Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 263208 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eveline

Vanaf Simonshaven komt er richting Spijkenisse een hele grote donkere bui aan, zie vanaf een paar honderd meter gewoon de verslag vallen. Vanmorgen ook al hagel gehad.

Thunderfreak

Behoorlijke onweersbui vannochtend vroeg (5.15) die overtrok zeg. Expres raam open laten staan vannacht,wilde het eerste onweer van 2013 niet missen,en wat voor 1 zeg. Heerlijk.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ploeps

Vanmorgen rond 06.40 uur in Vorden ca. 10 minuten zware hagel/regen met tenminste drie onweersknallen waarvan één flits en donder vrijwel gelijktijdig.
Liefhebber van weer-uitersten.

martijn


ropniko

Citaat van: Koen-IJM op di 05 feb 2013 - 06:59
Toch een paar aardige donders mogen meemaken vroeg in de ochtend. Leuk zo in de winter en erg lang geleden dat er voor het laatst onweer was  :) Iemand overigens dit al gezien?
Het valt mij op dat de metingen in het zuid-oostelijk deel van Zeeland steeds behoorlijk afwijken van de rest van Zeeland / Nederland. Geldt normaal voor temperatuur (afgelopen koude periode steeds het meest koud) en nu weer qua wind. Kan me niet voorstellen dat de verschillen opnieuw zo groot kunnen zijn op een afstand van nog geen 30 km.

Remy

Vannacht een paar keiharde donders gehoord en tegen mijn verwachting ligt er hier gewoon al twee centimeter sneeuw.
Het smelt wel maar er valt meer bij dan er weg smelt.

Zou donder bij sneeuwbuien mede zo hard zijn door al die sneeuw die een slechte elektrische geleider is waardoor de spanning veel hoger op kan lopen voor die doorslaat?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Harry de Hond

Citaat van: zorba op di 05 feb 2013 - 07:07
Nieuwe HIRLAM animatie 00Z run
Laagje draait voor noord NL waardeloos langs.... Wij krijgen gewoon geen vlokje zo.  :'(
Juist.

Romigo

Net hier in Putten een stevige hagelbui overheen getrokken bij een temperatuur van +0,5 °C

Marcellang

Het valt me op dat de sneeuwradar van Weerplaza de natte sneeuw eigenlijk niet weergeeft vandaag  8)
Het natte flatst hier matig, maar geeft gewoon weer regen aan >:(
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

martijn


Romigo

Ik merk op dat Putten vanavond/-nacht geen sneeuw hoeft te verwachten zoals ik de Hirlam bekijk. Laag trekt wat zuidelijker dan eerst de planning zou zijn.  :-\

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op di 05 feb 2013 - 09:26
Ik merk op dat Putten vanavond/-nacht geen sneeuw hoeft te verwachten zoals ik de Hirlam bekijk. Laag trekt wat zuidelijker dan eerst de planning zou zijn.  :-\

Niet zo droevig doen he ;) We weten allemaal hoe het kan gaan met laagjes, zie onlangs maar toen ik 100% zeker van was dat Zeeland sneeuw kreeg, maar door vertraging en iets andere positie kreeg Zeeland regen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Op de radar zie je mooi hoe in N/Holland de buien ook langzamerhand sneeuwbuien worden.
Waarschijnlijk is de bovenlucht daar al kouder aan t worden  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Mix van sneeuw, natte sneeuw, hagel en regen te zien op de radar

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

En de keerzijde van al dat geweld. De RK kerk van Ameland is compleet afgebrand na een blikseminslag. Heel erg zonde

Jenkie

Mama, het sneeuwt! Hoor ik vanuit de woonkamer  :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op di 05 feb 2013 - 09:43
En de keerzijde van al dat geweld. De RK kerk van Ameland is compleet afgebrand na een blikseminslag. Heel erg zonde

Kwam niet door blikseminslag ;) Topic staat onder noodweer in nieuwsgedeelte
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JPP78

Hirlam laat het tot ver in de middag door gaan met de buien, ik zie dat niet zo snel gebeuren. De activiteit gaat er toch aardig uit de komende uren?
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

flyerke

sneeuw in vlaanderen komende nacht?
Winter is coming

EAJ

Citaat van: matroesjka-world op di 05 feb 2013 - 06:35
Ik slaap met oordoppen in dus heb niks gehoord, was er donder bij of alleen ontlading?
Net buiten geweest met de honden, dikke hagelstenen van rond de 1cm of groter met sneeuw wat blijft liggen.
De ondergrond is kouder dan gedacht !!

Ik had deze bui tussen 7 en 8 uur verwacht, helaas nu erdoor heen geslapen :(

Bliksem en donder.

Powered by EzPortal