Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263197 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Volgens het sneeuwhoogtekaartje van de KNMI lijkt het er voorlopig op dat het Limburgse Arcen de kroon spant met 10 cm!
Ik ben ook niet van steen.

Thunderfreak

Wat we zien op de kaarten is pure twijfel en voorlopige kwakkel.

Geef maar Lente nu,ben er zo zachtjes aan klaar mee aan het worden  ;) ;D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marcellang

Citaat van: Thunderfreak op wo 06 feb 2013 - 12:15
Wat we zien op de kaarten is pure twijfel en voorlopige kwakkel.

Geef maar Lente nu,ben er zo zachtjes aan klaar mee aan het worden  ;) ;D
Heel gauw hier wegwezen jij  :P :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Thunderfreak

Nee hoor,kijk vrolijk mee met jullie.
Komt wel weer een keer goed met het weer,geduld is een schone zaak nietwaar  ;)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Romigo

Citaat van: albalinda op wo 06 feb 2013 - 12:17
Heel gauw hier wegwezen jij  :P :P

Tja, als je zo'n rare taal gaat uitkramen, dan kun je beter naar een andere topic gaan, bijvoorbeeld: "De lente verwachtingen."  ;D  ;D

Romigo

Begrijp ook wel, dat het allemaal niet hemelmakend is deze kwakkelachtige wintersezetting. Maar goed, wat liever: Een stevige straalstroom over NL en veel regen of toch een beetje kou en wat sneeuwbuien? Dan toch liever deze wintersezetting...

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op wo 06 feb 2013 - 11:25
ja dat bedoelde ik ook  ;)

Onderscheid wordt gemaakt tussen lichte vorst (min 0,1/min 5,0 graden), matige vorst (min 5.1/min 10,0 graden), strenge vorst (min 10,1/min 15.0 graden) en zeer strenge vorst (min 15,1 graden of lager).

Dat weet ik, maar waarom zeg je dan zware vorst?  :P

Thunderfreak

Jongens,

Het geduld van een karpervisser is niet zo erg hoog als jullie begrijpen wat ik bedoel  ;D

Weer Ontipic maar:

Gister rond 23.00 begon het erg hard te sneeuw,terwijl de grond zeiknat was. Bleef toch tijdelijk liggen doordat het zo hard te keer ging en daarbij dook de temp van 3.5 naar -0.5. 45 minuten later alleen nog lichte sneeuw en meeste was al zo goed als verdwenen.

Mwah was wel ff leuk om van het werk naar huis te rijden door die dikke kletsers heen

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Joep

Citaat van: just0408 op wo 06 feb 2013 - 12:08
Volgens het sneeuwhoogtekaartje van de KNMI lijkt het er voorlopig op dat het Limburgse Arcen de kroon spant met 10 cm!

Rond nijmegen ligt 18 cm sneeuw ;)

Romigo


Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Rayonhoofd

Citaat van: albalinda op wo 06 feb 2013 - 12:17
Heel gauw hier wegwezen jij  :P :P

Precies ! De lentetopics zijn niet eerder opengesteld dan 1 maart !!! En dan....... 8) 8) 8) !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

PatrickM

Is d´r al ergens een sat foto van nasa?

just0408

Citaat van: Joep op wo 06 feb 2013 - 12:29
Rond nijmegen ligt 18 cm sneeuw ;)

Ik heb hier een Nijmeger horen zeggen dat er vanmorgen 5 cm lag daar.  :D
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Modellen zijn het vrij goed eens, wel een timingsverschil van de occlusie waarop de eerste buien binnenkomen. Daarna geregeld buien die met de noordelijke stroming over de Noordzee het land binnenkomen. In de loop van de avond en vannacht krijgen de buien een meer winters karakter, zeker wanneer het een wat zwaardere bui is of als ze enigszins gaan clusteren. NESO signaal van Hirlam komt niet verder dan regen/natte sneeuw. Harmonie geeft een iets sterker winters signaal, met name verder landinwaarts. Bij de buien is, m.i. onweer niet geheel uitgesloten, gezien de koude bovenlucht. Harmonie geeft slechts een uitermate gering signaal. Met het oplopen van de temperatuur donderdag overdag neemt de winterse component in de neerslag weer af.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op wo 06 feb 2013 - 12:26
Dat weet ik, maar waarom zeg je dan zware vorst? :p

was in vergelijking met de afgelopen week bedoeld

Jan van Ooijen

Meteo Consult ?@MeteoConsult

Paar #sneeuwhoogtes: Beek-Ubbergen 18 cm, Groesbeek 12 cm, Arnhem -Zuid 11 cm, Braamt 9.5 cm en Malden 9 cm.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

snow!

Ook mijn konijntje geniet van de sneeuw ! :D

jones

Aiai wat een teleurstelling vanmorgen :( geen sneuuw en een relatief slechtere run van EC!

Powered by EzPortal