te zeggen op nationale tv.
Onzekerheid is over het algemeen troef met dergelijke 'duikers', zeker gezien de termijn.

Ik ben ook niet overtuigd, meestal ben ik wel een van de mensen die vaker naar de kant van de sneeuw gaat. Zaterdag hebben we een beter beeld wat er kan gaan gebeuren, voorlopig is het nog niet goed en kan er natuurlijk wel naar gekeken worden. Aantal centimeters hoor je mij dan ook niet zeggen hier voor een zaterdag, tenminste alleen maar de centimeters die op de pluim te zien zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 22:02
Ik ben ook niet overtuigd, meestal ben ik wel een van de mensen die vaker naar de kant van de sneeuw gaat. Zaterdag hebben we een beter beeld wat er kan gaan gebeuren, voorlopig is het nog niet goed en kan er natuurlijk wel naar gekeken worden. Aantal centimeters hoor je mij dan ook niet zeggen hier voor een zaterdag, tenminste alleen maar de centimeters die op de pluim te zien zijn

maar die cm's die de pluimen aangeven kloppen vaak ook niet voor een groot gedeelte. Men ziet in het weekend de temp. dalen en daarom verwacht iedereen sneeuw ik zelf ook. Maar als Jan zich inhoud dan weten we eigenlijk nog niet veel aangezien hij meer kennis heeft over dit soort situaties. Maar ook omdat zondag niet zover meer is en nu zowel GFS als EC hebben aangegeven dat er waarschijnlijk grote hoeveelheden neerslag zullen vallen in het weekend/maandag hopen aangezien veel mensen volgens mij vakantie hebben zal een dik pak sneeuw zeker leuk zijn wintersport in eigen land :)

winter

http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=eps_pluim&element=&r=midden
Pluim voor het midden geweldig eerst zou de kans na woensdag op een vorstdag nagenoeg nihil zijn nu is de kans tot vrijdag zelfs op vorstdagen alleen nog niet echt die siberische vorst die we zouden willen. Misschien dat na de mogelijke sneeuwval in het weekend een kans op een russische beer?

snow!


Aern

Het is ook nog veel te vroeg om uitspraken te doen over sneeuw zat,zon, maandag. Een sneeuwfront is bijna niet te voorspellen..
Kijk maar naar het Laagje van gisteren, er is geen model dat klopte.. Het is gewoon mooi op dit moment dat het op de kaarten staat en wat het precies word? dat weten we precies 1 minuut nadat het niet of wel gevallen is.

En tot die tijd zal het nog veel veranderden en kunnen wij hier over praten. Dat is het mooiste ervan.

De nieuwe kleine ijstijd is nog maar net begonnen, we gaan nog veel plezier beleven de komende 70 jaar.

Jan van Ooijen

We kunnen nu alleen virtueel genieten, als we nu al termen zoals sneeuwbom gaan gebruiken dan is de teleurstelling des te groter. Als ik een `goede GFS run zie dan kan ik het ook niet laten om te roepen dat hij goed is, maar voorzichtigheid is nu echt geboden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal