Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 266185 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

André

Stasegem , deze morgen alleen maar veel regen , nu is het bewolkt mzet zon en een gure NNW wind die krachtig is met 5,5° .
Demeulemeester André

Lucas

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 12:39
Meteo Consult ?@MeteoConsult

Paar #sneeuwhoogtes: Beek-Ubbergen 18 cm, Groesbeek 12 cm, Arnhem -Zuid 11 cm, Braamt 9.5 cm en Malden 9 cm.

Groesbeek en ubbergen gaan tot +100 m NAP. Altijd een graad kouder dan de stad Nijmegen. Toen het vannacht begon te sneeuwen hier (1:05) was het in Nijmegen nog krap boven nul, bleef dan ook niet meteen liggen. In de binnenstad van Nijmegen idd uiteindelijk 5 cm. De bossen en heuvels liggen er hier anders bij..
Aanhoudende sneeuwval

Romigo

Ik had deze nog niet gezien hier...misschien de moeite waard om even naar te kijken.  ;)

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 12:39
Meteo Consult ?@MeteoConsult

Paar #sneeuwhoogtes: Beek-Ubbergen 18 cm, Groesbeek 12 cm, Arnhem -Zuid 11 cm, Braamt 9.5 cm en Malden 9 cm.

Arnhem-Zuid kan ik min of meer bevestigen. Zag er mooi uit vanmorgen om 6:30 toen ik naar mijn werk ging. Het sneeuwde toen ook nog. Als ik straks thuis komt dan wacht er alleen nog maar een laag prut....
Let is snow, let it snow, let it snow!

WinschoterWeer

Ik wil alleen maar sneeuw hebben als ik weet dat ik er in ieder geval een heel etmaal of 2 plezier van heb.  ;) De weergoden hebben dan ook weer prima naar mij geluisterd!  8) Stralende zon! En inmiddels is de temp omhoog geschoten naar 4 graden in den plus en inmiddels licht bewolkt! 

Roland

Citaat van: Joep op wo 06 feb 2013 - 12:29
Rond nijmegen ligt 18 cm sneeuw ;)

Kan eerlijk gezegd alleen afgaan op wat er bij mij thuis in Nijmegen-Oost ligt (of lag): 5-6 cm. sneeuw Natuurlijk: in enkele hoeken is het opgewaaid zodat ik in onze tuin ook tot diep over de enkels wegzakte. Heb vannacht om 03.00 uur tijdens plaspauze naar buiten gekeken en zag toen een redelijk forse wind staan waarbij de vlokken bijna horizontaal gingen. Dan krijg je toch op sommige plaatsen ophopingen. Maar 18 cm?

Roland

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 06 feb 2013 - 12:39
Meteo Consult ?@MeteoConsult

Paar #sneeuwhoogtes: Beek-Ubbergen 18 cm, Groesbeek 12 cm, Arnhem -Zuid 11 cm, Braamt 9.5 cm en Malden 9 cm.

Nou, dat is inderdaad rondom Nijmegen, sterker nog:met de auto ben ik in 3 minuten in Beek-Ubbergen. Deze dorpen liggen wel op de noordhelling van een stuwwal, zodat er bij een bepaalde windrichting ophoping heeft plaatsgevonden. Ook Groesbeek is natuurlijk flink heuvelachtig.

Uit welke richting kwam de wind vannacht? Dat is waar ik woon tussen nogal wat bebouwing en vanuit het kleine badkamerraampje moeilijk te beoordelen. Grote verschillen over kleine afstanden. Leuk.

Thunderfreak

Citaat van: Roland op wo 06 feb 2013 - 13:16
Kan eerlijk gezegd alleen afgaan op wat er bij mij thuis in Nijmegen-Oost ligt (of lag): 5-6 cm. sneeuw Natuurlijk: in enkele hoeken is het opgewaaid zodat ik in onze tuin ook tot diep over de enkels wegzakte. Heb vannacht om 03.00 uur tijdens plaspauze naar buiten gekeken en zag toen een redelijk forse wind staan waarbij de vlokken bijna horizontaal gingen. Dan krijg je toch op sommige plaatsen ophopingen. Maar 18 cm?

ophopingen kunnen natuurlijk flink oplopen 18 cm is niks bij een normale sneeuwstoring. Maar die 18 cm is dat een serieus dek? Ben ik wel benieuwd naar. Overigens iemand hier op het forum die daar in de buurt woont van de melding?

