Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266033 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 06 feb 2013 - 17:14
Jeetje zeg, het ene laag na het andere, Belgie nu wel de hoofdprijs, iets noordelijker en nederland zit ook in de sneeuw.

Ja maar iets noordelijker en we hebben hetzelfde als vandaag. Regen voor hier :( dus van mij mag het niets hoger dan dit worden (koers laagje)

winter

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 17:56
THNX for the antwoorden (leuk om zo ideeen met elkaar te delen) - geen echte kou voorhanden /lange afstand/aanvoerrichting/posities drukgebieden : eigenlijk bijzonder jammer voor nu



Klopt de echte vrieskou zit ver weg maar (na) het weekend zijn er toch al kansen op vorstdagen t/m zeker woensdag. Dat betreft al een plus punt zou helemaal geweldig zijn als we ook nog eens in het weekend een sneeuw bom krijgen

winter

Citaat van: gilleeesss op wo 06 feb 2013 - 17:59
Ja maar iets noordelijker en we hebben hetzelfde als vandaag. Regen voor hier :( dus van mij mag het niets hoger dan dit worden (koers laagje)

Valt mee denk ik als zelfs de sneeuw tot voorbij parijs komt en zelfs aan de kust van Frankrijk sneeuw oplevert volgens de kaart sneeuwkaart op vorige pagina.

Kevinwinter



#Jan op de GFS kaarten staat de storing ook nu. Het enige waar ik ziek van begin te worden is dat die storing (weer) alleen Belgie en zuid NL treft  :-X :-\ maar oke is nog ver weg. Veranderd nog 10 keer.

Rayonhoofd

http://www.weeractief.info/weerkaarten/Wereldtemps.html

Hier zie je de actuele (wereld) temperaturen. Helaas geen echte kou voorhanden momenteel............ :-\
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

martijn

Dat is jammer hopen dat het nog iets naar boven gaat

Weatherboy

Citaat van: Rayonhoofd op wo 06 feb 2013 - 18:06
http://www.weeractief.info/weerkaarten/Wereldtemps.html

Hier zie je de actuele (wereld) temperaturen. Helaas geen echte kou voorhanden momenteel............ :-\

Wat een mooie site is dat zeg! Hier zie je duidelijk dat de kou uitbraken in Oost Rusland en Oost VS plaatsvinden. Zelfs Siberiƫ is met een schamele -15 erg warm voor daar.

Edwin

Een volgende run zit die sneeuw zo weer tot oost Nederland :) afgelopen 24uur 1 run met heel veel sneeuw gehad voor NL, 2 met vrijwel niks en nu is de sneeuw weer terug maar dan voor Belgie.
Never Stop Exploring

Kevinwinter

Citaat van: Edwin op wo 06 feb 2013 - 18:21
Een volgende run zit die sneeuw zo weer tot oost Nederland :) afgelopen 24uur 1 run met heel veel sneeuw gehad voor NL, 2 met vrijwel niks en nu is de sneeuw weer terug maar dan voor Belgie.

Hij mag ook wel is over NL trekken hoor haha, ik zat net een paar kaartjes te bekijken voor maandag, en daar zag ik voor heel Belgie en NL sneeuw (neerslag) behalve Deventer en omstreken. Die plaatsen waren wit... Dit doet mee weer denken aan dat horror verhaal van Zwoof. Toen zat Enschede zonder sneeuw  ::)

Maar ik zag voor Brugge en plaatsen daar dichtbij de kust 40 cm staan? ???

Link: http://www.weeractief.info/weerkaarten/GFS_neerslagcumulatief.html (heb geen idee hoe betrouwbaar)

Ramon Oost

Citaat van: Kevinwinter op wo 06 feb 2013 - 18:25
Hij mag ook wel is over NL trekken hoor haha, ik zat net een paar kaartjes te bekijken voor maandag, en daar zag ik voor heel Belgie en NL sneeuw (neerslag) behalve Deventer en omstreken. Die plaatsen waren wit... Dit doet mee weer denken aan dat horror verhaal van Zwoof. Toen zat Enschede zonder sneeuw  ::)

Maar ik zag voor Brugge en plaatsen daar dichtbij de kust 40 cm staan? ???

Link: http://www.weeractief.info/weerkaarten/GFS_neerslagcumulatief.html (heb geen idee hoe betrouwbaar)

Dat is alle neerslag die vanaf nu t/m dinsdag valt bij elkaar opgeteld ;)

Ramon Oost

Hirlam komt met sneeuwbuitjes op vrijdag in het noorden van het land.


winter

Citaat van: Ramon Oost op wo 06 feb 2013 - 18:58
Hirlam komt met sneeuwbuitjes op vrijdag in het noorden van het land.


Regen in het zuiden? Dacht dat na donderdag alle neerslag bijna als sneeuw ging vallen misschien aan de kust niet, maar in het zuiden regen volgens Hirlam teleurstellend. Maar ja we zien wel heeft iemand pluim van GFS? of komt die pas om achten binnen?

just0408

Ik ben ook niet van steen.

martijn


jorentje1997

Citaat van: just0408 op wo 06 feb 2013 - 19:03
Even een geintje tussendoor..  ;D

Ik vraag me iedere keer opnieuw af hoe mensen erop komen :P

++ In Oostende vielen net wat natte vlokjes :)

winter

Deze dan:
Lopen twee ijsberen door de woestijn, zegt de een tegen de ander: "Goh, wat hebben ze hier goed gestrooid"

On-topic: Hier net in Helmond een zware regenbui jammer geen sneeuw  :'(

glenn

nou voor de mensen die geintereseerd zijn in een update over zondag/maandag op de blog vind je er ook 1 terug ! Hopelijk komen ze hier ook met een mooie nieuwe update tegen dan !
Voor de link stuur me even een prive berichtje dan is het zeker geen spam he mensen .

snow!

de gesmolten sneeuw van vandaag is al weer goed aan het opvriezen hier, moest net mn krantenwijk lopen, paar keer uitgegleden  :o , ligt hier nu nog een slordige 4 cm op de meeste plekken.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kevinwinter

1-0 voor Belgie in de 20ste minuut  ;D




Powered by EzPortal