Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 224053 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 09:12
Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde

Ach ja, dat is het weer! Dat maakt het ook zo mooi, want anders hoefde we er niet uren over te bomen  ;) Al met al ben ik erg tevreden met het pakje dat hier ligt hoor! En het sneeuwt nog steeds!

Romigo

Citaat van: ceriel op ma 21 jan 2013 - 09:15
Jeetje, op basis van LT al gaan roepen dat de ET dit jaar weer niet doorgaat vind ik wel erg kort door de bocht. Februari is nog niet eens begonnen. Dit is hetzelfde als tijdens een hittegolf in juli gaan roepen LT geeft regen, de zomer zal nu wel voorbij zijn.

We (ik) heb(ben) het ook over deze vorstperiode, die na alle waarschijnlijkheid, volgend weekend ten einde loopt. Wel weer met veel sneeuw verwacht ik, als het uitkomt zoals de kaarten er nu bijliggen. Ik kan ook niet voorzien wat er nog gaat komen deze winter ben geen M.E. P.  ;D

Jenkie

Mmmm, deze studerende mama heeft volgende week tentamenweek. Zou wel prettig zijn als er dan even geen sneeuw viel  :)

Romigo

Het is hier inmiddels droog en zo'n 5 centimeter (sinds gisterenmiddag) bijgevallen. Mis nog 5 cm.... >:(

vivalavida

Hier begint het weer goed te sneeuwen, dat ene buitje in midden/oost nederland haha

grassiekuik

Hier zijn de eerste scheuren in het ijs ook al te zien.  :'( Huidige temp -3 met motsneeuw

Duitje

De pluim ziet er kouder uit dan gisteren, gelukkig :)
@Kees_Zwaan

Roland

Leuk sneeuwbuitje nu in Nijmegen. Hier zijn enkele centimeters gevallen in totaal sinds gistermiddag.

MamaAs


Zynex

hier is flink wat gevallen zeg! zeker een cm of 12 als ik op de buitentafel kijk!

Lucas

Hirlam zat er goed naast dit keer. Vooral voor zuid en midden NL... Zag op de Hirlam dat er vanmiddag/avond niets nieuws meer aan kwam,
Dus wie weet ;)
Aanhoudende sneeuwval

Kiwitwins

Citaat van: Weatherman op ma 21 jan 2013 - 09:17
Je bedoeld de hoeveelheid sneeuw in het Noorden ?

En weet jij waar de verwachting is gebleven voor vanavond voor het zuiden wat gister her en der werd gezegd ?

ik denk dat we die storing uit het zuiden op onze buik kunnen schrijven. Er zou inderdaad een storing oprukken vanuit Bretagne. Maar ik denk dat die een langzame dood sterft. In ogeschouw genomen dat het niet echt koud is T2m in het zuiden, deze zal nog wat oplopen als de dag vordert. Ik weet ff niet wat de temp op 850hPa zijn maar die zal ook niet al te hoog zijn. Ik verwacht in ieder geval geen storing meer die vanuit het zuiden nog iets kan betekenen vandaag. Probeer even realistisch te zijn. Hirlam ziet ook niets komen btw... En als ik dan de luchtdruk kaart zie. Dan gaat het Laag (met de storing dus) onder Belgie door en zakt dan naar het zuiden af richting Italie http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx?type=drukverwachting.. Ik weet dat het een link is, maar ik kan het niet op een andere manier en gaat toch alleen maar om de situatie nu.
Het is maar dat je het weet.

jonkheer

Hier in Leeuwarden nog steeds grotendeels stuifsneeuw. Vanaf 00.30 uur heeft het praktisch continue doorgesneeuwd en er ligt een mooie wit laagje. Wel nog open plekken dankzij de harde wind.

just0408

Citaat van: vivalavida op ma 21 jan 2013 - 09:27
Hier begint het weer goed te sneeuwen, dat ene buitje in midden/oost nederland haha

Dat buitje moet dan eigenlijk onze kant opkomen.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Erik V

Volgens Johann is het na het weekend gedaan met deze winterperiode. We kunnen ons weer verheugen op onze oude vertrouwde WC....
Maar goed..... Februari, de koudste maand, moet nog komen dus tja..

just0408

Maar wie heeft de hoofdprijs gewonnen? Ik denk een plaats ergens in Friesland, Groningen of de Waddeneilanden. Ben benieuwd naar het sneeuwhoogtekaartje van morgenochtend.
Ik ben ook niet van steen.

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 09:12
Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde

Wat is precies de tegenvaller ? De sneeuwhoogtes ?
Tja denk toch dat EC-MOS daar wat beter op zat dan Hirlam. Misschien leuk om eens te verifiëren adhv wat de modellen ons voorschotelden en er uiteindelijke is gevallen.

ceriel

Citaat van: Romigo op ma 21 jan 2013 - 09:19
We (ik) heb(ben) het ook over deze vorstperiode, die na alle waarschijnlijkheid, volgend weekend ten einde loopt. Wel weer met veel sneeuw verwacht ik, als het uitkomt zoals de kaarten er nu bijliggen. Ik kan ook niet voorzien wat er nog gaat komen deze winter ben geen M.E. P.  ;D
Hij heeft een heel betrouwbaar eksteroog  ;D
Wanneer doen we het weer?

Tyshane

Uiteindelijk is het hier ook tegengevallen qua sneeuwhoeveelheid. Zoals Hirlam het verwachtte is het hier, rond Epe, ook niet uitgekomen. Dás jammer! Maar goed, er is in ieder geval wel een nieuwe laag sneeuw bij en het ziet er allemaal weer prachtig uit! :) Tevens was de voorpret weer leuk en het delen van de informatie hier met andere enthousiastelingen.

Ach het gaat toch ook niet altijd om de eindbestemming, maar ook om de reis. ;)

Floris

Wat een deceptie..  In de achterhoek kon ik mijn voetsporen van gisteren avond half 10 nog zien. Al met al 1 cm bijgevallen.

Powered by EzPortal