Overigens kan het makkelijk gaan om een serieus sneeuwdek,aangezien er meldingen gemaakt werden hier gister dat 15 cm ook mogelijk zou kunnen zijn her en der!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jorentje1997

Die buitjes nabij Engeland trekken deze nog over een deel van België?


Roland

Citaat van: Thunderfreak op wo 06 feb 2013 - 13:21
ophopingen kunnen natuurlijk flink oplopen 18 cm is niks bij een normale sneeuwstoring. Maar die 18 cm is dat een serieus dek? Ben ik wel benieuwd naar. Overigens iemand hier op het forum die daar in de buurt woont van de melding?
Zou wel leuk zijn. Ik woon helemaal aan het begin van de stuwwal, die net buiten het centrum begint en zich dan een kilometer of 10 richting het oosten uitstrekt, helemaal tot in Duitsland. Het valt mij bij sneeuw wel vaker op dat als het hier alweer helemaal groen is, deze heuvelrug er nog tamelijk wit uit ziet. Heeft natuurlijk met de noordelijke schaduwkant te maken - er liggen daar huizen echt maanden in de schaduw -  maar ook met het feit dat de sneeuw tegen de hellingen wordt opgehoopt.

Helaas ben ik nu niet in de mogelijkheid om even te gaan checken  ;)

p.s. even off topic. Komende maandag vindt in Beek de beroemde Rosenmontag carnavalsoptocht plaats. Zou natuurlijk leuk zijn als er dan een winters laagje lag. Drinkt een biertje net iets lekkerder en sfeervoller weg... :P

Erik V

Hier in het pittoreske Hoogvliet aan Den Oude Maas een gesloten Betondek.
Afgelopen nacht gewerkt en even leek het lkkr wit te worden maar het ging snel over in regen.... Jammer. En nu wakker worden met minder positieve berichten. Kwakkel pluim... Blehhhh:-(

snow!

Jammer dat de sneeuw zo snel aan het wegsmelten is :( , trouwens op de langere termijn van gfs zijn ook weer mooie sneeuwkansen te zien, maarja is lange termijn...

arjanbruggink

Als je nu kijkt op de satbeelden, zie je de sneeuw werkelijk smelten naar mate de tijd vordert.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

grizzrh

Citaat van: arjanbruggink op wo 06 feb 2013 - 13:42
Als je nu kijkt op de satbeelden, zie je de sneeuw werkelijk smelten naar mate de tijd vordert.

aaaandd its gone :P
Doenrade, Limburg

Rayonhoofd

Citaat van: arjanbruggink op wo 06 feb 2013 - 13:42
Als je nu kijkt op de satbeelden, zie je de sneeuw werkelijk smelten naar mate de tijd vordert.

Ha, ha. Dat laagje heeft een prachtige blauwdruk ( = "witdruk"  :o ) achtergelaten. Triest om te zien hoe snel alles weer smelt !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

grizzrh

Citaat van: Rayonhoofd op wo 06 feb 2013 - 14:16
Citaat van: arjanbruggink op wo 06 feb 2013 - 13:42
Als je nu kijkt op de satbeelden, zie je de sneeuw werkelijk smelten naar mate de tijd vordert.

Ha, ha. Dat laagje heeft een prachtige blauwdruk ( = "witdruk"  :o ) achtergelaten. Triest om te zien hoe snel alles weer smelt !

smelt als sneeuw voor de zon..
Doenrade, Limburg

wesleylollol

ik hoorde van mooie gfs voor maandag iemand een link of een plaatje(s) hoe het eruit ziet

Kevinwinter

Citaat van: wesleylollol op wo 06 feb 2013 - 14:40
ik hoorde van mooie gfs voor maandag iemand een link of een plaatje(s) hoe het eruit ziet

Hmm, ik zie niets staan voor maandag  ??? ::)

Glennb

Maar wat was het lekker weer vandaag! Ik heb echt genoten van de momenten dat ik in de zon kon staan. Gelukkig is die natte drap bende weer snel weg gesmolten. Kan niet wachten op het voorjaar..  ::) ;D
Groet,
Glenn

wesleylollol

Citaat van: Kevinwinter op wo 06 feb 2013 - 15:07
Hmm, ik zie niets staan voor maandag  ??? ::)
iets met veel sneeuw ofzo ik kan het ook fout hebben 

Powered by EzPortal